news-background
news-background

محبوب‌ترین پوسترهای سال ۲۰۲۱ در IMDb

در آستانه فرارسیدن سال ۲۰۲۲، IMDb علاوه بر انتشار فهرست محبوب‌ترین ستارگان سال ۲۰۲۱، برترین پوسترهای سینمایی و تلویزیونی یک سال گذشته را نیز برگزیده است.

 

برترین پوسترهای سال ۲۰۲۱ به انتخاب IMDb:

 

۱. اسپنسر (Spencer)

فیلم «اسپنسر» به کارگردانی «پابلو لارایین» و بازی «کریستن استوارت» که با سه دقیقه تشویق ایستاده در هفتاد و هشتمین جشنواره ونیز مواجه شده یکی از مدعیان جدی اسکار است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «دسامبر سال ۱۹۹۱: رابطه زناشویی پرنس و پرنسس ولز به سردی گراییده. به رغم انتشار شایعه‌ی جدایی آن‌ها و روابط عاشقانه مخفیانه، آرامش برای برگزاری جشن‌های کریسمس در سندرینگهام حکمفرماست. خوردنی و آشامیدنی مهیاست، و شکار و تیراندازی پابرجا. دایانا بازی را بلد است. امسال، شرایط بسیار متفاوت خواهد بود.»

 

۲. آخرین دوئل (The Last Duel)

فیلم «آخرین دوئل» «ریدل اسکات» با بازی «مت دیمون»، «آدام درایور»، «جودی کومر» و «بن افلک» در جشنواره ونیز شروعی امیدوارکننده داشت، اما آن استقبال باعث نشد که فیلم به یک شکست تجاری تمام عیار تبدیل نشود. داستان «آخرین دوئل» که از کتابی به همین نام نوشته «اریک جگر» اقتباس شده، در قرن چهاردهم فرانسه اتفاق می‌افتد و داستان مردی به نام «ژان دو کاروژ» با بازی «مت دیمون» را دنبال می‌کند که پس از بازگشت از جنگ می‌فهمد که دوستش «ژاک لو گری» با بازی «آدام درایور» به همسرش «مارگریت دو کاروژ» با بازی «جودی کومر» تجاوز کرده است. هیچ کس حرف‌های زن را باور نمی‌کند و «کاروژ» از پادشاه فرانسه خواهش می‌کند که رأی خود را به نفع گری به دوئل تا پای جان تغییر دهد. این نبرد تن به تن آخرین دوئل قانونی در فرانسه است.

 

۳. شوالیه سبز (The Green Knight)

فیلم «شوالیه سبز» به کارگردانی «دیوید لوری» از افسانه «شاه آرتور» الهام گرفته شده و «دو پاتل» نقش شخصیتی به نام «سر گاوین» را بازی می‌کند که برادرزاده بی‌پروای «شاه آرتور» است و برای یافتن غریبه‌ای غول‌پیکر موسوم به «شوالیه سبز» سفر آغاز می‌کند. گاوین در این راه با غول‌ها، ارواح، سارقین و دسیسه‌چینان مواجه می‌شود. «جول اجرتون»، «بری کیوگان»، «آلیسیا ویکاندر»، و زوج بازیگر «ساحره» (The Witch) یعنی «رالف اینسون»‌ و «کیت دیکی» دیگر بازیگران «شوالیه سبز» بودند.

 

۴. بلفست (Belfast)

«بلفاست» به کارگردانی «کنت برانا» جایزه مردمی جشنواره تورنتو ۲۰۲۱ را تصاحب کرده تا به یکی از مدعیان جدی اسکار ۲۰۲۲ تبدیل شود. داستان این فیلم در دهه ۱۹۶۰ ایرلند شمالی روی می‌دهد و فیلمی در مورد «عشق، خنده، و مرگ در دوران کودکی پسری و در میان تحولات اجتماعی و موسیقایی اواخر دهه ۱۹۶۰» توصیف شده است. در این فیلم هیل نقش شخصیتی به نام «بادی» را بازی می‌کند که رؤیاهای باشکوهش برای آینده او را به دردسر می‌اندازد اما در همین حین «پا» با بازی دورنان و «ما» با بازی بالف، و پدربزرگ و مادربزرگ فرزانه‌اش با بازی «جودی دنچ» و «کیاران هیندز» او را تسلی می‌دهند. در فیلم «بلفاست» بازیگرانی چون «کاترینا بلف» ستاره سریال «غریبه»، «جودی دنچ»، «جیمی دورنان»، «کالین مورگان و بازیگر تازه‌وارد «جود هیل» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

۵. تل‌ماسه (Dune)

این فیلم که از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» اقتباس شده در افتتاحیه داخلی ۴۰ میلیون دلار فروخته و برای قسمت دوم چراغ سبز دریافت کرده است. «تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند. «اسکار آیزاک»، «زندیا»، «جاش برولین»، «ربکا فرگوسن»، «جیسون موموآ» و «خاویر باردم» از جمله دیگر بازیگران فیلم بوده‌اند.

 

۶. فرنچ دیسپچ (The French Dispatch)

داستان این فیلم ۱۴۳ دقیقه‌ای به کارگردانی «وس اندرسون» در یک شهر خیالی فرانسوی در قرن بیستم روی می‌دهد. این فیلم را منتقدین «جاه‌طلبانه‌ترین اثر اندرسون تا امروز» با لحظاتی که از طنز بی‌بدیل فیلمساز و توجه جنون‌آمیز او به جزئیات سرشار است توصیف کرده‌اند. در اولین فیلم لایو-اکشن اندرسون پس از «هتل بزرگ بوداپست» (Grand Budapest Hotel)، ستارگان پرشماری از جمله «بیل ماری»، «تیلدا سویینتون»، «تیموتی شلمی»، «آدرین برودی»، «بنیسیو دل تورو»، «لئا سیدو»، «فرانسیس مک‌دورمند»، «الیزابت ماس» و بسیاری دیگر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

۷. گودزیلا علیه کونگ (Godzilla vs. Kong)

«گودزیلا علیه کونگ» لجندری و برادران وارنر با ۳.۶ میلیون خانوار بیننده آمریکایی یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های تاریخ اچ‌بی‌او مکس است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «در زمانه‌ای که هیولاها به زمین قدم گذاشته‌اند، مبارزه بشر برای آینده‌اش سبب رویارویی گودزیلا و کونگ شده و دو نیروی قدرتمند را در نبردی ویرانگر مقابل هم قرار می‌دهد. در حالی که سازمان سری مونارک ماموریتی پرخطر در مناطق ناشناخته آغاز و سرنخ‌هایی از تاتیتان‌ها کشف می‌کند، توطئه‌ای بشری همه‌ مخلوقات از قبیل خیر و شر را به پاک شدن از روی زمین برای همیشه تهدید می‌کند.

 

۸. شاه ریچارد (King Richard)

«ویل اسمیت» در «شاه ریچارد» به نویسندگی «زک بیلین» و کارگردانی «رینالدو مارکوس گرین» نقش «ریچارد ویلیامز» پدر ونوس و سرینا ویلیامز خواهران تنیس‌باز آمریکایی را بازی می‌کند. ریچارد با اینکه زندگی سختی را سپری کرده بود و تجربه‌ای در زمینه ورزش تنیس نداشت، دو بازیکن تنیس حرفه‌ای و پرافتخار تحویل جامعه آمریکا داد. وقتی که دختران «ریچارد ویلیامز» در سنین خردسالی بودند، طرحی ۷۸ صفحه‌ای برای ورود آنان به میادین حرفه‌ای تدوین کرد. او دروس تنیس را در زمین‌های بی‌کیفیت کمپتون در حالی به فرزندانش آموزش داد که تمایلی به ورزش نشان نمی‌دادند. خواهران ویلیامز بعدها به پرافتخارترین بازیکنان تنیس زن تاریخ آمریکا بدل شدند.

 

۹. کروئلا (Cruella)

دیزنی اولین پوستر فیلم لایو-اکشن «کروئلا» را فوریه سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد. «اما استون» در این فیلم نقش شخصیت شرور «کروئلا دویل» را بازی می‌کند. داستان «کروئلا» در دهه‌ی ۱۹۷۰ لندن روی می‌دهد و سرگذشت دختر سارق جوان، زیرک و خلاقی به نام «استلا» را دنبال می‌کند که می‌خواهد با طراحی‌هایش نامی برای خود دست و پا کند. او با گروهی از سارقین جوان که میلش به شرارت را می‌ستایند همکاری می‌کند تا در خیابان‌های لندن زندگی خود را بسازند. یک روز استعداد استلا در مد چشم یک اسطوره مد با بازی «اما تامپسون» را می‌گیرد. اما رابطه این دو سبب وقوع حوادث و کشف‌هایی می‌شود که استلا را وادار می‌کند با پذیرفتن خصایص بدخویانه‌اش به «کروئلا» تبدیل شود.

 

۱۰. رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

«رستاخیزها» به ۲۰ سال پس از رویدادهای «انقلاب‌های ماتریکس» می‌رود و زندگی به‌ظاهر عادی نئو با بازی «کیانو ریوز» به عنوان «توماس ای. اندرسون» در سان فرانسیسکو را به تصویر می‌کشد، جایی که یک تراپیست برای او قرص‌های آبی تجویز کرده است. نئو و ترینیتی با بازی «کری-آن ماس» یکدیگر را نمی‌شناسند اما مورفیوس با بازی «یحیی عبدالمتین دوم» قرص قرمز را به نئو پیشنهاد می‌کند و گشوده شدن درهای ذهنش را به دنیای ماتریکس.

 

۱۱. بتمن (The Batman)

فیلم «بتمن» به کارگردانی «مت ریوز» و بازی «رابرت پتینسون» در نقش «بروس وین» ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۰) در سالن‌های سینما اکران خواهد شد. ریوز پیش‌تر گفته کرده بود که فیلم «بتمن» یک داستان کارآگاهی روایت می‌کند و بسیاری از شخصیت‌های گاتهام از جمله «زن گربه‌ای» با بازی «زوئی کراویتس»، «پنگوئن» با بازی «کالین فرل»، «ریدلر» با بازی «پل دینو»، «آلفرد پنی‌وورث» با بازی «اندی سرکیس» و «کارماین فالکن» جنایت‌کار با بازی «جان تورتورو» در آن حاضرند.

 

۱۲. خاندان گوچی (House of Gucci)

«لیدی گاگا» در این فیلم به کارگردانی «ریدلی اسکات» و نویسندگی «روبرتو بنتیونیا» نقش «پاتریزیا رجانی»، همسر سابق «مائوریتزیو گوچی» را بازی می‌کند که نوه‌ مؤسس امپراطوری گوچی بود. داستان در مورد محاکمه‌ رجانی به اتهام مقدمه‌چینی برای ترور مائوریتزیو در سال ۱۹۹۵ است. رجانی که به تومر مغزی مبتلا شده و همسرش او را ترک کرده بود، آدمکشی اجیر می‌کند تا مائوریتزیو را به قتل برساند. او که در آن زمان از مطبوعات لقب «بیوه‌ سیاه» گرفته بود، به ۱۸ سال حبس محکوم و در سال ۲۰۱۶ آزاد شد. در این فیلم که از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده، «آدام درایور» نقش «مائوریتزیو گوچی» را بازی می‌کند.

 

۱۳. مسافران (Voyagers)

در فیلم علمی-تخیلی «مسافران» آینده نژاد بشر به خطر افتاده و گروهی از مردان و زنان جوان به سیاره‌ای دوردست اعزام می‌شوند، اما اسرار ناخوشایندی در مورد این مأموریت کشف می‌کنند. زندگی در سفینه‌ی آن‌ها به هرج‌ومرج کشیده و به دنبالش ترس، شهوت و عطش سیری‌ناپذیر قدرت می‌آید. «تای شرایدن»، «لیلی-رز دپ»، «فین ولفهد»، «شانتی آدامز»، «آیزک همپستد رایت»، «ویویک کالرا»، «آرچی مادکو»، «مدیسون هو» و «کالین فرل» از جمله بازیگران این فیلم بوده‌اند.

 

۱۴. آنت (Annette)

«آدام درایور» در فیلم «آنت» نقش یک استند-آپ کمدین و «ماریون کوتیار» نقش همسر او، یک خواننده اپرای معروف را بازی کرده‌اند. زندگی باشکوه آن‌ها با به دنیا آمدن دخترشان «آنت» چرخشی غیرمنتظره پیدا می‌کند. کار خلق موسیقی اریجنال فیلم به گروه «اسپارکس» سپرده شده. «آنت» اولین فیلم «لئوس کاراکس» کارگردان فرانسوی از سال ۲۰۱۲ تا امروز بود و نقدهای منفی و مثبتی دریافت کرد.

 

۱۵. احضار (Seance)

داستان این فیلم به کارگردانی «سایمون برت» و بازی «سوکی واترهوس»، «مدیسن بیتی»، «اینانا سارکیس»، و «مگان بست» در مورد زن جوانی است که شاهد مرگ خشونت‌آمیز یکی یک دانشجو است. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۲۱ درصد دریافت کرده است.

 

۱۶. خوک (Pig)

مأموریت «نیکلاس کیج» در فیلم «مایکل سارنوسکی» پیدا کردن یک خوک ربوده‌شده است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «کیج نقش یک شکارچی ترافل تک‌رو در اوریگن را بازی می‌کند که خوک شکارچی‌اش ربوده شده و چاره‌ای ندارد جز اینکه به پورتلند بازگردد و با گذشته‌اش مواجه شود.» دیگر بازیگران فیلم «الکس وولف»، «آدام آرکین» و «گرچن کوربت» بودند.

 

۱۷. لوکی (Loki)

«لوکی تمساح» در پنجمین قسمت سریال صحنه را از آن خود کرد، در حالی که «ریچارد ای. گرنت» در نقش «لوکی کلاسیک» را کنار خود داشت. «کیت هرون» کارگردان سریال توضیح می‌دهد که برای فیلمبرداری صحنه‌های مرتبط با «لوکی تمساح» از یک تمساح پارچه‌ای و آبی رنگ استفاده کرده‌اند. او تصویری از این موجود مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. هرون می‌گوید: «برای جلوه‌های ویژه از نسخه‌ای ابتدایی استفاده کردیم که بیش از حد ملوس بود، و به نحوی یک تمساح کارتونی به نظر می‌رسید. اما رفته رفته مضحک‌تر شد و به یک تمساح واقعی که اتفاقاً شاخ داشت شبیه شد. این نقطه اوج شخصیت‌پردازی بود. وقتی به این نقطه رسیدیم جایی که احساس کردیم یک تمساح واقعی است، اما شاخ‌هایی جلف دارد، گفتیم: «این شد همان چیزی که می‌خواستیم.»»

 

۱۸. لباس (The Outfit)

«مارک رایلنس» در فیلم «لباس» به کارگردانی «گراهام مور» نقش لئونارد را بازی می‌کند، یک خیاط انگلیسی که در «سویل رو» لندن لباس‌های سفارشی تولید می‌کرده و پس از یک تراژدی شخصی راهی شیکاگو شده است، جایی که تنها برای اعضای یک خانواده گانگستر لباس می‌دوزد. دیگر بازیگران فیلم «زویی دویچ»، «جانی فلین»، «سایمون راسل بیل»، و «نیکی اموکا-برد» خواهند بود.

 

۱۹. شکارچیان روح: آخرت (Ghostbusters: Afterlife)

اولین پوستر و تریلر «آخرت» به کارگردانی «جیسون رایتمن» فرزند «ایوان رایتمن» نزدیک به دو سال قبل منتشر شد. داستان قسمت جدید در همان دنیای سینمایی دو فیلم اول اما چند دهه پس از آن فیلم‌ها روی می‌دهد. وقتی یک مادر به همراه دو فرزندش به شهر کوچکی می‌رسند، رابطه‌ی خود با «شکارچیان روح» فیلم‌های قبلی را کشف می‌کنند و به اسراری که از خود به جای گذاشته‌اند پی می‌برند. رایتمن فیلمنامه «شکارچیان روح: آخرت» را بر اساس فیلم «شکارچیان روح» سال ۱۹۸۴ «ایوان رایتمن» و با همکاری «گیل کنان» به نگارش درآورده است. دیگر بازیگران فیلم در کنار «پل راد»، «کری کون»، «فین ولف‌هد»، «مک‌کنا گریس»، «آنی پاتس» و «ارنی هادسون» خواهند بود.

 

۲۰. جیغ (Scream 2022)

این اولین فیلمی است که پس از درگذشت «وس کریون» خالق چندگانه در سال ۲۰۱۵ برای این چندگانه روی پرده می‌رود. قسمت اول «جیغ» در سال ۱۹۹۶ اکران شد و به موفقیتی هنری و تجاری انجامید. «نیو کمبل» در نقش «سیدنی پرسکات»، «دیوید آرکت» و «کورتنی کاکس» در نقش‌های «ووی رایلی» و «گیل ودرز»، «مارلی شلتون» در نقش «جودی هیکس»، «جنا اورتگا»، «کایل گالنر»، «جزمین ساوی براون»، «دیلن مینت»، «میسون گودینگ» و «میکی مدیسون» از جمله بازیگران این قسمت خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید