news-background
news-background

لوکی و ۵ شخصیت دیگری که از مردن سر باز می‎زنند

[حاوی اسپویلر از «جنگ بی‌نهایت»، «ثور: دنیای تاریک»، «بازی تاج‌وتخت»] آیا شخصیت «لوکی» با بازی «تام هیدلستون» زنده است؟ این سوال مدتی است که به لطف تغییراتی که در دنیای سینمایی مارول رخ داده، به میان می‎آید. با این حال، حتی تغییرات مذکور هم بیان می‎کنند که او تنها در حال حاضر مرده است.

چندی قبل شرکت مارول پوسترهایی از شخصیت‎های فیلم «انتقام‎جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) منتشر کرد که در تاریخ ۲۶ آپریل (۶ اردیبهشت) عرضه خواهد شد. در این پوسترها، شخصیت‎هایی از فیلم «جنگ بی‌نهایت» که زنده ماندند به شکل رنگی به تصویر کشیده شده بودند و شخصیت‎هایی که توسط «تانوس» کشته شدند، به صورت سیاه و سفید دیده می‎شدند. تصویر لوکی، سیاه و سفید بود اما عرضه شدن پوستر اختصاصی برای او احتمال زنده بودنش را قوت بخشید.

قطعاً مخاطبین مرگی ساختگی لوکی در فیلم «تور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) را به یاد می‌آورند. همین خود تا حدودی تئوری زنده بودن او را تقویت می‎کند. چندی پیش نیز دیزنی اعلام کرد که سریالی تلویزیونی با حضور لوکی و با بازی تام هیدلستون خواهد ساخت که ممکن است پیش در آمدی به فیلم «انتقام‎جویان: جنگ بی‎نهایت» (Avengers: Infinity War) باشد.

در ادامه نگاهی به ۵ شخصیت دیگری که از مرده بودن سر باز می‎زنند خواهیم انداخت.

 

جان اسنو

شخصیتی که «کیت هرینگتون» در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) در پایان فصل پنجم، کاملاً مرده به نظر می‎رسید و تا حد مرگ چاقو خورده بود. با این حال، «جان اسنو» نمرد و در فصل بعدی توسط جادوگری دوباره به زندگی بازگشت. ممکن است زنده ماندن وی در فصل پیش روی این سریال نیز دوباره محک زده شود.

 

شرلوک هلمز

آقای «سر آرتور کانن دویل» در داستان کوتاهی محصول سال ۱۹۸۳ که «مشکل نهایی» (The Final Problem) نام داشت، شخصیت هملز را به قتل رساند. با این حال، آقای دویل در سال ۱۹۰۳ و در داستانی دیگر به نام «ماجرای یک خانه خالی» (The Adventure of the Empty House) دوباره وی را به زندگی بازگرداند. از سریال‎های نسبتاً جدیدی که تحت تاثیر این شخصیت ساخته شده‎اند می‎توان به «شرلوک» (Sherlock) و «المنتری» (Elementary) اشاره کرد. همچنین یک مجموعه فیلم نیز در مورد شرلوک هلمز وجود دارد که نقش آن توسط «رابرت داونی جونیور» ایفا شده است.

 

بافی سامرز

شخصیتی که «سارا میشل گلار» نقشش را ایفا می‎کرد، قاتل خون آشامی بود که سه شانس برای زندگی دوباره به وی داده شد. شخصیت «بافی» بار اول در پایان فصل اول سریال «بافی قاتل خون آشام‎ها» (Buffy the Vampire Slayer) و سپس در پایان فصل پنجم سریال به قتل رسید، ولی هیچکدام دائمی نبود و دوباره به زندگی بازگشت.

 

سوپرمن

در دنیای کامیک‎ها، «کلارک کنت» در سال ۱۹۹۳ در هفتاد و پنجمین کامیک «سوپرمن» به دست «دومزدی» طی کراس‌اوری که در واقع «مرگ سوپرمن» (The Death of Superman) نام داشت، به قتل رسید. با این حال، این شخصیت نیز به جمع کشته شدگان دنیای کامیک افزوده نشده و به راحتی از دنیای مردگان باز می‎گردد.

 

فردی کروگر

برای شخصیت‎های منفی فیلم‎های ترسناک، مردن بخشی عادی از زندگی روزمره‎ است! اما شخصیت «فردی کروگر» در فیلمی حضور داشت که حتی عنوان آن نیز مرگ وی را اثبات می‎کرد. این فیلم «فردی مرده است: آخرین کابوس» (Freddy’s Dead: The Final Nightmare) نام داشت که محصول سال ۱۹۹۱ بوده و توسط «ریچل تالالی» کارگردانی شده بود. با این حال فردی کروگر در فیلم «کابوس جدید» (New Nightmare) محصول سال ۱۹۹۴ و ساخته «وس کریون» و نیز فیلم «فردی در مقابل جیسون» (Freddy vs. Jason) محصول سال ۲۰۰۳ حضور یافت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ۲۱:۴۶

ویکتور کرولی Victor Crowley از مجموعه Hatchet هم همین طوره، همه ش بر میگرده :)

نمایش اسپویل