news-background
news-background

«لیلی واچوفسکی»: ایده «ماتریکس ۴» جذاب به نظر نمی‌رسید

یکی از واچوفسکی‌ها در کارگردانی قسمت چهارم «ماتریکس» مشارکت نکرده است.

 

«لیلی واچوفسکی» که سه‌گانه «ماتریکس» (The Matrix 1999) را به همراه خواهرش «لانا واچوفسکی» کارگردانی کرده، می‌گوید «ماتریکس: رستاخیزها» (The Matrix Resurrections) به اعتقاد او «گامی رو به عقب» بوده است. لانا و لیلی فیلمنامه سه‌گانه «ماتریکس» را نیز به نگارش درآورده بودند اما در دنباله مشارکتی نکرده‌اند.

از داستان «ماتریکس: رستاخیزها» جزئیاتی به صورت رسمی فاش نشده اما در تریلر فیلم که هنوز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته نشده، «نیل پاتریک هریس» در حال گفت‌وگو با «کیانو ریوز» و موقعیت مکانی و زمانی فیلم آینده نزدیک سان فرانسیسکو است. بینندگان تریلر می‌گویند به نظر می‌رسد که «نئو» با بازی ریوز در زندگی دچار ملال شده و اتفاقات پیرامونش را درک نمی‌کند. نئو از شخصیت تراپیست با بازی هریس می‌پرسد: «دیوانه شده‌ام؟» تراپیست پاسخ می‌دهد: «ما اینجا از این کلمه استفاده نمی‌کنیم.» ریوز در بخش دیگری از تریلر با شخصیت «ترینیتی» با بازی «کری آن ماس» در یک کافه ملاقات کرده اما می‌پرسد: «ما یکدیگر را می‌شناسیم؟»

«لیلی واچوفسکی» در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» در مورد سریال «کار در حال پیشرفت» (Work in Progress) شبکه شوتایم فاش می‌کند که پیشنهاد کارگردانی قسمت چهارم «ماتریکس» را رد کرده است: «[لانا] ایده فیلم دیگری برای «ماتریکس» را مطرح کرد و در موردش حرف زدیم، و راستش... بین مرگ مادر و پدرمان در موردش گفت‌وگو کردیم که به فاصله پنج هفته اتفاق افتادند. و مشکل ایده این بود که گامی رو به عقب به نظر می‌رسید و اینکه کاری بود که قبلاً انجام داده بودیم و این کاملاً جذاب نبود.»

لیلی اضافه می‌کند که «تحول عظیم» تغییر جنسیت و نیز مرگ والدینش باعث شده به این باور برسد که تولید دنباله دیگری برای «ماتریکس» نتیجه خوشایندی نخواهد داشت. او توضیح می‌دهد: «بازگشت به چیزی که پیش‌تر انجام داده‌ای، و قدم گذاشتن در مسیرهای کهنه‌ای که پیموده‌ای، از نظر احساسی راضی‌کننده نبود. مثل این بود که بخواهم برگردم و کفشی کهنه به پا کنم. اما نمی‌خواستم.»

علاوه بر ریوز و ماس، «جیدا پینکت اسمیت» و «لمبرت ویلسون» نقش‌های پیشین خود را تکرار می‌کنند. اما «لارنس فیشبورن»، «هوگو ویوینگ» و اخیراً «جینا تورس» تأیید کرده‌اند که برای قسمت چهارم بازنخواهند گشت. شخصیت‌های جدید داستان «نیل پاتریک هریس»، «جاناتان گراف»، «پریانکا چوپرا جونز»، «جسیکا هنویک»، «یحیی عبدالمتین دوم» و بسیاری دیگر خواهند بود.

«ماتریکس: رستاخیزها» ۲۲ دسامبر امسال همزمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ شهریور ۱۴۰۰ ۲۱:۰۹

وقتی خودش میگه جذاب نیست ببین چه در پیتی در بیاد فیلم.

نمایش اسپویل