news-background
news-background

شرح رنسانس مک‌کانهی: «متیو مک‌کانهی» پیشنهاد ۱۴ میلیون دلاری برای بازی در یک فیلم کمدی-رمانتیک دیگر را رد کرده است

سال ۲۰۱۰ لحظه‌ی سرنوشت‌ساز در دوران بازیگری «متیو مک‌کانهی» رقم زده است. او یک دهه در فیلم‌هایی کمدی-رمانتیک چون «برنامه‌ریز عروسی» (دانلود فیلم The Wedding Planner با لینک مستقیم) و «چگونه مردی را در ۱۰ روز از دست بدهیم» (دانلود فیلم How to Lose a Guy in 10 Days با لینک مستقیم)، «طلای قلابی» (Fool's Gold) و «ارواح دوست‌دخترهای سابق» (Ghosts of Girlfriends Past) که همگی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته بودند بازی کرده بود. مک‌‌کانهی در کتاب خاطرات جدیدش «چراغ‌سبزها» (Greenlights) می‌نویسد بازی در عناوین کمدی-رمانتیک تنها پیشنهادهایی بودند که در پایان آن دهه به او ارائه می‌شدند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

مک‌کانهی می‌نویسد: «کمدی‌های رمانتیک تنها فیلم‌های پرفروش ثابت من در گیشه بودند، و باعث می‌شدند دائماً پیشنهاد بازی در چنین فیلم‌هایی را دریافت کنم. لذت می‌بردم از اینکه می‌توانستم فیلم رمانتیک نود دقیقه‌ای ملایمی برای مردم بازی کنم تا از تشویش زندگی خود دور شوند و به هیچ چیز دیگری فکر نکنند جز پسری که به دنبال یک دختر است، در دام عشق او می‌افتد، سپس برمی‌خیزد و در نهایت به او می‌رسد. جانشین «هیو گرنت» شده بودم و مسیر خودم را می‌رفتم.»

 

چندگانه Fast and Furious با قسمت یازدهم به پایان می‌رسد

 

اما در سال ۲۰۱۰، مک‌کانهی دیگر تمایلی برای بازی در ژانر کمدی-رمانتیک نداشت. دوران انقلابی او که به «مک‌کانسانس» معروف است در سال ۲۰۱۱ فرارسید و او به بازی در پروژه‌های مستقلی چون «جو قاتل» (Killer Joe) و «برنی» (Bernie) روی آورد. مک‌کانهی می‌نویسد: «از بازی در فیلم‌های کمدی رمانتیک لذت می‌بردم و دستمزدهایش برای اجاره‌ی خانه‌های ساحلی کافی بودند» اما اضافه می‌کند که وقتی زمان فراموشی این مرحله می‌رسد بدون نگاه به گذشته چنین می‌کند.

فراموش کردن این دوران به معنای رد یکی از بالاترین پیشنهادهای بازیگری او بود: یک دستمزد ۱۴.۵ میلیون دلاری که در سال ۲۰۱۰ برای بازی در عنوان کمدی رمانتیک دیگری به او پیشنهاد شد. مک‌کانهی فاش نمی‌کند که این پیشنهاد برای چه فیلمی است اما رد آن نشان می‌دهد که او چقدر در مورد وداع با ژانر جدی بوده است. او می‌نویسد: «پیشنهاد را رد کردم. اگر نمی‌توانستم کاری که می‌خواهم را انجام دهم، صرف نظر از قیمتش نمی‌خواستم انجامش دهم.»

مک‌کانهی از سال ۲۰۱۱ وارد فاز دیگری از دوران بازیگری شد و نمایشی به‌یادماندنی در «کارآگاه واقعی» (True Detective) و «مایک جادویی» (Magic Mike) ارائه داد. او برای بازی در «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club) برنده‌ی اسکار شد و سپس به «بین‌ستاره‌ای» (Interstellar) «کریستفر نولان» پیوست. او از سال ۲۰۰۹ و فیلم «ارواح دوست‌دخترهای سابق» تاکنون به ژانر کمدی رمانتیک بازنگشته و اخیراً در فیلم «جنتلمن‌ها» (The Gentlemen) ساخته‌ی «گای ریچی» دیده شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید