news-background
news-background

فیلم Parasite «بونگ جون هو» در آمریکا پرفروش شد

فیلم کمدی تلخ «انگل» ‌(Parasite) به کارگردانی «بونگ جون هو» که نخل طلای کن را تصاحب کرده، در سه سالن نمایش آمریکا اکران شد و ۳۷۶.۲۶۴ هزار دلار فروخت. استودیوی نئون «انگل» را در شهرهای نیویورک و لس آنجلس روی پرده برده و رکورد سال ۲۰۱۴ فیلم «پسرانگی» (Boyhood) را شکسته است. فروش میانگین ۱۲۵.۴ هزار دلاری فیلم در هر سالن از سال ۲۰۱۶ و فیلم «لا لا لند» بی‌سابقه بوده و علاوه بر این پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان براساس تعداد سالن لقب گرفته است.

«بونگ جون هو» پس از دو فیلم «اکجا» (Okja) و «برف‌شکاف» (Snowpiercer) «انگل» به تولید فیلمی کره‌ای زبان بازگشت. این فیلم همچنین چهارمین همکاری او با «سونگ کانگ-هو» بود که در فیلم بازی می‌کند. «انگل» با بازی «لی سان کیون»، «چو یئو-جئونگ»، «چوی وو-شیک» و «پارک سو-دام»، پس از اکران در جشنواره‌ی کن با استقبال گسترده‌ی منتقدین همراه شد.

داستان فیلم در مورد رابطه‌ی اعضای دو خانواده است. یکی ثروتی مثال‌زدنی دارد و دیگری با فقر دست به گریبان. خانواده‌ی فقیرتر سعی می‌کنند با نفوذ به خانه‌ی اشرافی خانواده‌ی غنی شرایط زندگی خودشان را تغییر دهند. اما این اکوسیستم جدید دوامی ندارد.

نئون امتیاز پخش «انگل» ‌در آمریکای شمالی را یک سال قبل اخذ کرد. این استودیو گزارش می‌دهد که «انگل» اکنون هجدهمین فیلم پرفروش تاریخ براساس تعداد سالن نمایش است. تعداد سالن‌های فیلم از هفته‌ی آینده افزایش خواهد یافت و در شهرهای بوستون، شیکاگو، واشینگتن دی‌سی و سان فرانسیسکو هم به نمایش درمی‌آید.

«انگل» نماینده‌ی کره‌ی جنوبی در اسکار سال آینده است و در کنار «درد و شکوه» اسپانیا به کارگردانی «پدرو آلمودوار»، «بینوایان» فرانسه، و نمایندگان بریتانیا، نروژ و ژاپن از مدعیان اصلی به شمار می‌آید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید