news-background
news-background

«مارتین اسکورسیزی»: The Irishman نمی‌توانست سریال شود

فیلم «ایرلندی» (The Irishman) که به تازگی از نت‌فلیکس منتشر شده یک اثر سه و نیم ساعته است که می‌تواند به عنوان یک مینی‌سریال در چند شب به تماشایش نشست. اما «مارتین اسکورسیزی» کارگردان فیلم در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید این فیلم نمی‌توانسته به عنوان یک مینی‌سریال موفق باشد. «ایرلندی» یک فیلم گنگستری است که چهارشنبه از طریق نت‌فلیکس عرضه شده و به صورت محدود روی پرده رفته.

فیلمساز می‌گوید: «ممکن است بگویید این یک داستان طولانی است و می‌تواند طی دو فصل از یک سریال روایت شود. این را از بعضی شنیده‌ام. مطلقاً ممکن نیست. حتی به این کار فکر هم نکردم. زیرا انباشتگی جزئیات در این فیلم اهمیت دارد.»

اسکورسیزی که نویسندگی و تهیه‌کنندگی سریال «واینل» (Vinyl) شبکه‌ی HBO را در کارنامه دارد می‌گوید: «سریال فوق‌العاده است، شگفت‌انگیز است، این امکان وجود دارد که شخصیت و خطوط داستانی را توسعه بخشید و دنیاهایی را بازآفرینی کنید. اما این کار برای «ایرلندی» اشتباه بود.»

اسکورسیزی می‌گوید این مسئله اهمیت دارد که پخش پایانی فیلم که در آن شخصیت «فرانک شیران» با بازی «رابرت دنیرو» سقوط را تجربه می‌کند، به یک‌باره دیده شود و نه به صورت اپیزودیک.

بسیاری از کاربران نت‌فلیکس «ایرلندی» را شاهکار خوانده‌اند اما بعضی دیگر در شبکه‌های اجتماعی هش‌تگ «کسل‌کننده» را برای توصیف این اثر به کار بردند. برخی از هواداران نیز پای مارول را به وسط کشیدند و گفتند مخاطبین ارزش فیلم را درک نمی‌کنند زیرا به نحوه‌ی قصه‌گویی «دنیای سینمایی مارول» عادت کرده‌اند.

«ایرلندی» اسکورسیزی با بودجه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاری تولید شده و به نظر می‌رسد که یکی از مدعیان کسب جایزه از اسکار ۲۰۲۰ باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید