news-background
news-background

«مت دیمون»: تا چند ماه قبل از آن واژه رکیک برای هم‌جنس‌گرایان استفاده می‌کردم

دیمون می‌گوید به دخترش گفته: «دست بردار، یک شوخی است – حتی در یکی از فیلم‌هایم این حرف را زده‌ام.»

«مت دیمون» می‌گوید از چند ماه قبل به درخواست دخترش تصمیم گرفته از یک واژه رکیک برای توصیف هم‌جنس‌گرایان استفاده نکند. این بازیگر ۵۰ ساله که به تازگی در فیلم «استیل‌واتر» (Stillwater) ظاهر شده در مصاحبه جدیدی فاش می‌کند که تنها چند ماه است که دیگر از آن واژه رکیک ضد-هم‌جنس‌گرایانه استفاده نمی‌کند.

دیمون به «ساندی تایمز» می‌گوید دخترش به دلیل به کار بردن این اصطلاح توهین‌آمیز اعتراض و «میز را ترک» کرده است: «به او گفتم: «دست بردار، یک شوخی است! این حرف را در فیلم «وابسته به تو» (Stuck on You) هم زده‌ام!»

ستاره «جیسون بورن» (Jason Bourne) می‌گوید: «چند ماه قبل، یک شوخی کردم، و با اعتراض دخترم روبرو شدم. به اتاقش رفت و مقاله‌ای بسیار زیبا و خیلی طولانی نوشت در مورد اینکه این واژه چقدر خطرناک است. گفتم: «دیگر از آن استفاده نمی‌کنم!» درک کردم.»

دیمون در این مصاحبه از ورود بسیار بیشتر نقل قول‌هایش به نشریات نسبت به دهه ۱۹۹۰ می‌گفت: «بیست سال قبل، بهترین توصیف من این است که ژورنالیست بیشتر به آهنگ [مصاحبه] گوش می‌داد تا متن آن. حالا متن تجزیه و تحلیل می‌شود، تا برداشت دیگری از آن شود و به بهترین تیتر ممکن برسد. پیش‌تر واقعاً مهم نبود که چه می‌گویم، چون به اخبار راه پیدا نمی‌کرد. اما شاید این تغییر بد نباشد. به همین دلیل بیشتر خفه می‌شوم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۹

به ایشان تبریک میگویم که توانستند آن تابوهای نخ نما شده و هوموفوبیاگرانه را کنار بگذارند.

نمایش اسپویل
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۳۴

آفرین به شعور نسل جدید.

نمایش اسپویل
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۲۰

جلوی نسل جدید حتی نمیشه سلام گرم هم کنیم، تفاسیری که از یه سلام گرم و ساده در میارن میتونه قفسه های هر کتابخونه ای رو پر کنه.

نمایش اسپویل
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۵۶

عجب شستشوی مغزی‌ای شدن نسل جدید!

نمایش اسپویل