news-background
news-background

مستند «Risk» توسط شبکه ی شوتایم پخش خواهد شد

 

پروژه ی موسوم به «Risk» به کارگردانی «Laura Poitras» که شش سال از شروع تولید آن می گذرد قرار است از شبکه ی Showtime اکران خود را آغاز نماید. شبکه ی تلویزیونی شوتایم با خریداری امتیاز پخش این مستند گام بزرگی در عرصه ی رقابت های تلویزیونی برداشته است. در جدیدترین خبر منتشر شده از سوی منابع خارجی از جمله پایگاه خبری هالیوود ریپورتر با خبر شدیم که این شبکه امتیاز پخش اثری به نام Risk را خریداری نموده است. این اثر که در واقع یک مستند به حساب می آید، توسط خانم «Laura Poitras» کارگردانی شده است. اثر قبلی این شخص مستندی به نام «Citizen Four» بود که توانست در اسکار سال 2015 جایزه ی بهترین مستند سال را از آن خود نماید. مستندی که با استقبال گسترده ی مردم و منتقدین روبه رو شد و شبکه ی HBO آن را پخش نمود. به مانند مستند «Citizen Four» که روایتی سیاسی و وابسته به دنیای مدرن امروزی را در آن شاهد هستیم، مستند جدید این شخص یعنی «Risk» نیز با همان قالب  در حال تولید می باشد و قرار است حال و هوای سیاسی و تکنولوژی حاکم بر جهان را با نگاهی جدید به تصویر بکشد اما این بار دوربین های کارگردان برروی صورت خالق ویکی لیکس یعنی «Julian Assange» زوم کرده اند. مستند مذکور طبق برنامه ریزی ها در تابستان پیش رو از سوی شوتایم اکران هفتگی خواهد شد. استودیوی NEON نیز شوتایم و تیم سازنده را برای آماده سازی مستند همراهی می کند.

همکاری با شوتایم و نئون یک تجربه ی لذت بخش است. هردوی این استودیو ها و افرادی که در آنها مشغول به کارند خارج از چارچوب فکر می کنند و نگاهی عمیق به برخی مسائل از جمله آن چه در مستند ما روایت می شود می افکنند. من بابت همکاری با این دو موسسه بر سر مستند Risk بسیار راضی و خوشنودم.

این ها سخنان سازنده ی Risk در رابطه با همکاری اش با استودیو های ذکر شده بود. این مستند که شش سال است در مراحل تولید به سر می برد نگاهی به زندگی و نحوه ی پایه گذاری ویکی لیکس توسط جولیان آسانژ و افراد اطراف او می افکند. این مستند در جریان مراسم فیلم کن سال قبل در قالب چند دقیقه ی کوتاه به نمایش در آمد و هم اکنون در مراحل نهایی تولید خود به سر می برد. شبکه ی شوتایم نیز در سال های اخیر مستند هایی از جمله «Call Me Marlon» ، «Weiner» و «Zero Days» را پخش کرده است و در آینده ی نزدیک هم شاهد پخش مستند «Whitney : Can I Be Me» از سوی این شبکه خواهیم بود.

ویکی لیکس «WikiLeaks» نام سازمانی غیردولتی و بین المللی است که به ارسال و افشای اسناد از سوی منابع ناشناس می پردازد. یک سال بعد از شروع به کار این سازمان، صاحبان آن مدعی شدند که بیش از 1.2 میلیون مدرک و سند در اختیار داشته اند. اکنون بعد از حدود 10 سال فعالیت، این سازمان مدعی در اختیار داشتن 10 میلیون سند و مدرک از سراسر جهان است. بنا به گفته ی آن هایی که این سازمان را اداره می کنند، هدف این سازمان انتشار اخبار و اطلاعات مهم جهان برای عموم است که از آن بی خبرند. مستند Risk قرار است نگاهی به فعالیت های این سازمان و بنیان گذاران آن بیفکند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید