news-background
news-background

قسمت چهارم Loki: صحنه پس از تیتراژ چه معنایی داشت؟

[حاوی اسپویلر از اپیزود چهارم سریال «لوکی»]

 

قسمت چهارم سریال «لوکی» (Loki) که چهارشنبه این هفته از دیزنی+ پخش شد، داستان «خدای شرارت» با بازی «تام هیدلستون» را به اوج رساند. «لوکی» و «سیلوی» (سوفیا دی مارتینو) بار دیگر دستگیر شدند و صحنه پس از تیتراژ بسیاری از مخاطبین «دنیای سینمایی مارول» را گیج و سردرگم کرد.

«لوکی» و «سیلوی» پس از بازجویی توسط قاضی «راوونا رنسلیر» با بازی «گوگو امباتا-را» با «حافظان زمان» (Time Keepers) ملاقات کردند. این افراد مأمور محافظت از «خط زمانی مقدس» و نظارت بر آنند. نبردی میان «سیلوی»، «لوکی» و «مینیت‌من‌ها» (Minutemen) درمی‌گیرد و «هانتر بی‌-۱۵» با بازی «وونمی موساکو» که از طریق «سیلوی» کشف کرده پیش از سازمان «تی‌وی‌ای» (TVA) زندگی دیگری داشته، به آن‌ها کمک می‌کند از شر قلاده‌های الکترونیکی‌شان رها شوند.

«سیلوی» سر یکی از «حافظان زمان» را از تن جدا می‌کند، اما متوجه می‌شود که آن‌ها ربات‌هایی بیش نبوده‌اند و در پس سازمان فرد یا افراد دیگری وجود دارند و گردانندگان صحنه هویت‌های دیگری‌اند. اما پیش از آنکه «لوکی» و «سیلوی» این معما را حل کنند، راوونا با سلاحش «لوکی» را نابود می‌کند.

با این حال، در صحنه پس از تیتراژ، فاش می‌شود که «لوکی» هنوز زنده است و به شخصیت‌های جدیدی در «دنیای سینمایی مارول» برخورد کرده است. «لوکی» می‌پرسد: «اینجا جهنم است؟ مرده‌ام؟» کسی که صدایش به روشنی شبیه به «ریچارد ای. گرنت» است پاسخ می‌دهد: «هنوز نه.» و وقتی «لوکی» به آرام خودش را جمع و جور می‌کند ادامه می‌دهد: «اما خواهی مرد مگر اینکه با ما بیایی.»

گرنت سپس در ظاهر شخصیت کلاسیک «لوکی پیرمرد» (Old Man Loki) نمایان می‌شود در حالی که تنها هم نیست. در کنار گرنت پسر جوانی که به نظر «لوکی کودک» (Kid Loki) است با تمساحی در دست، و مردی دیگر با یک چکش که احتمالاً واریانت و گونه‌ای دیگر از «ثور» است به چشم می‌خورند. پشت سر آن‌ها نمایی از ساختمان‌های ویران قابل رؤیت است.

ظهور این شخصیت‌های جدید و رازگونه، ممکن است به این معنا باشد که گروهی از واریانت‌ها آماده می‌شوند تا سازمان «تی‌وی‌ای» را برای همیشه از میان بردارند. اما اینکه «لوکی» پس از از بین رفتن سر از این عالم درآورده، ممکن است به این معنا باشد که هر کسی یا چیزی که توسط سازمان نابود شده به اینجا آورده شده. بنابراین ممکن است در اپیزودهای بعدی «موبیوس» با بازی «اوون ویلسون» دوباره با «لوکی» دیدار کند.

هیدلستون پیش‌تر در مصاحبه با «کامیک‌بوک» وعده‌های مرموزی در مورد قسمت‌های چهارم و پنجم داده بود: «به نظرم [قسمت‌های] چهارم و پنجم، جایی است که سریال قدم‌هایی بلند به سمت جلو برمی‌دارد و من واقعاً مشتاقم ببینم که مردم در موردشان چه فکر می‌کنند... پایان قسمت چهارم و ابتدای قسمت پنجم، خواهید گفت: «لوکی بیچاره.» کاش اجازه داشتم بگویم! متأسفانه او بدترین دشمن خودش است. برای خودش مانع‌تراشی می‌کند.»

دو اپیزود باقی مانده از «لوکی» دو چهارشنبه آینده از دیزنی+ پخش خواهند شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید