news-background
news-background

ماموریت غیر ممکن 6 بصورت IMAX 3D اکران خواهد شد

مجموعه فیلم های ماموریت غیر ممکن با عنوان Mission Impossible سال هاست که جای خود را در بین مخاطبین سینما باز کرده و هر چند سال یک بار شاهد اکران یک نسخه ی جدید از آن هستیم. تاکنون پنج نسخه از این مجموعه با نام های ماموریت غیر ممکن 1،2،3، پروتکل شبح و ملت یاغی اکران شده اند. داستان اصلی فیلم ها به ماجراجویی های مامور مخفی به اسم ایتن هانت با ایفای نقش تام کروز می پردازد. از جمله کارگردان های نامی که برروی ماموریت غیر ممکن کار کرده اند می توان به برایان دی پالما، جی جی آّرامز و کریستوفر مک گوری اشاره کرد. یکی از نکات مثبتی که همیشه باعث سر افرازی سری ماموریت غیر ممکن بوده این است که اکثر بدلکاری های به تصویر کشیده شده در فیلم توسط خود بازیگران از جمله تام کروز و بدون استفاده از تکنیک های کامپیوتری فیلم برداری شده اند از این رو اگر عناوین ماموریت غیر ممکن را یکی از سکان داران ژانر اکشن معرفی نماییم سخن به گزاف نگفته ایم. از جمله ی این بدلکاری ها می توان به نسخه ی چهارم و پنجم فیلم اشاره کرد. جایی که تام کروز در نسخه ی چهارم از بلندترین آسمان خراش جهان بدون هیچ حفاظ ایمنی آویزان شد و در نسخه ی Rogue Nation این کار را با یک هواپیمای واقعی در حال حرکت انجام داد.

نسخه ی جدید فیلم که با عنوان Mission Impossible 6 در حال ساخته شدن است،  با قابلیت IMAX فیلم برداری خواهد شد. بدون شک تماشای صحنه های اکشن این فیلم با چنین کیفیتی تجربه ی لذت بخشی را برای مخاطبین به ارمغان خواهد آورد. تکنیک آیمکس یکی از روش های فیلم برداری و نشان دادن آثار سینماییست که در آن ها اندازه ی تصاویری که برروی پرده ی سینما افکنده می شوند به مراتب بزرگتر از فیلم های معمولی می باشد و کیفیت بسیار بالایی که این تکنیک به چشمان مخاطب بازتاب می دهد قابل مقایسه با عناوین فاقد این تکنیک نیست. از جمله آثاری که با این تکنیک ساخته شده اند می توان به فیلم های شوالیه تاریکی، شوالیه تاریکی بر می خیزد و بین ستاره ای کریستوفر نولان اشاره کرد.

در جریان کنفرانس خبری CinemaCon این خبر از سوی کمپانی پارامونت تائید شد که فیلم جدید شان قرار است از این تکنیک استفاده نماید. هنوز به طور دقیق مشخص نشده که تمام فیلم با این شیوه ساخته می شود یا تنها سکانس های خاصی از آن بهره می برند. آن ها علاوه بر این اعلام کردند که لندن، هندوستان، پاریس و نیوزیلند به عنوان لوکیشن های فیلم برداری مورد استفاده قرار گرفته اند. فیلم مذکور قرار است در 27 جولای 2018 مصادف با جمعه 5 مرداد 1397 اکران سینمایی خود را آغاز نماید. استفاده از تکنیک IMAX سابقه ی طولانی در هالیوود دارد. در سال های اخیر اما میزان استفاده از این تکنیک بسیار بیشتر از گذشته بوده است. عناوین بعدی Avengers تماماً از این تکنیک استفاده خواهند کرد. فیلم Beauty and the Beast که هم اکنون در سینما های آمریکا اکران می شود به همراه فیلم سال قبل به نام Sully و عنوان Dunkirk نیز از جمله عناوینی هستند که از Imax بهره می برند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید