news-background
news-background

فیلم Riders of Justice «مدس میکلسن» به جشنواره روتردام می‌رود

فیلم اکشن و کمدی «سواران عدل» (Riders of Justice) با بازی «مدس میکلسن» و کارگردانی «آندرس توماس ینسن»، در پنجاهمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم روتردام اکران خواهد شد. این جشنواره امسال در دو بخش برگزار می‌شود: بخش اول به شکلی پیوندی از ۱ تا ۷ فوریه و بخش دوم به شکل حضوری از ۲ تا ۶ ژانویه. مراسم اهدای جوایز جشنواره نیز ۷ فوریه برگزار خواهد شد. پنجشنبه گذشته اعلام شد که ۱۶ فیلم در بخش مسابقه‌ی این جشنواره رقابت می‌کنند که ۱۴ عنوان آن برای اولین بار در جهان روی پرده می‌روند.

در این فیلم میکلسن نقش مردی نظامی به نام مارکوس را بازی می‌کند که به خانه بازمی‌گردد تا پس از مرگ همسرش در یک سانحه‌ی واژگونی قطار از دخترش مراقبت کند. در ابتدا به نظر می‌رسد که دختر قربانی یک حادثه‌ی ناگوار است، اما سپس یکی از سرنشینان به نام اوتو و دو همکار دیگرش، تئوری یک قتل احتمالی را مطرح می‌کنند.

ینسن یکی از پرکارترین فیلمنامه‌نویسان دانمارکی است که تاکنون در نگارش «پس از ازدواج» (After the Wedding) و «برادران» (Brothers) همکاری داشته. او که در سال ۱۹۹۸ با فیلم کوتاه «شب انتخابات» (Election Night) برنده‌ی اسکار شده، برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ به صندلی کارگردانی بازگشته است.

«کلی رایکارد» که امسال با فیلم «اولین گاو» (First Cow) مدعی کسب اسکار است، در این جشنواره جایزه‌ی «رابی مولر» را دریافت می‌کند. او در سال ۲۰۰۶ به اولین کارگردان آمریکایی تبدیل شد که «جایزه ببر» را با «لذت دیرین» (Old Joy) کسب می‌کرد. «اولین گاو» او اولین بار در جشنواره‌ی برلین اکران شده و در صدر بسیاری از فهرست‌های منتقدین برای بهترین عناوین سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید