news-background
news-background

مسعود کیمیایی سرانجام فیلمنامه «میراث» به قلم احمد شاملو را خواهد ساخت

طبق آخرین گزارشات، مسعود کیمیایی کارگردان مطرح کشور، پس از سال‌ها، تصمیم قطعی گرفته است که یکی از فیلمنامه‌های احمد شاملو را به تهیه کنندگی علی اوجی بسازد. نام این فیلمنامه «میراث» است و سال‌هاست که در اختیار مسعود کیمیایی قرار دارد اما او تاکنون به دلایل زیادی موفق به ساخت آن نشده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

داستان فیلمنامه‌ی «میراث» و اشتیاق فراوان مسعود کیمیایی برای ساخت آن  برمی‌گردد به سال‌ها پیش. فیلمنامه‌ای که داستانی در بستر تاریخ با پس‌زمینه ماجرای فرقه دموکرات آذربایجان و جدایی‌طلبی پیشه‌وری را در آذرماه سال ۲۴ روایت می‌کند. شاملو اما درباره فیلمنامه‌اش گفته بود ابتدا قرار بر این بود که این داستان را در قالب یک رمان بنویسد و حتی پس از تکمیل و اتمام نگارش هم به تأکید و صراحت عنوان کرده بود که حاصل کار نزدیک‌ترین اثر به خود او از کار درآمده است.

با این حال زمانی که او  متن رمان «میراث» را برای مطالعه به یکی از دوستانش می‌دهد، دیگر هیچ‌وقت نمی‌تواند متن اصلی را از او بگیرد. شاملو اما در پی این جریان مجبور می‌شود دگربار اثرش را دوباره‌نویسی کند و البته این بار، داستان آن را در قالب یک فیلمنامه روی کاغذ می‌آورد و پس از اتمام  آن را برای ساخت به مسعود کیمیایی می‌دهد. این کارگردان اما در تمام این سال‌ها، یعنی از اواخر دهه ٦٠ تا بدین‌جا که «میراث» احمد شاملو را در اختیار داشته، در فراهم کردن شرایط تولید موفق نمی‌شود. سرانجام ورق برمی‌گردد و مسعود کیمیایی برای این فیلم درخواست پروانه‌ی ساخت را می‌دهد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید