news-background
news-background

فیلم Spirited Away پس از ۱۹ سال از فروش ۳۰۰ میلیون دلاری عبور کرد

 

فیلم «شهر اشباح» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن است، اما به نظر می‌رسد که رقیبی جدی در حال نزدیک شدن است.

 

فیلم برنده‌ی اسکار «شهر اشباح» (دانلود فیلم Spirited Away با لینک مستقیم) به کارگردانی «هایائو میازاکی» پس از ۱۹ سال از فروش ۳۰۰ میلیون دلاری در ژاپن عبور کرده است. پخش‌کننده‌ی ژاپنی توهو امروز ۱۵ دسامبر اعلام کرده است که این فیلم ۸.۵ میلیون دلار به اندوخته‌های پیشین خود افزوده. با به تعویق افتادن بسیاری از عناوین جدید در پاندمی، توهو این فیلم را دوباره روی پرده برد تا سینماروها را به بازگشت تشویق کند. «شهر اشباح» تا امروز ۳۰۴ میلیون دلار فروخته و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

رکورد جدید «شهر اشباح» بدین معناست که «فیلم اهریمن‌کش: قطار موگن» (Demon Slayer the Movie: Mugen Train) که در فصل پاییز رکوردها را یکی پس از دیگری می‌شکند، برای دستیابی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن باید راه بیشتری بپیماید. این انیمه‌ی اکشن تا امروز ۲۹۱ میلیون دلار در ژاپن فروخته و انتظار می‌رفت که هفته‌ی آینده «شهر اشباح» را پشت سر بگذارد. اما با رکورد جدید «شهر اشباح»، فیلم «اهریمن‌کش» باید کمی بیشتر برای رسیدن به جایگاه اول تلاش کند.

«شهر اشباح» یکی ازچهار عنوان کلاسیک استودیوی جیبوری است که از ماه ژوئن گذشته تاکنون دوباره روی پرده رفته است. «نائوشیکا از دره باد» (Nausicaa of the Valley of the Wind)، «شاهزاده مونونوکه» (Princess Mononoke)، و «حکایت دریای زمین» (Tales from Earthsea) سه عنوان دیگری بودند که امسال دوباره اکران شدند. «ورایتی» گزارش داده است که این چهار فیلم در مجموع ۲۵ میلیون دلار در حین پاندمی فروخته‌اند.

فیلم میازاکی پس از نزدیک به دو دهه، تابستان سال ۲۰۱۹ در چین اکران شد و در اولین هفته ۲۸ میلیون دلار، و بیش از دو برابر افتتاحیه‌ی ۱۳ میلیون دلاری «داستان اسباب بازی ۴» (Toy Story 4) فروش کرد.

گذر «شهر اشباح» از فروش داخلی ۳۰۰ میلیون دلاری در حالی رقم می‌خورد که اخیراً تمامی عناوین استودیوی جیبوری از طریق HBO Max در اختیار مخاطبین آمریکایی قرار گرفت. این استودیو با «ایرویگ و جادوگر» (Earwig and the Witch) به کارگردانی «گورو میازاکی» فرزند «هایائو میازاکی»، برای اولین بار یک عنوان انیمیشن با استفاده از گرافیک رایانه‌ای به تولید رسانده است. این فیلم با صداپیشگی «ریچارد ای. گرنت»، «کیسی ماسگریوز»، و «دن استیونز» به عنوان یک اثر انگلیسی زبان در اسکار رقابت می‌کند و ۳۰ دسامبر در ژاپن و اوایل سال ۲۰۲۱ در آمریکا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید