news-background
news-background

«لانا واچوفسکی» صحنه‌های اکشن Matrix 4 را خودش کارگردانی می‌کند

«چاد استاهلسکی» بدلکار «ماتریکس» و کارگردان «جان ویک» وعده داده است که چندگانه «با یک انتقام بازخواهد گشت.»

«لانا واچوفسکی» برای کارگردانی سکانس‌های اکشن «ماتریکس ۴» (دانلود فیلم The Matrix 4 با لینک مستقیم) بر روی واحد دوم فیلمبرداری تکیه نمی‌کند. در فیلم‌های بزرگ هالیوود از جمله فیلم‌های استودیوی مارول برای فیلمبرداری صحنه‌های اکشن پیچیده از واحد دوم استفاده می‌شود. «چاد استاهلسکی» و «دیوید لیچ» کارگردانان «جان ویک» (دانلود فیلم John Wick با لینک مستقیم) و بدلکاران سابق «ماتریکس»، «لانا وچوفسکی» تمامی صحنه‌های اکشن را از طریق واحد اصلی فیلمبرداری می‌کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

استاهلسکی در مصاحبه با «کلایدر» می‌گوید: «چیزی که باعث می‌شود [لانا] یک کارگردان فوق‌العاده باشد این است که او صحنه‌های اکشن را خودش کارگردانی می‌کند. ما بعضی از صحنه‌های قسمت‌های قبلی «ماتریکس» را تنها به علت لوجستیک آن‌ها با کمک واحد دوم فیلمبرداری کردیم. اما اخیراً، و به‌ویژه در «ماتریکس ۴»، او سکانس‌های اکشن را خودش کارگردانی می‌کند. واحد دوم فیلمبرداری اغلب نماها را برپا می‌کند، آن بخش‌هایی از لوکیشن که کمتر اهمیت داشتند. اما لانا اکشن را خودش کارگردانی می‌کند. آن را به واحد اصلی می‌سپارد و به همین علت است که این چنین خوب به نظر می‌رسند.»

اساهلسکی و لیچ در بعضی از صحنه‌های اکشن سه‌گانه‌ی «ماتریکس» به جای «کیانو ریوز» بدلکاری کردند. هر دوی آن‌ها با «جان ویک» و دنباله‌هایش و لیچ با «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) و «هابز و شا» (Hobbs and Shaw) به برترین کارگردانان هالیوود در ژانر اکشن تبدیل شدند. آن‌ها به «کلایدر» می‌گویند نقش آن‌ها در «ماتریکس ۴» به نظارت محدود می‌شد. استاهلسکی می‌گوید: «بیشتر در مورد ایده‌های هنری بعضی از کوریوگرافی‌‌ها بود.»

استاهلسکی در مورد همکاری مجدد با اعضای گروه بدلکاری «ماتریکس» می‌گوید: «بسیار خوش‌برخورد بودند. از ما می‌خواستند که برای کوریوگرافی و آموزش بعضی از افراد به آن‌ها کمک کنیم. برای یک سکانس کمی به آن‌ها کمک کردم، فکر می‌کنم دیوید هم همین‌طور. لانا با عشق بازگشته تا اعضای این خانواده را دوباره دور هم جمع کند، بنابراین خیلی خوش گذشت. دیدن دوباره‌ی عوامل بسیار لذت‌بخش بود. پیش از آغاز پاندمی فیلمبرداری صحنه‌ای را در سان فرانسیسکو به پایان رسانده بودیم.»

استاهلسکی «ماتریکس ۴» را «به‌شدت سرگرم‌کننده» توصیف می‌کند و می‌گوید: «به نظر من اگر طرفدار سه‌گانه‌ی اول باشید این فیلم را دوست خواهید داشت. با یک انتقام بازمی‌گردد.»

«کیانو ریوز» و «کری-آن ماس» در «ماتریکس ۴» نقش‌های «نئو» و «ترینیتی» را تکرار می‌کنند. از داستان قسمت چهارم به صورت رسمی اطلاعاتی منتشر نشده اما «جیدا پینکت اسمیت» در نقش قبلی خود، و «جسیکا هنویک»، «یحیی عبدالمتین دوم»، «نیل پاتریک هریس»، «جاناتان گراف»، «توبی اونومر»، «مکس رایملت» و «اریندیرا ایبارا» در نقش‌های جدید ظاهر می‌شوند. شایعه‌ی وجود المان سفر در زمان و بازی عبدالمتین در نقش «مورفیوس» جوان به گوش می‌رسد.

«ماتریکس ۴» ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) توسط برادران وارنر در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۴۲

نکنه داستان فیلم بر میگرده به 6 منجی قبل که همه به سورس کد برگشتن و زایان رو دوباره ساختن

نمایش اسپویل