news-background
news-background

واکنش هالیوود به درگذشت «مایکل کی. ویلیامز» بازیگر سریال The Wire؛ بهترین درس بازیگری عمر ویلیامز

«مایکل کی. ویلیامز» بازیگر نامزد امی سریال «شنود» (The Wire) و «امپراطوری ساحلی» (Boardwalk Empire) که اخیراً در سریال «لاوکرفت کانتری» (Lovecraft Country) هم نقش‌آفرینی کرده بود در سن ۵۴ سالگی درگذشت. مرگ این بازیگر در آپارتمانش در بروکلین از سوی خانواده‌اش به تأیید رسیده است.

علت درگذشت ویلیامز در حال حاضر نامشخص است، اما پلیس نیویورک می‌گوید پیکر بی‌جان ویلیامز در آپارتمانش کشف و تحقیقات برای روشن شدن علت مرگ آغاز شده است. ویلیامز به‌تازگی به فیلم بیوگرافیکال «جورج فورمن» به کارگردانی «جورج تیلمن جونیور» ملحق شده بود.

ویلیامز که بازیگر متولد بروکلین بود با سریال درام تحسین‌شده «شنود» شبکه اچ‌بی‌او به شهرت رسید. او در این سریال نقش «عمر» را بازی کرد که یک سارق بود. ویلیامز اولین نامزدی امی خود را برای «بسی» (Bessie) اچ‌بی‌او در بخش بهترین بازیگر مکمل فیلم‌های تلویزیونی و مینی‌سریال‌ها دریافت کرد و سپس با مینی‌سریال «آن شب» (The Night of) همین موفقیت را تکرار کرد.

ویلیامز دوران حرفه‌ای خود را به عنوان یک رقصنده آغاز کرد و در کنسرت‌های خوانندگانی چون مدونا و جورج مایکل حاضر شد. او سپس به بازیگری تئاتر روی آورد و سپس به سینما ورود کرد. «بروکلین بی‌مادر» (Motherless Brooklyn) و «اساسینز کرید» (Assassin’s Creed) و «قمارباز» (The Gambler) از جمله دیگر فیلم‌های ویلیامز بودند.

«دیوید سیمون» خالق سریال «شنود» در سال ۲۰۱۷ به «نیویورک تایمز» گفته بود در اولین روز فیلمبرداری وقتی شخصیت ویلیامز یک شات‌گان دریافت می‌کند بازیگر گیج شده است: «مایک مرد نازنینی است، اما یک گانگستر نه.»

«نیویورک تایمز» گزارش داده است که ویلیامز در آن زمان به خانه برمی‌گردد و از یک موادفروش محلی می‌خواهد او را راهنمایی کند و طرز کار با سلاح گرم را به او بیاموزد. ویلیامز گفته بود آن مرد به سمت یک در فولادی تیراندازی کرده است: «بهترین درس بازیگری عمرم بود.»

«باراک اوباما» شخصیت «عمر کوچک» در سریال «شنود» را شخصیت محبوب خود نامیده بود: «این یک ستایش نیست. او فرد محبوب من نیست بلکه شخصیت جالبی دارد.»

به دنبال تأیید درگذشت ویلیامز، هالیوود در سوگ این بازیگر نشست. «دیوید سیمون» می‌نویسد: «برای گفتن آنچه که باید بگویم بیش از حد ناراحتم. مایکل مرد خوبی بود و استعدادی نادر و در سیاحتی که با هم داشتیم همیشه لایق بهترین ستایش‌ها بود. اما امروز نمی‌توانم این کلمات جاری کنم.»

«اسپایک لی» می‌نویسد: «بهترین‌های ما چپ و راست ما را تنها می‌گذارند. خدا رحمتش کند.»

«استیون کینگ» نوشته است: «وحشتناک، غم‌انگیز و باورنکردنی است که فکر کنیم مایکل کی. ویلیامز به‌شدت بااستعداد را در سن ۵۴ سالگی از دست داده‌ایم.»

«جیمز گان» می‌نویسد: «مایکل کی. ویلیامز علاوه بر اینکه یکی از بااستعدادترین بازیگران بود، یکی از مهربان‌ترین، دل‌نشین‌ترین و نجیب‌ترین افرادی بود که ملاقات کرده بودم. غم‌انگیز است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۴۲

بازیش عالی بود تو سریال شنود و شخصیت محبوبم بود اسپایک لی هم که هر فرد سیاه پوستی میمیره میاد یه چیزی میگه انگار همه رو میشناسه

نمایش اسپویل