news-background
news-background

«لی دنیلز» می‌گوید فیلمبردار اول Precious را به دلیل رفتار «توهین‌آمیز» اخراج کرده است

 

کارگردان نامزد اسکار «گران‌بها» تنها ۲۰ روز پس از آغاز فیلمبرداری عوامل را اخراج کرده است.

 

«لی دنیلز» این هفته در جشنواره فیلم تورنتو به «گابوری سیدبه» بازیگر نامزد اسکار «گران‌بها» (Precious) پیوسته تا از درام تحسین‌شده‌اش بگوید و لحظه‌ای را به یاد آورد که ناچار شده پس از گذشت تنها ۲۰ روز بعضی از عوامل فیلم را به دلیل رفتارهای «توهین‌آمیز» اخراج کند. این فیلمساز می‌گوید پس از دو هفته فیلمبرداری از تصاویر خام ضبط شده «احساس خوبی» نداشته است.

دنیلز می‌گوید: «یک تهیه‌کننده سفید داشتم، یک دستیار کارگردان سفید، آن‌ها [نقدهای فیلم قبلی من] «شدوباکسر» (Shadowboxer) را خوانده بودند که بدترین فیلم تاریخ توصیف شده بود، و هیچ‌گونه احترامی برای من و ایده‌هایم و اینکه چه فیلمی خواهد شد قائل نبودند. نیویورکی‌هایی بودند که فیلم را به منزله یک شغل می‌دیدند. هر روز به خانه می‌آمدم و فکر می‌کردم، یک جای کار می‌لنگد، این زن ظاهر درستی ندارد، عجیب به نظر می‌رسد. مثل این بود که بخواهم یک موجود فضایی را به دنیا بیاورم، بنابراین دست به کاری زدم که امروز نمی‌دانم شهامتش را دارم یا نه، اما همه را اخراج کردم. تعطیلش کردم.» دنیلز در ادامه می‌گوید: «به‌شدت از این که این زن زیبا به نظر برسد نگران بودم.»

سیدبه می‌گوید فیلمبردار اول پروژه نمی‌دانسته چگونه کاری کند که پوست او روشن‌تر به نظر برسد: «یک بار زیر یک پل و درون جوی فاضلاب فیلمبرداری می‌کردیم – نه یک فاضلاب ساختگی، بلکه فاضلاب واقعی با لجن سبز رنگ روی زمین. مجبور بودم بنشینم تا بتوانند نورپردازی کنند، و سوگند می‌خورم که بیش از یک ساعت روی زمین نشسته بودم در حالی که داشتند نور را تنظیم می‌کردند. هر چند وقت یکبار به فیلمبرداری برخورد می‌کنم که نمی‌داند چگونه نور را برای پوست سیاه یا قهوه‌ای تنظیم کند، و این یکی از مشکلات آن فیلمبردار بود.»

دنیلز ادامه می‌دهد: «سپس با فیلمبردار جدیدی برگشتیم، اندرو دان. فیلم «جنون شاه جورج» (The Madness of King George) را دیده بودم و تصویربرداری‌اش را دوست داشتم. «بادیگارد» (The Bodyguard) را «ویتنی هیوستون» دوست داشتم، یکی از فیلم‌های دیگر اوست، و به او گفتم که به کمکش احتیاج دارم چون فیلمبردارم رفتار توهین‌آمیزی داشته. همگی سفید بودند، بی‌ادب و با رفتارهای توهین آمیز، به آنچه می‌خواستم احترام نمی‌گذاشتند، و نمی‌دانستند که پروژه را تعطیل می‌کنم.»

«گران‌بها» در نهایت ۶۴ میلیون دلار فروخت در حالی که با بودجه ۱۰ میلیون دلاری تولید شده بود. این درام در شش بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد اسکار شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید