news-background
news-background

«لوکا گوادانینو»: فستیوال‌ها برای راه‌اندازی مجدد موتور سینما اهمیت دارند

این هفته جشنواره‌ی فیلم ونیز افتتاح شد و با وجود اینکه رویداد هر سال از اهمیت خاصی برخوردار است، اما در سال ۲۰۲۰ و در دوران پاندمی برگزاری آن به صورت حضوری بر اهمیت آن اضافه می‌کند. «لوکا گوادانینو» نیز معتقد است که برگزاری ونیز و فستیوال‌های پاییز طبق برنامه برای صنعت فیلم و سینما ضروری است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

گوادانینو از علت حمایت همه‌جانبه‌ی خود از برگزاری حضوری فستیوال‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌گوید که مکانی برای شیفتگان سینما فراهم می‌کنند تا در سالی که مردم اغلب در خانه‌های‌شان به تماشای فیلم و سریال نشسته‌اند از تجربه‌ی دیدن فیلم‌ در سالن‌های سینما لذت ببرند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

گوادانینو می‌گوید:‌ «به نظر من بسیار مهم است که فستیوال‌ها برگزار شوند زیرا ما نباید مقیاس تأثیر پاندمی بر سالن‌های سینما و بخش‌های سرگرمی زنده را فراموش کنیم. هر چیزی که بتواند به راه‌اندازی مجدد موتور کمک کند و مردم را متوجه این حقیقت کند که سینما هنوز زنده است بسیار اهمیت دارد. زیرا چنین نشده. شاید ترجیح شبکه‌های استریمینگ این‌گونه باشد اما حقیقت چیز دیگری به ما می‌گوید. حقیقت به ما می‌گوید که ما باید با فاصله‌گیری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی سر و کار داشته باشیم، اما تجربه‌ی سینما چیزی است که نمی‌توان تمام شده در نظرش گرفت. در واقع بر خلاف آن است. بر از اکران فیلم‌ها از اکران «تنت» (Tenet) حمایت می‌کنم.»

هرچند گوادانینو همچون هر انسان عاقل دیگری هوادار دیدن فیلم در سالن‌های سینما است، اما درک می‌کند که از رشد شبکه‌های استریمینگ نمی‌توان غافل شد. با این حال گوادانینو می‌گوید سینما جایگزین ندارد: «تقاضا بسیار زیاد است. من اخیراً «ما همینیم که هستیم» (دانلود سریال We Are Who We Are با لینک مستقیم) را برای اچ‌بی‌او ساخته‌ام که تجربه‌ی بسیار فوق‌العاده‌ای بود، اما تجربه‌ی سینمایی قسمتی از جمع شدن ما کنار هم و زندگی کردن ماست. ما به واسطه‌ی یک تجربه‌ی جمعی و حسی که از پرده‌های بزرگ سینما منتقل می‌شود به یکدیگر پیوند می‌خوریم. من فکر نمی‌کنم به خاطر این شرایط بحرانی این تجربه را باید تمام شده دانست.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید