«مسعود فراستی» منتقد ثابت «هفت» جمعه شب در «میز نقد» این برنامهی سینمایی به شدت از «مارتین اسکورسیزی» و فیلم «ایرلندی» (The Irishman) او انتقاد کرد. فراستی در ابتدا میگوید: «به نظر من «ایرلندی» فیلم بدی نیست، فیلم خیلی بدی است. به حدی بد است که ردی از یک کارگردان با چهل و اندی کار سینمایی در آن نمیبینم. نه در روایت، نه در بازیگیری، نه در میزانسن. و فیلم مطلقاً فرم ندارد. مطلقاً قادر نیست فیلم را سر و سامان دهد.»
او در ادامه در توضیح نمای پایانی «ایرلندی» میگوید: «در صحنهی پایانی دوربین سیال است. احساس میکنیم با فیلمی به سبک «نشانی از شر» (Touch of Evil) ولز طرفیم، یک دوربین سیالی که هم فضا میسازد و هم در انتهای فضاسازی روی کاراکتر میایستد. دوربین [اسکورسیزی] در حد ولز هم نیست، چون دوربین ولز هم تکنیکال است. دوربین شروع به حرکت میکند از مکان، میچرخد، بالا میرود و پشت شخصیت اول میآید و بعد برای اینکه کات ندهد، پس از آنکه دور میزند کلهی کاراکتر از کادر بیرون میرود. این فاجعه است. یعنی در این حد هم تکنیک را نمیتواند رعایت کند.»
فراستی سپس شخصیت «رابرت دنیرو» در فیلم اسکورسیزی را «یک مقوای واقعی» و بازی او را بسیار بد توصیف میکند و میگوید برخلاف ادعای اسکورسیزی در مصاحبهاش با مجلهی «سایت اند ساوند»، هیچ حسی در بازی دنیرو جاری نمیشود. او میگوید: «بازی دنیرو، بدترین بازی عمر دنیرو است، در بدترین فیلم دنیرو و بدترین فیلم اسکورسیزی.»
منتقد برنامهی «هفت» در مورد روایت «ایرلندی» میگوید: «روایتی که اسکورسیزی در فیلم «کازینو» بلد بود، در «رفقای خوب» که هر دو فیلم متوسطیاند... اسکورسیزی اصلاً فیلم خوب ندارد. یک فیلم خیلی بد دارد که «ایرلندی» است و بدتر از آن «رانندهی تاکسی» که فیلم بهشدت بیخودی کالتشدهی مبتذلی است. یک فیلم متوسط دیگر دارد به نام «گاو خشمگین» و یک فیلم قابل تحمل که بهترین فیلم اوست به نام «رفتگان» (The Departed).»
فراستی با این حال اسکورسیزی را «یک سینهفیل جدی و یک محقق بهشدت جدی سینما» هم مینامد و از مستند «سفر به ایتالیا» او ستایش میکند. او دوباره تهاجم از سر میگیرد: «[اسکورسیزی] به عنوان یک فیلمساز از نظر من یک فیلمساز دست دو است و حتی به پای «استیون اسپیلبرگ» هم که فیلمساز بدی است نمیرسد. در «ایرلندی» او از ابتدا مشکل روایت دارد.»
او در توضیح نمای پایانی فیلم میگوید: «صحبت [کشیش و شخصیت «فرانک»] تمام میشود و کشیش بیرون میآید. [فرانک] به او میگوید لطفاً در را یک ذره باز بگذار. کشیش یک ذره نمیفهمد، دو ذره باز میگذارد که ظاهراً این شخصیت به بیرون راه داشته باشد، اما فیلمساز به او گفته است، دستور فیلمساز است. از همین لای در دوربین لانگشات میشود که ما مرگ ببینیم. عرضهی مرگ درآوردن هم ندارد. مرگ نمیبینیم. این نمای لانگشات را میگیرد و کات میکند. چرا نمیتوانی یک مرگ کوچولو بسازی؟ با لانگشات فقط «جان فورد» میتواند مرگ بسازد. صد تا اسکورسیزی هم جمع شوند نمیتوانند بسازند.»
