news-background
news-background

«مدس میکلسن» و «گی‌یرمو دل تورو» از مصائب بازی در نقش شخصیت‌های مست می‌گویند

فیلمساز برنده‌ی اسکار از کارگردان و بازیگر فیلم مدعی اسکار «یک دور دیگر» می‌پرسد کارگردانی شخصیت‌های مست چه ویژگی‌هایی دارد.

 

درام دانمارکی «یک دور دیگر» (Another Round) در مورد گروهی از دوستان که با حفظ درصد الکل خون در سطح معینی سعی دارند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند، یکی از عناوین مدعی اسکار امسال در بخش بهترین فیلم بین‌المللی است. نامزدهای اسکار ۱۵ مارس اعلام خواهند شد و در آن روز «یک دور دیگر» می‌تواند نامزدی جوایز آکادمی را کسب کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

پخش‌کننده‌ی فیلم ویدیویی از گفتگوی «گی‌یرمو دل تورو» فیلمساز برنده‌ی اسکار مکزیکی با عوامل فیلم میزبانی کرده است. دل تورو در این جلسه می‌گوید: «دیدن فیلمی که تکان‌دهنده باشد، و تحت تأثیر قرارتان دهد فوق‌العاده است، مثل کاری که این فیلم با من کرد. می‌خواستم چیزی بگویم: عنوان دانمارکی فیلم [Druk] و عنوان انگلیسی فیلم هر دو بسیار زیبا هستند، زیرا «یک دور دیگر» یعنی همه‌ی این شخصیت‌ها در زندگی یک دور دیگر خواهند داشت، و عنوان دیگر در مورد نوشیدن بدون وقفه است، عنوان اصلی، اما معنای یکسانی دارند: آیا می‌توان از زندگی مست شد؟ می‌توان دوباره انجامش داد؟»

دل تورو اضافه می‌کند: «صحنه‌ی پایانی یکی از فوق‌العاده‌ترین چیزهایی است که در فیلم‌ها دیده‌ام. واقعاً چیزی را به تصویر می‌کشد که یک موفقیت بزرگ است.» در این صحنه «مدس میکلسن» به رقص درمی‌آید و در نهایت خودش را به آب می‌اندازد.

این کارگردان سپس بحث را به سمت نحوه‌ی کسب آمادگی میکلسن برای بازی در نقش یک شخصیت مست پیش می‌برد و می‌گوید: «می‌توانیم در مورد اینکه بازی در نقش یک شخصیت مست دشوار است حرف بزنیم، چیزی که برای بازیگر و کارگردان یکی از دشوارترین کارهاست.»

میکلسن می‌گوید: «تمام تلاش خود را کردیم تا صحنه‌ها را به ترتیب فیلمبرداری کنیم. در بعضی صحنه‌های خاص مستی وجود داشت و نه هیچ چیز دیگر، اما در بسیاری مواقع دیگر آزادی عمل معینی در مورد الکل داشتیم. مسئله میزان مستی نبود: مسئله میزان آزادی شما در صحنه بود. تقریباً یک موضوع است، اما او شدیداً مست نیست، آن را آزاد و بی‌قید دانستیم. و البته، نحوه‌ی حرف زدن، به حرکت درآمدن نامنظم دست‌ها [نیز وجود داشت]، اما برای کسی که از بیرون نگاه کند، ممکن است آزادی عمل و مست نبودن به نظر برسد. این برای همه‌ی ما اهمیت داشت، کار دیگری نمی‌شد کرد. آن‌ها به شکل ثابتی در حال سقوط نبودند.»

میکلسن می‌گوید پیش از فیلمبرداری آموزش دیده‌اند، نه به این علت که نمی‌دانسته‌اند چگونه مست شوند، بلکه پی بردن دقیق به «تفاوت میان دو گیلاس، چهار گیلاس، شش گیلاس» مشروب. او می‌گوید: «نباید نشان دهی که مست هستی. این قانون برای همه‌ی بازیگران یکسان است. تمرکز کردن، تمرکز کردن، کمی راست‌تر گام برداشتن، کمی شمرده‌تر حرف زدن، و این کار شما را راه می‌اندازد. سطح بعدی جایی است که دیگر اهمیت نمی‌دهید دیگران چه فکر می‌کنند، ما اسمش را «سطح روسی» گذاشته‌ایم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید