news-background
news-background

یوتیوبری که جلوه‌های ویژه «لوک اسکای‌واکر» در سریال Mandalorian را اصلاح کرده بود در لوکاس‌فیلم استخدام شد

یوتیوبری که با نام «شاموک» شناخته می‌شد با انتشار یک ویدیوی دیپ‌فیک برای سریال «مندلوری» نزدیک به ۲ میلیون بیننده را جذب کرده است.

 

یوتیوب مملو است از ویدیوهای دیپ‌فیکی که جلوه‌های ویژه جنجالی فیلم‌ها را اصلاح کرده‌اند، اما به ندرت پیش می‌آید که این ویدیوها باعث استخدام در یک استودیو شوند. یوتیوبر محبوب دیپ‌فیک‌-کاری که با نام «شاموک» شناخته می‌شد اخیراً اعلام کرده است که به لوکاس‌فیلم ملحق شده است. این استخدام از این جهت قابل توجه است که «شاموک» در یکی از ویدیوهایش جلوه‌های ویژه اپیزود پایانی از فصل دوم سریال «مندلوری» (The Mandalorian) برای کاهش سن «مارک همیل» در نقش «لوک اسکای‌واکر» را اصلاح کرده بود.

نماینده لوکاس‌فیلم با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «[کمپانی] همواره به دنبال هنرمندان بااستعداد بوده و حقیقت این است که هنرمندی با نام مجازی «شاموک» را استخدام کرده. در طول چندین سال گذشته، آی‌ال‌ام بر روی هوش مصنوعی و آموزش ماشینی برای تولید جلوه‌های ویژه جذاب سرمایه‌گذاری کرده و خیلی خوب است که می‌بیند در این فضا با پیشرفت‌های تکنولوژی جنبشی ایجاد شده.»

«شانوک» در بخش نظرات یکی از ویدیوهایش نوشته بود: «من به عنوان فردی که از قبل می‌شناختید چند ماه قبل به آی‌ال‌ام/لوکاس‌فیلم ملحق شده‌ام و فرصت کار بر روی محتوای جدیدی برای یوتیوب را نداشته‌ام. حالا که جایگاه شغلی خود را یافته‌ام، آپلود ویدیوها دوباهر افزایش پیدا خواهد کرد. روند همچنان کند خواهد بود اما امیدوارم که میانشان چند ماه فاصله ایجاد نشود. خوش باشید!»

این کاربر یوتیوب ویدیوی دیپ‌فیک «لوک اسکای‌واکر» را ۲۱ دسامبر و پس از تنها چهار روز کار بر روی آن منتشر کرده بود. بسیاری از هواداران «مندلوری» از دیدن «لوک اسکای‌واکر» جوان در قسمت پایانی فصل دوم «مندلوری» به وجد آمدند اما از جلوه‌های ویژه این شخصیت انتقادات زیادی شد. تکنولوژی کاهش سن بازیگران همچنان مخالفان خودش را دارد و به همین علت «جورج میلر» ترجیح داد که از این نوع جلوه‌های ویژه برای کاهش سن شخصیت «فیوریوسا» با بازی «شارلیز ترون» در دنباله «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) استفاده نکند و «آنیا تیلور-جوی» را در فیلم «فیوریوسا» (Furiosa) جایگزین کند.

«مارتین اسکورسیزی» کارگردان دیگری است که که بر خلاف میلر از تکنولوژی گران‌قیمت کاهش سن برای «ایرلندی» (The Irishman) و «رابرت دنیرو» استفاده کرد و او را به چند دهه قبل برد. «شاموک» با ویدیوی دیگری جلوه‌های ویژه این فیلم را نیز اصلاح کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۳۸

آنیا تیلور جوی قراره نقش فیوریوسا رو بازی کنه، نه آنا د آرماس.

نمایش اسپویل