news-background
news-background

کمر سینما شکست: فیلم Mulan با قیمت بالاتر در دیزنی+ عرضه خواهد شد

دیزنی سه‌شنبه ۴ آگست اعلام کرد که فیلم لایو-اکشن «مولان» (دانلود فیلم Mulan با لینک مستقیم) ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹) از طریق دیزنی+ منتشر خواهد شد. این استودیو قرار است این بازسازی را در بعضی بازارهای مشخص همزمان روی پرده ببرد. علت اکران شدن فیلم در مناطق خاصی از جهان، نگرانی استودیو از درز نسخه‌ی غیرقانونی فیلم در فضای مجازی ذکر شده است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

«باب چاپک» مدیر عامل دیزنی در جسله‌ی گزارش درآمد کمپانی تأکید کرد که یافتن راه‌های جدید عرضه‌ی عناوین در حین پاندمی بسیار اهمیت دارد. او اعلام کرد که فیلم «مولان» در ایالات متحده، کانادا، نیوزلند و چند کشور دیگر که دیزنی+ در آن‌ها فعال است، از ۴ سپتامبر با قیمت ۲۹.۹ دلار به فروش خواهد رسید. در کشورهایی که این سرویس در دسترس نیست فیلم روی پرده خواهد رفت. بنابراین به نظر می‌رسد که دیزنی در دوران پاندمی استراتژی جدیدی برای عرضه‌ی فیلم‌ها اتخاذ خواهد کرد. در صورتی که انتشار «مولان» در دیزنی+ موفقیت‌آمیز باشد، تحولی عظیم در زمینه‌ی پخش فیلم صورت می‌گیرد. با این حال چاپک می‌گوید این تصمیم «یک-باره» است و مدل جدیدی برای پخش نخواهد بود:‌ «بنابراین، سالن‌داران نگران نباشند: دیزنی قصد ندارد «بیوه‌ی سیاه» (دانلود فیلم Black Widow با لینک مستقیم) را از تقویم اکران نوامبر حذف کند.»

تاریخ انتشار «مولان» برای چهارمین مرتبه تغییر می‌کند. این فیلم قرار بود در ماه مارس اکران شود و حتی مراسم فرش قرمز و افتتاحیه‌ی آن در هالیوود برگزار شده بود. تصمیم در مورد پخش «مولان» مانند «تنت» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) و دیگر فیلم‌های پرخرج امروز، تنها به بازار ایالات متحده بستگی ندارد. اگرچه این فیلم در آمریکا هم پرفروش خواهد شد، اما سؤال اصلی نحوه‌ی عملکرد آن در بازارهای خارجی به ویژه آسیا است. با توجه به داستان فیلم که در سرزمین چین روی می‌دهد، همواره پیش‌بینی می‌شد که «مولان» در چین فروش بالایی داشته باشد. بنابراین در حالی که به نظر می‌رسد آمریکا تا آینده‌ی نزدیک با کووید-۱۹ دست به گریبان است، دیزنی صلاح کار خود را در این دیده که برای عرضه‌ی فیلم در تمامی نقاط یکسان عمل نکند.

سالن‌های سینما که منتظر اکران عنوان بزرگی بودند تا شاهد بازگشت مخاطبین باشند، بیش از همه از این تصمیم متضرر خواهند شد. با این حال، کسی نمی‌داند که این استراتژی دقیقاً چه سرانجامی دارد. ضمن اینکه مقامات کالیفرنیا و نیویورک هنوز تاریخ بازگشایی سالن‌های سینما را اعلام نکرده‌اند.

پیش‌تر شایعه‌ی انتشار «مولان» در دیزنی+ شنیده می‌شد، اما بعضی معتقد بودند که استودیو منتظر است تا ببیند برادران وارنر با «تنت» چه می‌کند. تصمیم روز گذشته دیزنی، چنان تأثیری بر سینما خواهد داشت که قرارداد هفته‌ی گذشته یونیورسال با سالن‌های ای‌ام‌سی برای پخش دیجیتال فیلم‌ها پس از ۱۷ روز اکران پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید