news-background
news-background

فیلم پیش‌درآمد Sopranos به پاییز ۲۰۲۱ موکول شد؛ فیلم تحسین‌شده Saint Maud در آمریکا روی پرده می‌رود

استودیوی برادران وارنر اعلام کرد که فیلم پیش‌درآمد سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) تحت عنوان «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) به جای ۱۲ مارس در تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۱ توسط نیولاین عرضه خواهد شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

وارنرمیدیا پیش‌تر اعلام کرده بود که تمامی فیلم‌هایش در سال ۲۰۲۱ را همزمان با اکران در سالن‌های سینما در شبکه‌ی HBO Max پخش خواهد شد، اما سینماهای زنجیره‌ای بزرگ همچون ای‌ام‌سی در حال مذاکره با این کمپانی‌اند تا در مورد هر فیلم به صورت جداگانه تصمیم‌گیری کنند. بنابراین ممکن است پیش‌درآمد «سوپرانوها» سرنوشت متفاوتی پیدا کند.

پخش «قدیسان نیوآرک» در HBO Max با این حال منطقی به نظر می‌رسد چرا که پیش‌درآمدی برای یک سریال تلویزیونی برنده‌ی امی است. برادران وارنر دو سال قبل برای تولید این فیلم چراغ سبز نشان داده بود پیش از آنکه حتی سرویس استریمینگ HBO Max راه‌اندازی شود. به نظر می‌رسد که وارنرها با تغییر تاریخ اکران فیلم امیدوارند که تا پاییز شرایط بهتری برای اکران مهیا و حتی فرصت رقابت فیلم در فصل اهدای جوایز فراهم شود. اغلب پخش‌کنندگان تاریخ اکران فیلم‌هایی که قرار بود در یک چهار ابتدایی سال ۲۰۲۱ اکران شوند را تغییر داده‌اند یا آن‌ها را مستقیماً به شبکه‌ی نمایش خانگی فرستاده‌اند.

«آلن تیلور» کارگردان «خیل قدیسان نیوآرک» است و «دیوید چیس» خالق «سوپرانو» فیلمنامه‌ی آن را به نگارش درآورده. چیس به همراه «لارنس کونر» دیگر نویسنده‌ی فیلم و «نیکل لمبرت» تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود. «مایکل گاندولفینی» فرزند «جیمز گاندولفینی» ستاره‌‌ی سریال «سوپرانو» نقش «تونی سوپرانو» را در سال‌های جوانی‌اش بازی کرده است. «الساندرو نیوولا» نقش «دیکی مالتیسانتی»، «بیلی مگنوسن» در نقش «پائولی والناتس»، «کوری استال» در نقش «جونیور سوپرانو» و «جان ماگارو» در نقش «سیلویو دانته» بازی کرده‌اند. «جان برنتال»، «مایکلا دروسی»، «ری لایوتا» و «ورا فارمیگا» از جمله دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

استودیوی A24 نیز این هفته اعلام کرد فیلم تحسین‌شده‌ی «سنت ماد» (Saint Maud) را ۲۹ ژانویه به صورت محدود در سالن‌های سینما اکران خواهد کرد. این فیلم به تازگی از «حلقه‌ی منتقدین لندن» هشت نامزدی دریافت کرده است. انتظار می‌رود سرویس «اپیکس» با قراردادی هشت رقمی این فیلم را در ماه فوریه به صورت دیجیتال پخش کند.

«سنت ماد» اولین فیلم بلند «رز گلس» در مقام کارگردان است و «موروید کلارک» و «جنیفر ال» در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان فیم در مورد ماد با بازی کلارک است، یک پرستار مذهبی که نجات روح بیماران در حال مرگ را وظیفه‌ی خود می‌داند اما نیروهای شیطانی و گذشته‌ی گناه‌آلود خودش ندای مقدس درونش را تهدید می‌کند. این فیلم با «موروثی» (Hereditary) و «ساحره» (The Witch) همین استودیو مقایسه شده است و از منتقدین امتیاز ۹۷ درصد «راتن تومیتوز دریافت کرده. «سنت ماد» در بریتانیا، لهستان و نروژ اکران شده و ۱.۴ میلیون دلار فروخته است.

فیلم «سنت ماد» از سوی «جوایز فیلم مستقل بریتانیا» در شانزده بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه است. استودیوی A24 در فصل اهدای جوایز امسال با «میناری» (Minari) هم امکان کسب افتخار در مراسم مختلف را خواهد داشت.

این هفته گزارش شده است که فیلم یهودا و مسیح سیاه» (Judas and the Black Messiah) برادران وارنر به کارگردانی «شاکا کینگ» پیش از اکران عمومی در تاریخ ۱۲ فوریه، در جشنواره‌ی ساندنس روی پرده می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید