news-background
news-background

مدیر استودیوی سونی تأیید کرد برنامه‌ای برای اتصال «مرد-عنکبوتی» با بازی «تام هالند» به دیگر فیلم‌های استودیو وجود دارد

«استنفورد پنیچ» مدیر گروه سونی پیکچرز در مصاحبه با «ورایتی» وجود «برنامه‌ای» برای اتصال «مرد عنکبوتی» به فیلم‌هایی که این استودیو بر اساس شخصیت‌های مارول می‌سازد را به تأیید رسانده است.

وقتی «دیوید لیچ» و «برد پیت» مصمم بودند «آرون تیلور-جانسون» را برای فیلم اکشن و تریلر «قطار سریع‌السیر» (Bullet Train) به خدمت بگیرند، پنیچ آشنایی چندانی با این بازیگر بریتانیایی نداشت. او به «ورایتی» می‌گوید: «واکنش من این بود که «باید ببینم کیست». آشنایی زیادی با او نداشتم. و بعد شروع کردیم به دیدن مبارزات [فیلم «قطار سریع‌السیر»]، و متوجه شدم که او یک ستاره تمام عیار اکشن است. دلفریب و شوخ است و در مقابل «برد پیت» موقعیت خودش را حفظ می‌کند. بسیاری از بازیگران این توانایی را ندارند.»

تیلور-جانسون که سابقه بازی در نقش «کوییک‌سیلور» در «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (Avengers: Age of Ultron) را دارد، به حدی پنیچ را تحت تأثیر قرار می‌دهد که او فوراً به انتخاب اولش برای نقش «کریون شکارچی» (Kraven the Hunter) بدل می‌شود، اقتباسی از کتاب‌های کامیک مارول و شخصیت شرور دنیای «مرد-عنکبوتی» که از مدت‌ها قبل در حال توسعه در سونی بود. پس از مذاکره با «جی. سی. شاندور»، تیلور- جانسون این نقش را به دست می‌آورد.

«کروین شکارچی» تازه‌ترین پروژه سینمایی سونی بر اساس شخصیت‌های مارول است که با «مرد-عنکبوتی» در ارتباط است. این استودیو فیلم «ونوم» (Venom) را با «تام هاردی»، «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» (Venom: Let There Be Carnage) با «وودی هارلسون» و «موربیوس» (Morbius) را با «جرد لتو» ساخته است.

با این حال، تا امروز هیچ‌یک از این فیلم‌ها آشکارا با «مرد-عنکبوتی» یا دست کم، روایت این شخصیت با بازی «تام هالند» پیوند نخورده‌اند. سونی با مارول به توافق رسیده‌اند تا لااقل در یک فیلم دیگر یعنی «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) که دسامبر آینده اکران خواهد شد، هالند در «دنیای سینمایی مارول» نقش «پیتر پارکر/مرد-عنکبوتی» را بازی کند. امتیاز تولید فیلم بر اساس شخصیت «مرد-عنکبوتی» در حال حاضر در مالکیت سونی است.

پنیچ در مورد جداسازی «مرد-عنکبوتی» از سایر شخصیت‌های در مالکیت سونی می‌گوید: «ما ۹۰۰ شخصیتی که در مالکیت داریم را به شکل یک «دنیای عنکبوتی» نمی‌بینیم. ما یک «دنیای مارول» داریم. حجم شخصیت‌هایی که در اختیار داریم... تا اکران قسمت بعدی «ونوم» صبر کنید. دلتنگ «مرد-عنکبوتی» نخواهید شد.» او پس از مکثی ادامه می‌دهد: «اگر ملاقات کنند هیجان‌انگیز خواهد بود، این‌طور نیست؟»

با توجه به اینکه «پیتر پارکر» هالند بخشی از «دنیای سینمایی مارول» است، هرگونه حضور او در دیگر فیلم‌های سونی ممکن است پای شخصیت‌های «کریون» و «ونوم» را هم به «دنیای سینمایی مارول» باز کند. اما استودیوهای مارول تنها همکار تولیدکننده فیلم‌ها برای سونی است. شرایط وقتی پیچیده‌تر شد که شخصیت «والچر» با بازی «مایکل کیتون» که در «مرد-عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) سونی و مارول ظاهر شده بود، در اولین تریلر «موربیوس» سونی دیده شد.

پنیچ وعده می‌دهد این سردرگمی‌ها به زودی و به طریقی از بین خواهد رفت و «کریون» بخشی از این پازل را تکمیل خواهد کرد. او می‌گوید: «در واقع برنامه‌ای وجود دارد. فکر می‌کنم حالا برای مردم کمی روشن شده است که چه مسیری در پیش گرفته‌ایم و به نظر من وقتی «راهی به خانه نیست» بیرون بیاید، حتی مسائل بیشتری افشا خواهد شد.»

یکی از مهم‌ترین اسرار برملا شده هالیوود حضور همزمان چند شخصیت «مرد-عنکبوتی» در فیلم «راهی به خانه نیست» و وجود دنیاهای موازی است. در این دنباله «توبی مگوایر» و «اندرو گارفیلد» در کنار هالند نقش «پیتر پارکر» را بازی خواهند کرد و علاوه بر آن‌ها «آلفرد مولینا» بازگشت در نقش «اختاپوس» را در مصاحبه با «ورایتی» رسماً به تأیید رسانده است. مولینا در «مرد-عنکبوتی ۲» (Spider-Man 2) در سال ۲۰۰۴ این نقش را بازی کرده بود.

استنباط این است که صرف نظر از هر داستانی که در «راهی به خانه نیست» روایت شود، هالند امکان ادامه حیات در فیلم‌های سونی بر اساس شخصیت‌های مارول را دارد. اما «راهی به خانه نیست» آخرین فیلم مشترک مارول و سونی طبق قراردادهاست.

پنیچ در پاسخ به این پرسش که چه آینده‌ای در انتظار «اسپایدی» است خوش‌بینانه پاسخ می دهد: «اتفاق عالی این است که ما رابطه‌ای فوق‌العاده خوب با کوین [فایگی مدیر استودیوی مارول] داریم. زمینه‌ای بی‌نظیر برای انجام کارهای مختلف فراهم است. ما تمایل داریم که فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» موفق باشند، چون برای ما و شخصیت‌های مارول خوب است، و فکر می‌کنم برای طرف مقابل هم چنین خواهد بود. اما رابطه‌ای عالی با هم داریم. فرصت‌های زیادی وجود دارد که به اعتقاد من به حقیقت تبدیل خواهد شد.»

یکی از این فرصت‌ها فیلمی در مورد «شش خبیث» (Sinister Six) است – گروهی متشکل از شخصیت‌های شروری مانند «کریون» و «اختاپوس». پنیچ در پاسخ به این پرسش که آیا سونی به تولید چنین فیلمی نزدیک شده می‌گوید: «پاسخ دادن دشوار است، زیرا باید دید این پروژه‌ها چگونه از آب در می‌آیند. تا وقتی آماده نشوند آماده نیستند. «کریون» نمونه‌ای عالی است چون ما در تولیدش شتاب‌زده عمل نکردیم. می‌توانستیم آن فیلم را سه سال قبل بسازیم. اما حالا فیلمنامه فوق‌العاده خوب است، شاندرو انتخاب درستی بود و قسمت این بود که ستاره فیلم را در این مقطع پیدا کنیم.»

پینچ پس از مکثی طولانی در مورد فیلم «شش خبیث» تنها می‌گوید: «بسیار جذاب خواهد بود، نه؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید