news-background
news-background

مارول چگونه می‌تواند «مرد عنکبوتی» را با یک فیلم از «دنیای سینمایی مارول» خارج کند؟

دست کم چهار روش برای خروج «پیتر پارکر» از «دنیای سینمایی مارول» پیش از اتمام قرارداد جدید سونی و دیزنی وجود دارد.

هالیوود ریپورتر: جدایی مارول و سونی اندکی به تأخیر افتاده و قرار است «تام هالند» در یک قسمت دیگر از چندگانه‌ی «مرد عنکبوتی» و یک فیلم دیگر از «دنیای سینمایی مارول» حضور پیدا کند. این بازگشت برای هوادارانی که تصور می‌کردند برادرزاده‌ی ابرقهرمان «عمه می» را دیگر در فیلم‌های مارول نخواهند دید، خوشایند است اما موقتاً. قرارداد جدید میان دو استودیو بدین معناست که مارول اکنون فرصتی در اختیار دارد تا داستان شخصیت «مرد عنکبوتی» را به آخر برساند و توضیح دهد که چرا وجود او برای آینده‌ی «دنیای سینمایی مارول» اهمیتی نخواهد داشت. مارول چگونه می‌تواند پایانی برای روایت «مرد عنکبوتی» ترسیم کند؟ در ادامه چهار راه جدایی این شخصیت را مرور می‌کنیم.

درون دنیای عنکبوتی

اگر فرض را بر این بگذاریم که سونی بخواهد عوامل و بازیگران فعلی «مرد عنکبوتی» را برای پروژه‌های آینده‌ی خود حفظ کند، باید توضیح دهد که چرا او چنان که به نظر می‌رسد نمی‌تواند در کنار دیگر ابرقهرمانان مارول باشد. استودیو ممکن است هرگز به آن شخصیت‌ها ارجاع ندهد و امیدوار باشد که هیچکس برایش اهمیتی نداشته باشد، یا ماجرا را کمی فضایی‌تر کند.

مارول با روایت‌هایی که به وجود مبهم شخصیت‌ها مرتبط می‌شود بیگانه نیست و مخاطبین در حال حاضر با مفهوم عوالم موازی و وجود مختلف «مرد عنکبوتی» آشنایی دارند. بنابراین چه می‌شود اگر یکی از شخصیت‌های آسمانی مارول پدیدار شود و «پیتر پارکر» و تمامی نزدیکانش را به یک دنیای موازی پرتاب کند، جایی که او تا پایان عمر سکنی گزیند؟ برای مثال دنیایی که «ونوم» با بازی «تام هاردی» هم در آن وجود دارد. این اقدام فرصت ریبوت چندگانه را فراهم می‌آورد و پاسخی درون-دنیایی به این پرسش می‌دهد که جانشین معنوی «تونی استارک» چه سرنوشتی پیدا کرده است.

مرگ مرد عنکبوتی

البته اگر مارول به دنبال راه حلی دائمی‌تر برای مشکل «مرد عنکبوتی» باشد، هر زمانی که بخواهد می‌تواند «پیتر پارکر» را سر به نیست کند. غم‌انگیز به نظر می‌رسد اما این رویدادی نیست که زمانی قرار بود چندگانه را به پایان برساند، به ویژه وقتی که درها را برای حضور «مایلز مورالز» باز می‌گذارد تا در فیلم‌های بعدی سونی برای «مرد عنکبوتی» ظاهر شود.

«مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» نشان داد که مایلز در میان مخاطب عام محبوب است، بنابراین فکر بدی نیست که سونی گذشته را به کلی فراموش کند و فیلم‌های لایو-اکشن خودش را آغاز کند. حذف «پیتر پارکر» در ضمن نگرانی سونی در مورد اینکه چرا او در شرایط بحرانی از «انتقام‌جویان» کمک نمی‌گیرد را هم بی‌آنکه به علت جدایی «مرد عنکبوتی» از «دنیای سینمایی مارول» پرداخته شود، برطرف خواهد کرد.

مرد عنکبوتی بس است!

چه می‌شود اگر «پیتر پارکر» کناره‌گیری کند؟ شاید غیرمنتظره باشد و با روند تکامل شخصیت و باور او به اینکه «قدرت‌ زیاد مسؤلیت زیاد به همراه دارد» مطابق نباشد، با این حال، اما چه خواهد شد اگر«پیتر پارکر» بنا به دلایل مختلف دیگر تمایلی نداشته باشد «مرد عنکبوتی» باشد. قدرت‌هایش را از دست بدهد، برخلاف گذشته تنها وانمود می‌کرد، مجبور باشد تمام وقت خود را صرف مراقبت از «عمه می» کند، یا [حاوی اسپویلر] پس از آنکه به سرنوشت تلخ «بیوه‌ی سیاه» و «مرد آهنی» فکر کند، تصمیم بگیرد تمرکز خود را روی تحصیلاتش بگذارد.

به این ترتیب، می‌تواند بی‌سروصدا از «دنیای سینمایی مارول» کنار برود و سونی هم به راحتی چندگانه‌ی «مرد عنکبوتی» را یک بار دیگر به دنبال اتمام قرارداد با دیزنی و مارول ریبوت می‌کند.

مرد عنکبوتی؟ مرد عنکبوتی وجود ندارد!

این روش کمی دم‌دستی به نظر می‌رسد اما همچنان یکی از گزینه‌های واقعی روی میز است. «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home) با صحنه‌ای غیرمنتظره‌ای [حاوی اسپویلر] پس از تیتراژ به پایان رسید و «اسکرال‌»های تغییر شکل‌دهنده را به «دنیای سینمایی مارول» معرفی کرد. این ورود ناگهانی ارتباط چندانی به داستان فیلم نداشت، اما از احتمالی بعید حکایت می‌کرد. «پیتر پارکر» واقعی نیست. او و «عمه می» اسکرال بوده‌اند.

شواهدی هم برای آن وجود خواهد داشت، چرا «مرد عنکبوتی» از اینکه در «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» به فضا سفر کرد شگفت‌زده نشد؟ زیرا او پیش از آن که به زمین بیاید در فضا به سر می‌برده. برای نفوذ بین ابرقهرمانان زمین چه راهی بهتر از این وجود دارد که وانمود کنی نوجوانی اهل محله‌ی کوئینز نیویورک هستی و توسط یک نادان به گروه دعوت شده‌ای؟ آخر چه کسی با نیش عنکبوت صاحب قدرت‌های فرازمینی می‌شود؟ اگر «پیتر پارکر» یک اسکرال معرفی شود، آنگاه حذف او از داستان راحت‌تر خواهد شد و به «تام هالند» اجازه می‌دهد نقش «پیتر پارکر» به اصطلاح «واقعی» را در فیلم‌های سونی بازی کند.

راه پنجمی هم وجود دارد که البته غیرمحتمل‌تر است از آنچه که ذکر شد. اینکه سونی و مارول قرارداد خود را تمدید کنند و «مرد عنکبوتی» باز هم در «دنیای سینمایی مارول» بماند.

قسمت سوم «مرد عنکبوتی» مارول و سونی ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۵ تیر ۱۴۰۰) اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۱۲

بیخیال بابا الان مشکلشون با مرد عنکبوتی مارول و دیزنی چیه؟؟

نمایش اسپویل
۷ مهر ۱۳۹۸ ۲۱:۵۴

حالا که دیرنی و سونی توافق کردن دیگه چرا بیچاره رو خارج کنن؟؟؟؟؟؟

نمایش اسپویل
۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۵

مارول و سونی فقط برای یک فیلم دیگه از مردعنکبوتی قرارداد بستن بعد از اون تمام میشه

نمایش اسپویل