news-background
news-background

فیلم Godzilla Vs. Kong پربیننده‌ترین عنوان تاریخ شبکه HBO Max شد

دوشنبه این هفته «سامبا تی‌وی» گزارش داد که ۳.۶ میلیون خانوار آمریکایی دست کم پنج دقیقه از فیلم «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla Vs. Kong) لجندری و برادران وارنر را از ۳۱ مارس تا ۴ آوریل دیده‌اند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

شبکه‌ی HBO Max به صورت رسمی آمار بینندگان این فیلم را گزارش نکرده، اما گزارش‌های پیشین «سامبا تی‌وی» نشان می‌دهد که فیلم جدید «آدام وینگارد» پربیننده‌تر فیلم‌های دیگر این شبکه در چهار روز اول انتشار بوده است. فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) که روز کریسمس سال ۲۰۲۰ منتشر شد ۲.۲ میلیون خانوار و «لیگ عدالت زک اسنایدر» (Zack Snyder’s Justice League) ۱.۸ میلیون خانوار را دست کم پنج دقیقه پای شبکه‌ی HBO Max نشانده بود.

«سامبا تی‌وی» تنها بینندگانی که از تلویزیون‌های هوشمند استفاده می‌کنند را در محاسباتش لحاظ می‌کند. «اندی فورسل» مدیر روابط عمومی وارنرمیدیا این هفته تأیید کرده بود که «گودزیلا علیه کونگ» پربیننده‌تر از «هر فیلم یا سریال دیگری که تاکنون از HBO Max پخش شده بوده است.»

برادران وارنر این هفته گزارش داد که «گودزیلا علیه کونگ» در بازارهای داخلی ۴۸.۱ میلیون دلار فروخته و در صدر جدول قرار گرفته است. این فروش از زمان شروع پاندمی بی‌سابقه بود و رکورد فیلم‌های «تنت» (Tenet) و «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» را شکست. فورسل یکشنبه اضافه کرده بود که مخاطبین «عاشق این فیلم شده‌اند و بیش از یک بار آن را می‌بینند.»

«گودزیلا علیه کونگ» در حالی به فروش نزدیک به ۵۰ میلیون دلاری در افتتاحیه‌ی داخلی دست یافته که تنها ۵۰ درصد سینماهای ایالات متحده و کانادا بازگشایی شده‌اند.‍ پیش از اکران این فیلم پیش‌بینی می‌شد که افتتاحیه‌ی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلاری رقم زده شود.

موفقیت «گودزیلا علیه کونگ» نشان می‌دهد که مخاطبین مرد از سالن‌های سینما روی‌گردان نشده‌اند. حدود ۶۴ درصد از خریداران بلیت را مردان و ۵۲ درصد آنان را مردان زیر ۲۵ ساله تشکیل می‌دادند. از این گذشته بار دیگر ثابت شد که سالن‌های سینما بسیار سودآورتر از  شبکه‌های استریم ویدیو است. اگر آمار بینندگان این شبکه بالاست، چرا وارنرمیدیا رقم دقیقش را اعلام نمی‌کند؟ هرچند شاید مقایسه‌ی درستی نباشد، اما اپیزود پایانی سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) در شبکه‌ی کابلی HBO و سرویس HBO Go ۱۹.۶ میلیون بیننده را جذب کرد.

بسیاری از منابع نزدیک به استودیوهای دیگر ادعا می‌کنند که در صورتی که «گودزیلا علیه کونگ» تنها در سالن‌های سینما اکران می‌شد، فروشی به مراتب بیشتر به دست می‌آمد. برای مثال، یک خانواده‌ی چهار نفری که اشتراک شبکه‌ی HBO Max را تهیه‌ کرده و به سینماهای پخش‌کننده‌ی «گودزیلا علیه کونگ» هم دسترسی دارد، لزومی نمی‌بیند که ۸۰ دلار برای دیدن فیلم در سالن سینما خرج کند و آن را به رایگان از HBO Max می‌بیند. اما اگر این فیلم از HBO Max پخش نشده بود، قطعاً «گودزیلا علیه کونگ» را از طریق سالن‌های سینما می‌دید. هزینه‌ی اشتراک ماهیانه‌ی این شبکه ۱۵ دلار است و به نظر می‌رسد که در این مورد وارنرمیدیا ۸۰ دلار را از دست داده. شاید برخی بگویند کسی که این فیلم را در خانه می‌بیند یک سینماروی جدی نیست، اما وقتی سینماها بازگشایی شده‌اند دلیلی برای پخش این فیلم پرخرج از این شبکه وجود ندارد. فیلم‌های برادران وارنر از سال ۲۰۲۲ پس از ۴۵ روز اکران در سینماها از شبکه‌ی HBO Max پخش خواهند شد.

پخش «گودزیلا علیه کونگ» از HBO Max حتی اگر به زیان برادران وارنر هم نباشد برای سینمادارانی که بیش از یک سال است برای از راه رسیدن محتوای جدید و جذاب روزشماری می‌کنند دلسردکننده است. این در حالی است که تنها ۲۵ درصد سینماهای نیویورک و ۵۰ درصد سینماهای آمریکای شمالی بسته‌اند.

«سامبا تی‌وی» گزارش داده است که ۲۲۵ هزار خانوار بریتانیایی «گودزیلا علیه کونگ» را دیده‌اند. این فیلم ۳۱ مارس در آمریکا و بریتانیا پخش شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید