news-background
news-background

فیلم Joker یک میلیاردی شد

فیلم «جوکر» (Joker) استودیوی برادران وارنر از فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری عبور کرد و به اولین فیلم تاریخ با رده‌ی سنی بزرگسال (R) تبدیل شد که چنین رکوردی ثبت می‌کند. «جوکر» هفتمین فیلم ۱ میلیاردی وارنرها پس از «هری پاتر و یادگاران مرگ بخش ۲» (۱.۳۴ میلیارد دلار)، «آکوامن» (۱.۱۴۸ میلیارد دلار)، «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (۱.۱۲ میلیارد دلار)، «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (۱.۰۸ میلیارد دلار)، «هابیت: سفر غیرمنتظره» (۱.۰۱ میلیارد دلار) و «شوالیه‌ی تاریکی» (۱ میلیارد دلار) لقب می‌گیرد.

«جوکر» در میان فیلم‌های دی‌سی نیز در رتبه‌ی چهارم می‌ایستد. این فیلم چند هفته‌ قبل از رکورد «ماتریکس: بارگذاری مجدد» و «ددپول ۲» عبور کرد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با رده‌ی سنی بزرگسال شد. فیلم «تاد فیلیپس» و «واکین فینیکس» در کنار «شوالیه‌ی تاریکی» و «دزدان دریایی کارائیب ۲: سینه‌ی مرد مرد» بدون اکران در بازار چین به ۱ میلیارد دلار رسیده‌اند. «جوکر» تا روز گذشته در بازارهای داخلی ۳۱۷ میلیون دلار و در بازارهای جهانی ۹۹۹.۱ میلیون دلار فروخته است.

«جوکر» اگرچه یک فیلم اقتباس شده از کتاب‌های مصور است، اما از وقتی که آگوست گذشته در جشنواره‌ی ونیز اکران شد، تمامی توجهات را به خود معطوف داشته. این فیلم در پایان جشنواره شیر طلایی را تصاحب کرد. «جوکر» سپس در فستیوال‌های فیلم تورنتو و نیویورک اکران شد و در اولین هفته‌ی اکران در بازارهای داخلی و خارجی رکورد فروش ماه‌های اکتبر که در اختیار «ونوم» بود را شکست. تصمیم اکران یک اثر اقتباس شده از کتاب‌های مصور اقدامی جسورانه از طرف برادران وارنر بود.

پیش از اکران «جوکر» در بازارهای آمریکا، با توجه به مضامین پیچیده‌ی فیلم، نگرانی در مورد احتمال حملات مسلحانه افزایش یافت، اما خوشبختانه حادثه‌ای رخ نداد. «جوکر» در نهایت آن‌چنان برای مخاطبین امروز قابل درک بود که هنوز پس از گذشت چند هفته با قدرت به فروش ادامه می‌دهد. اینکه فیلم بدون اکران در چین به این موفقیت‌ها دست پیدا کرد، نشان از پتانسیل بازارهای جهانی دارد.

«جوکر» داستانی آشنا را به شکلی نوآورانه با فینیکس در نقش «آرتور فلک» روایت می‌کند، مردی که سعی می‌کند در جامعه‌ی واژگون گاتهام راه خود را بیابد. او که دلقکی اجاره‌ای است تصمیم می‌گیرد که شب‌ها به اجرای استند-آپ کمدی بپردازد.

گام بعدی برای «جوکر» موفقیت در فصل اهدای جوایز است. شیر طلایی ونیز تأثیر بسیاری روی این مسئله خواهد داشت چرا که سه عنوان از پنج عنوانی که در سال‌های اخیر برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شدند کار خود را با ونیز آغاز کرده‌اند. به نظر می‌رسد که اسکار فینیکس تضمین شده باشد، زیرا فیلم براساس آخرین گزارشات اعضای آکادمی را تحت تأثیر قرار داده است.

«فورد در برابر فراری» (Ford v Ferrari) استودیوی فاکس قرن بیستم به کارگردانی «جیمز منگولد» در اولین روز اکران در ۳۵۲۸ سالن سینمای آمریکا ۲.۱ میلیون دلار فروخته است. انتظار می‌رود این فیلم تا پایان تعطیلات آخر هفته ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار فروش کند. فیلم جدید «کریستین بیل» و «مت دیمن» از مخاطبین امتیاز ۴.۵ ستاره دریافت کرده و ۸۷ درصد آن‌ها دیدن فیلم را توصیه می‌کنند.

«فرشتگان چارلی» (Charlie’s Angels) سونی هم این هفته در ۲۹۶۸ سالن اکران می‌شود. این فیلم ریبوت به کارگردانی «الیزابت بنکس» باید تا پایان تعطیلات آخر هفته بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار فروش کند. قسمت جدید چندگانه در بازار چین ۲.۹ میلیون دلار فروخته و از مخاطبین امتیاز ۳ ستاره دریافت کرده است. دو قسمت قبلی با بازی «درو بریمور»، «کامرون دیاز» و «لوسی لیو» به ترتیب نمرات «سینمااسکور» A- و B+ از سینماروها گرفته بودند. «فرشتگان چارلی» بنکس با بازی «کریستن استوارت» این هفته در ۲۷ بازار خارجی روی پرده می‌رود و پیش‌بینی می‌شود در این مناطق ۲۰ میلیون دلار فروش کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۰۳

این فیلم رو دست نداره

نمایش اسپویل