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
Oulipo
Oulipo
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۲۵
من بهیچ عنوان از سینهزنان زیر علم اسکورسزی نیستم اما مگر امروز کارگردانان خوب زنده در دنیا چند نفرند؟ بسیار خوشوقتم که عاقبت پرده جهل فرو افتاد و دریافتیم که "اسپیلبرگ از اسکورسزی بهتره". درود بر "شرف" و شعورت فراستیِ توّاب
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
morijan
morijan
۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۲۳
مطلب بصورت بریده شده ای رو 30نما قرار داده، یک مطلب حاشیه ای. دوستان را دعوت می کنم تا جلسه ی کامل این میزگرد نقد رو تماشا کنند، فراستی برای تمام نقدهایی که به فیلم ایرلندی وارد کرد، مثال زد و دلیل آورد (البته میتوان دلایل او را دانه به دانه قابل قبول ندونست یا دونست). مطمئنا پس از تماشای این جلسه ی نقد، نقاط ضعف و قوت فیلم برایتان عیان تر خواهد شد. جلسه ی واقعا خوبی شکل گرفت، چرا که فراستی فیلم ایرلندی رو ضعیف می دونست و دو منتقد دیگر فیلم خوبی می دونستند و باهم بحث خوبی رو شکل دادند.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
M_M_MR
M_M_MR
۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹
دوستانی که همینطوری و چشم بسته فقط به صحبت های تند ایشون نگاه میکنن و قضاوت میکنن و خودشون رو عقل کل میدونن کافیه یک بار سر کلاس های ایشون برن یک بار برن و هر سوالی که دارن رو بپرسن البته بدون هیچ پرسشی متوجه میشوند که این ادم چه مقدار سواد تخصصی و سینمایی دارد کلاس های ایشون هم در چندین دانشگاه و مراکز خصوصی برگزار میشه بنده هم یکی از کسانی بودم که شدیدا با فراستی مخالفت میکردم و به هیچ وجه حرف هایش را قبول نداشتم تا زمانی که متوجه شدم که نگاه ایشون از چه زاویه است و سبک نقدشون به چه شکلی است وقتی یک بار ببینید که حرف های ایشون در کلاس ها چقدر متفاوت است و چقدر میتواند تخصصی تر صحبت کند متوجه میشوید که تریبون صدا وسیما فقط برای نقد هایی استفاده میشود که تماشاگر عام متوجه شود و صرفا جای گفتن بد و خوب است اما تحلیل تخصصی خیر. این رو مطمئن باشید فراستی برای هر حرفش دلیل علمی دارد.
amir.sepehrnia
amir.sepehrnia
s.Ali84
۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ۰۶:۳۹
میبخشید وسط بحث داغتون؛ دوست عزیز s.Ali84 فقط یک مورد رو برای من روشن کنید ممنون میشم؛ واقعاً برام سواله که راجر ایبرت چطوری فیلم The Irishman رو دیده؟ منظورم این نیست که با چه وسیله یا چه کیفیتی یا اینکه کجا دیده؛ میخوام بدونم که راجر ایبرت یا همون ابرت به قول شما چجوری فیلمی رو که 6سال بعد از مرگش اکران شده رو دیده و نقدش هم کرده و براساس بخشی از متنِ پیام شما که در ذیل بهش اشاره میکنم حتی در مورد تایم فیلم و صدای اول و ... نظر مثبتی هم نداشته اونجا که نوشتید: "" ابرت بیشتر از پایندی اسکورسیزی به سبک خودش گفته که با نگاه منتقدانه میشه تکرار کارهای قبلی. از بازی دنیرو انتقاد کرده و جالبه که همون صحنه ی ابتدایی و صدای کاراکتر برای راجر ابرت هم سواله. اعتقاد داره نیم ساعت اول فیلم سردرگمه و لحن فیلم توی این تایمِ طولانی به فیلم لطمه زده. گذشته از ایراداتی که از جلوه های ویژه گرفته"" .
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Moh Esl
Moh Esl
s.Ali84
۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۴۰
اولا که نمیدونم چند سالته که فرق بین تیکه رو و واقیعت و متوجه نمیشی من با توجه به کامت شما که هرکسی که نقد ایشون رو متوجه نمیشه نفهم وبیشعور هستش گفتم ما نفهم .بیشعور مگرنه فهم من از بیشتر از کسی هستش که فراستی رو با اسکورسیزی اصلا یجا میبینه خودت میگی مگه اسکورسیزی خداست ؟ نه خدا نیست همین مسئله هم باعث میشه اشتباهاتش رو قبول کنم و بگم اشتباهاتش رو قبول دارم همه ی منتقد ها هم گفتن و ایرادات فیلم رو گرفتن واحتیاجی به نقد شما وایشون نیست بعدشم این که راجر ابرت درست ایراد گرفته حتی تند هم ایراد گرفته ولی هیچ وقت به خودش اجازه توهین به کارنامه کاری اسکورسیزی رو نداده در ضمن بهت میگم کتاب اسکورسیزی به روایت راجر ایبرت رو بخونی اینم راجر ابرت گفته :""از روزهاى اول تاكنون، اسكورسيزى هيچ وقت مرا از خود نااميد نكرده است. او هيچ فيلم بى ارزشى نساخته است"" . این حق نداشتن برای نقد کارنامه کاری از اینجا میاد که اگه راست میگه بیاد وجلوی خود اسکورسیزی وچهارتا منتقد بزرگ جهان حرف بزنه ایشون کجای سینمای جهان هست که بخواد توی سینمای ملی یه کشور همچین حرفی بزنه من دارم میگم نقد فیلم نه نقد کارنامه کاری به این حرف توجه من نمیدونم چرا متوجه نمیشید که داره میگه :""اسکورسیزی اصلاً فیلم خوب ندارد""".. ولی شما فقط رو حرف خودتون پا فشاری میکنید در آخر هم اینکه شما چقدر کودک هستید من چرا باید خودم رو با سواد جلوه بدم مگه شما من رو میشناسی اصلا مگه مهمه که شما کل کارنامه کاری اسکورسیزی رو زیر سوال بردی ایشون کار خودش رو میکنه و اونهایی که باید لذت ببرن میبرن و نگاه میکن
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
s.Ali84
s.Ali84
Moh Esl
۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۱۰
ممنون از پیشنهادت، ولی چرا باید به پیشنهاد شما گوش کنم؟! شمایی که خودت خودتو نفهم و بیشعور میدونی. و انقدر بی ادبی که بقیه رو هم جمع میبندی و از طرف بقیه ام نظر میدی که "ما" نفهم و بیشعوریم؟!! واقعاً متاسفم برای شما شما خودت نظری نداری که راجر ابرت رو معرفی میکنی؟ چون راجر ابرت کار اسکورسیزی رو تایید میکنه همه قبول کنیم؟ مکه اسلام و مرجع تقلیده که هرچی میگه همه بپذیرن و تقلید کنن؟!!! ایشون نظر خودشو داره، فراستی نظر خودشو داره، من و شماام نظر خودمونو داریم. شماام مثل اون دوستمون، اگه فکر میکنی فراستی چرت میگه خب جوابشو بده. منم روشن میشم و یه چیزی از شما یاد میگیرم. ایراداتی که فراستی گفته رو جواب بده. از فیلمبرداری، تا صدای اول فیلم و اکتِ رابرت دنیرو و صحنه پایانی و بقیه چیزها. شما برای بقیه توضیح بده ادعای اسکورسیزی کجای فیلمه که یه عده مثل من نتونستن ببینن. و پیشنهاد من به شما اینه که الکی حرف زدن و ادای آدمای باسواد رو در اوردن رو هم به بیشعوریت اضافه کن چون اصلاً نقد راجر ابرت رو نخوندی و فکر میکنی همین که اسم یه منتقد خارجی رو میاری یعنی خیلی میفهمی عین جمله رابرت ابرت رو برات مینویسم: اسکورسیزی از اون دسته کارگردان هاییه که از دادن معنا به بیننده خودداری میکنه. و چقدر گستاخانه است که از جنایتکارهای خودساخته حرف میزنه و به ما اطمینان میده که خودش اون هارو محکوم کرده ابرت بیشتر از پایندی اسکورسیزی به سبک خودش گفته که با نگاه منتقدانه میشه تکرار کارهای قبلی از بازی دنیرو انتقاد کرده و جالبه که همون صحنه ی ابتدایی و صدای کاراکتر برای راجر ابرت هم سواله. اعتقاد داره نیم ساعت اول فیلم سردرگمه و لحن فیلم توی این تایمِ طولانی به فیلم لطمه زده. گذشته از ایراداتی که از جلوه های ویژه گرفته. دوست من الکی حرف زدن شمارو با فرهنگ و باسواد جلوه نمیده
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
s.Ali84
s.Ali84
Moh Esl
۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۱۶
البته که هرکسی حق داره هرکسی رو زیر سوال ببره! چرا حق نداره؟ این حق نداشتن از کجا میاد؟ اسکورسیزی خداست؟ یا مقدسه. شما هم میتونه اسکورسیزی رو زیر سوال ببری، اگه دلیل داشته باشی و حرف قابل قبولی بزنی. که به نظرم ایشون میزنه اما منم قبول دارم که زیادی سختگیری میکنه و از کلمات مناسبی استفاده نمیکنه، ولی خب حرفش کاملاً درسته
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Moh Esl
Moh Esl
s.Ali84
۹ بهمن ۱۳۹۸ ۰۱:۳۳
دوست عزیز s.Ali84 ما نفهم و بیشعور اگه دوست داشتی از من نفهم بشنو برو و درباره ی Roger Ebert تحقیق کن و درباره ی فیلم های مورد علاقه ی ایشون بخون ونظر ایشون درباره اسکورسیزی بعد متوجه میشی که ایشون هم نفهم بودن( بقیه که دیگه نگفتم ولش کن )
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Moh Esl
Moh Esl
s.Ali84
۹ بهمن ۱۳۹۸ ۰۱:۱۱
حرف شما درست ولی فراستی در حدی نیست که پرونده کاری اسکورسیزی رو زیر سوال ببره حتی اگه با فیلم مخالف بود میتونست خیلی ساده ایرادات فیلم رو میگرفت نقد میکرد و با کل کارهای اسکورسیزی کار نداشت
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
s.Ali84
s.Ali84
۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۱۶
درست میگی. متاسفانه عامه مردم نه سواد کافی دارن نه شعور کافی که متوجه نقد فراستی بشن و نه معنی درست کلمات رو میفهمن. وقتی میگه فیلمی مبتذله، فکر میکنن داره به کارگردان فحش میده و توهین میکنه. و جالبه که هر نقدی میکنه توضیح میده و دلیل و مدرک میاره، ولی هیچکس جوابی بهش نمیده. فقط میگن عقده ایه داره چرت میگه البته که یه جاهایی اشتباه میکنه، ولی بهترین منتقد سینمای ماست
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Prado028
Prado028
۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
نمونه بارز یکی که از یک شخص «بت» میسازه بطوریکه مرجع تقلید خودشو فقط یه نفر میدونه و اون طرف جواب همه سوالات رو داره،متاسفم برات که حتی فرق روشن فکری و عقل کل رو با روشن بینی نمیدونی که فکردی ما مثل تو عقل مونو به رخ همدیگه میکشیم.بعضی ها واقعا در چه دنیای کوچیکی زندگی میکنند با چه مقایسه هایی...
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
hassan606
hassan606
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۴۸
منتقدینی که اسکورسیزی رو درجه 2 می دونید !!! برگمان ( خدا رو شکر اینو درجه 1 می دونید ) درباره راننده تاکسی (برنده نخل طلای کن) گفته :"من فکر می کنم فیلم راننده تاکسی آقای اسکورسیزی یک فیلم در مورد خشونت در بالاترین سطح از هنر است " بعد اونوقت همین به اصطلاح معدود منتقدتون میگه " بدتر از آن «رانندهی تاکسی» که فیلم بهشدت بیخودی کالتشدهی مبتذلی است " جالب اینجاست که فیلم جوکر که امسال رکورد دار بیشترین تعداد نامزدی اسکاره به گفته سازندگانش از فیلم راننده تاکسی و سلطان کمدی الهام گرفته و در پایان آقای منتقد اخراجی های یک فرم داره ، فیلم اسکورسیزی نه !!!
Amir hossein
Amir hossein
۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۳۹
جوووون چه جوابی دادا.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
s.Ali84
s.Ali84
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹
تو کشور ما انقدر منتقد الکی هست که تعریف منتقد عوض شده. کار منتقد نقد کردنه. و مسعود فراستی یکی از معدود منتقدهای کشورمونه از اونجایی که ما ایرانی ها عادت کردیم به تعریف کردن از خودمون و بقیه و انقدر صدا و سیما هر روز و هرشب مارو بیننده فهیم و مردم عزیز و بزرگوار و ملت با فرهنگ و تمدن خطاب کرده، باورمون شده که هم خودمون بهترینیم هم هر چیزی که ازش خوشمون میاد. اصلاً همه چیز خوبه، هرچقدر هم سطح پایین باشه. ما ملت راضی به حداقل هاییم. یه نمونه ی خوبش، سینمای خودمون که نشون میده، سلیقه و ذائقه ی بیننده ی ایرانی در چه حده! در اینکه بیشترمون فیلمهای اسکورسیزی رو دوست داریم شکی نیست، سینمای اسکورسیزی جذابه، مثل خیلی های دیگه، و در اینکه این کارگردان کارش رو بلده و توی کارش استاده هم شکی نیست. اما اگه منصفانه نگاه کنیم، قطعاً باید نظر یه منتقد با من بیننده فرق داشته باشه. و باز اگه منصفانه تر نگاه کنیم خودمون هم متوجه این موضوع میشیم که بار هنری کارهای اسکورسیزی چندان هم زیاد نیست شاید اولین و اساسی ترین ضعف اسکورسیزی کار کردن با بازیگرای بزرگی مثل دنیرو و دیکاپریو باشه. فیلمهای اسکورسیزی رو بدون دنیرو در نظر بگیرین! اون وقته که متوجه ایراد کار میشین. شاید هم مشکل کار اینجاست که بیشتر بیننده ها وقتی از فیلمی خوششون میاد متوجه نمیشن که از کارگردانش خوششون اومده یا از سناریو، یا بازیگر و بازیِ خوبش. به هرحال مشخصه که کارش اونقدرهاام فوق العاده نیست. من خودم یکی دو ماه قبل توی صفحه Irishman توی همین سایت از تدوین کار ایراد گرفتم و خب دیدیم که توی اسکار تدوین این فیلم نامزد نشد. وقتی من متوجه ایراد فیلمش میشم، قطعاً فراستی باید بیشتر از این ایراد بگیره.
s.Ali84
s.Ali84
M_M_MR
۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۱۶
خب شما که موافق حرف منی! من از اون دوستمون خواستم توضیح بده که اگه مشکل فیلمساز نیست، پس چیه!
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
M_M_MR
M_M_MR
s.Ali84
۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹
اینکه اون سوالو میپرسه که سوبژکتیوه یا روای داستانه... بخاطر اینکه اصلا مشخص نیست چیه و این ضعف فیلمسازه.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
s.Ali84
s.Ali84
NaViD.N
۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۱۱
دوست خوبم شما شهرت داشتن و معروف بودن رو با خوب بودن اشتباه گرفتی. چون دیکاپریو معروفه و همه دوسش دارن بازیگر خوبیه؟! باید خیلی ساده باشی که متوجه تاثیر رسانه نشی و اینو ندونی که این رسانه ها هستن یک نفر رو بزرگ میکنن. شما taxi driver یا goodfellas رو دوست داشتی. منم داشتم. اما باید متوجه این موضوع باشی که این دوست داشتن بخش زیادیش مربوط به سناریو میشه و بازی بازیگرهاش. اگه شما میخوای بگی کارگردان کارش فوق العاده بوده باید از نگاه تخصصی و از نگاه هنری به کارش توجه کنی. کاری که فراستی میکنه. جالبه همه میگن فراستی چرت میگه، ولی هیچکس جوابشو نمیده. شمایی که طرفداری داری میکنی به همون سوال فراستی جواب بده! صدای رابرت دنیرو که توی فیلم شنیده میشه چیه؟ این صدا سابجکتیوه؟ یا روای داستانه؟ یا چیز دیگه ایه؟ عجیبه مردم فکر میکنن هرکی خوبه، باید همه کارهاشم خوب باشه و هیچوقت نباید ازش انتقاد کرد. و عجیبه که از بازی بد دنیرو دفاع میکنن. دنیرو فقط خودشو تکرار کرده
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
s.Ali84
s.Ali84
lbj
۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۰۱
شما تفاوت صفات رو ظاهراً متوجه نمیشی. یعنی نمیشه یکی خوب باشه ولی عالی نباشه؟!!! این آقا توی کار کرگردانی استاده، یعنی فنی که ایشون بلده اما هنرمند نیست. کارگردانی نیست که بتونه کار هنری ارائه بده. نمیدونم با مثال متوجه میشی یا باز مثال هم فایده ای نداره! مثلاً نجاری که توی کارش استاده. میتونه میز و کمد و این جور چیزارو خیلی عالی بسازه. اما کسی نیست که بتونه یه مجسمه و یه کار هنری از چوب بسازه و اینکه بله. کارگردان خوب کسیه که بتونه بدون بازیگر خوب هم فیلم خوب بسازه. آیا اسکورسیزی تونسته؟ اصلاً جرائشو داشته که یه باز با نابازیگر فیلم بسازه؟ در بحث هنری بودن کارهای این آقاام حرفی ندارم. چون فکر کنم فقط شمایی که به کارهاش میگی هنری. خودشم همچین اعتقادی نداره بنده خدا به هرحال شاید بد نباشه، همین نقد فراستی رو ببینی. چون واضح و مشخص ایراد میگیره و در جوابشم میگه که کدوم کارها هنریه
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
NaViD.N
NaViD.N
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۴۹
ما که نفهمیدیم آخرش به نظرت اسکورسیزی کارش خوبه یا بد. حتی فراستی رو هم نفهمیدیم میگی کارش خوبه یا بد!!! ولی اینا به کنار اینو بدون اکثر وقتا شاهکارهای سینمایی (که تعدادشون تو کارنامه اسکورسیزی کم نیست) از تلفیق کارگردان خوب با بازیگر خوب تشکیل میشه. اگه یه ذره اطلاعات کوچیک سینمایی داشته باشی میبینی که از اولین کارگردانایی که از رابرت دنیرو یک بازی عالی و خاص گرفت اسکورسیزی بود تو فیلم Taxi Driver. یا اینکه دیکاپریو بعد از بازی توی تایتانیک دیگه کار چنان معروفی نداشت تا اینکه تو سالهای 2002 و 2004 و 2006 به ترتیب با فیلمای Gangs of New York و The Aviator و Departed که کارگردان همشون اسکورسیزی بود، نقطه عطفی توی شهرت و بازیگری دیکاپریو پیدا شد.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
lbj
lbj
۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۴۷
1:در اینکه این کارگردان کارش رو بلده و توی کارش استاده هم شکی نیست 2:به هرحال مشخصه که کارش اونقدرهاام فوق العاده نیست؟ چی میگی؟ سر تا پا،پارادوکسی?? اولا که تدوین نامزد اسکار شده و بعد چون با دنیرو و دی کاپریو کار میکنه خوب نیست؟??? اتفاقا اسکورسیزی کاراش هنریه نه عامه پسند
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