news-background
news-background

فیلم Monster Hunter به علت وجود صحنه‌ای توهین‌آمیز در چین از روی پرده پایین کشیده شد

جمعه گذشته فیلم «شکارچی هیولا» (Monster Hunter) از سینماهای چین پایین کشیده شد. این فیلم به کارگردانی «پل دابلیو.اس. اندرسون» که از یک بازی ویدیویی به همین نام اقتباس شده قرار بود یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال باشد، اما یکی از صحنه‌های فیلم به اعتقاد مخاطبین حاوی توهین نژادی است و به همین علت نمایش آن در روز شنبه که اولین روز اکران رسمی فیلم بود لغو شد.

«تنسنت» که این فیلم را در چین پخش می‌کند، در حال مذاکره با دولت چین است تا این وضعیت را سامان دهد و صحنه‌ی جنجالی را حذف کند. با این حال، هنوز مشخص نیست که این فیلم دوباره در سینماهای چین اکران خواهد شد یا نه.

«شکارچی هیولا» با بازی «میلا یوویچ» روز پنجشنبه (۳ دسامبر) به صورت محدود در چین افتتاح شد و از روز شنبه به صورت گسترده روی پرده رفت. این فیلم پس از دو فیلم چینی «روح ربا» (Soul Snatcher) و «نهایت عشق بی‌پایان» (The End of Endless Love) در روز شنبه در رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های بازار چین قرار داشت و حدود ۵.۳ میلیون دلار فروخت.

در این صحنه‌ی ۱۰ ثانیه‌ای از «شکارچی هیولا»، یک رپر شرقی-آمریکایی به نام «جین او-یونگ» یا «ام‌سی جین» رپ‌خوانی می‌کند و می‌گوید: «زانوهایم را می‌ببینی. چه زانوهایی است؟ زانوهای چینی.» این جملات به یک شعر نژادپرستانه که کودکان آسیایی‌تبار را استهزا می‌کند مرتبط دانسته شده است. زیرنویس چینی فیلم در این صحنه بیشتر مخاطبین را برآشفته ساخته.

واکنش مخاطبین سازندگان فیلم را غافلگیر کرده است. این اتفاق بیشتر از این جهت قابل توجه است که فیلم‌ها در کشور چین پس از پشت سر گذاشتن سانسورهای شدید روی پرده می‌روند، اما این صحنه در فیلم «شکارچی هیولا» باقی مانده است.

استودیوی سونی امتیاز پخش بین‌المللی «شکارچی هیولا» را در اختیار دارد و باید آن را در آلمان، ژاپن، سوئیس و اتریش اکران کند. این فیلم ۲۵ دسامبر در آمریکای شمالی روی پرده خواهد رفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید