news-background
news-background

مدیر دیزنی: محتوای همجنسگرایانه به کمپانی آسیب نرسانده است

«باب چاپک» چهارشنبه در اولین جلسه‌ی سهامداران دیزنی به عنوان مدیر عامل جدید حاضر شد.

«باب چاپک» مدیر عامل جدید والت دیزنی در جلسه‌ی سالانه‌ی سهامداران کمپانی تأکید کرد که محتوای همجنسگرایانه در فیلم‌ها و سریال‌های دیزنی به کمپانی آسیبی وارد نکرده است. نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که یکی از سهامداران در این جلسه از مضامین همجنسگرایانه در عناوین دیزنی انتقاد کرده و می‌گوید سهام کمپانی تا ۲۰ درصد سقوط کرده است. چاپک این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید سقوط سهام ممکن است به سبب شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا بوده باشد.

بعضی از عناوین دیزنی مانند «جنگ ستارگان» و «دنیای سینمایی مارول» در ماه‌های اخیر با ارائه‌ی محتوای همجنسگرایانه جنجالی شده‌اند. آخرین مورد آن‌ها، فیلم «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» (Star Wars: Rise of Skywalker) بود که حاوی یک بوسه‌ی دو شخصیت زن می‌شد. در انیمیشن «به‌پیش» (دانلود فیلم Onward با لینک مستقیم) دیزنی هم یکی از شخصیت‌ها علناً اعلام می‌کند که همجنسگراست. این درحالی است که «کوین فایگی» تهیه‌کننده‌ی «دنیای سینمایی مارول» وعده داده است که در «جاودانان» (The Eternals) رابطه‌ی ابرقهرمانان مرد همجنسگرا به تصویر کشیده می‌شود. یک سریال بر اساس فیلم همجنسگرایانه‌ی «دوست‌دارت سایمون» (Love Simon) نیز قرار است در شبکه‌ی دیزنی+ ساخته شود.

چاپک از ماه فوریه فعالیت‌هایش را به عنوان مدیر عامل دیزنی آغاز کرد و جانشین «باب ایگر» شد. ایگر در دوران ریاستش کمپانی‌های پیکسار، لوکاس‌فیلم و مارول را خریداری کرد و به عنوان همچنان در این کمپانی در یکی از سمت‌های مدیریتی فعال باقی مانده است. ایگر هم در جلسه‌ی سهامداران حاضر بود و گفت فیلم جنجالی «نغمه‌ی جنوب» (Song of the South) در شبکه‌ی دیزنی+ عرضه نخواهد شد چرا که برای دنیای امروز مناسب نیست.

چاپک از ۲۷ سال قبل به دیزنی ملحق شده و با چالش تأثیر ادغام با استودیو فاکس مواجه است. ایگر هم مدعی شده که مأموریت بعدی‌اش «اصلاح» دیزنی+ خواهد بود.

آخرین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این درحالی است که کارگردان «جهش‌یافتگان جدید» (دانلود فیلم New Mutants با لینک مستقیم) تأیید کرده است که رابطه‌ی همجنسگرایانه‌ای میان شخصیت‌های اصلی وجود خواهد داشت و «میزی ویلیامز» ستاره‌ی «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) و «بلو هانت» در مرکز این داستانه عاشقانه قرار دارند.

«جاش بون» فیلم جدیدش اولین رابطه‌ی همجنسگرایانه‌ی آثار ابرقهرمانی را ارائه خواهد کرد. او در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید «جهش‌یافتگان جدید» شامل یک داستان عاشقانه‌ی همجنسگرایانه بین شخصیت ویلیامز و هانت می‌شود. این شخصیت‌ها دو عضو از پنج عضو گروه جهش‌یافتگان‌اند، بدین معنا که فیلم از معدود آثار ابرقهرمانی نمایش دهنده‌ی روابط همجنسگرایانه خواهد بود.

ویلیامز ستاره‌ی سابق «بازی تاج‌وتخت» می‌گوید: «ما فقط می‌خواستیم این رابطه را رد فیلم توسعه دهیم و به واقعیت تبدیل کنیم. اگر آن‌ها واقعاً بتوانند یکدیگر را در آن سطح درک کنند، بیننده هم عاشق آن شخص می‌شوید.» ویلیامز می‌گوید داستانهای عاشقانه «چیزی نیست که در فیلم‌ها زیاد به آن پرداخته شود.»

ویلیامز می‌گوید: «فیلم در واقع داستانی در مورد دو شخصیت که تمایلات جنسی خودشان را درک می‌کنند نیست. فیلم حول محور این مسئله نمی‌چرخد و آن‌ها به این رابطه برچسبی نمی‌زنند. هیچ‌کس دیگری هم این کار را نمی‌کند و هیچ‌کس آن را زیر سؤال نمی‌برد.»

تاکنون فیلم‌های «دیو و دلبر»، «انتقام‌جویان: آخر بازی» و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» همگی شخصیت‌ها و یا لحظات همجنسگرایانه را به تصویر کشیده‌اند. بون می‌گوید تحت تأثیر سریال «بافی قاتل خون‌آشام» (Buffy the Vampire Slayer) که به اعتقاد او شخصیت همجنسگرای «ویلو» را به «شکلی دیدنی» نمایش داد، سعی کرده رابطه‌ای از آن دست بین شخصیت‌های «جهش‌یافتگان جدید» خلق کند. بون نگارش فیلمنامه را با همکاری «نیت لی» دوست دوران کودکی‌اش به نگارش درآورده. بون می‌گوید: «یادم می‌آید که «آیداهوی خصوصی من» (My Own Private Idaho) را در سن ۱۱ یا ۱۲ سالگی تماشا می‌کردم و با خود می‌گفتم: «شاید این کلیساروها در مورد همجنسگرایان اشتباه می‌کنند.» همیشه احساس می‌کردم که یک غریبه‌ام.»

«جهش‌یافتگان جدید» ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶

تف تو ذاتشون.

نمایش اسپویل