news-background
news-background

سه فیلم «کریستفر نولان» درون بازی Fortnite اکران می‌شود؛ «رابرت پتینسون»: Tenet مثل یک حقه شعبده‌بازی است

در حالی که تلاش‌های «کریستفر نولان» برای اکران فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) در سالن‌های سینما در دنیای کرونازده ادامه دارد و برادران وارنر تاریخ اکران این اثر جاسوسی و ۲۰۰ میلیون دلاری را به ماه آگست موکول کرده، قرار است بعضی از فیلم‌های نولان درون بازی ویدیویی «فورتنایت» (Fortnite) منتشر شود.

سازندگان بازی محبوب «فورت‌نایت» اعلام کردند که با همکاری «کریستفر نولان» سه فیلم «بتمن آغاز می‌کند» (دانلود فیلم Batman Begins با لینک مستقیم)، «تلقین» (دانلود فیلم Inception با لینک مستقیم) و «پرستیژ» (دانلود فیلم The Prestige با لینک مستقیم) را درون دنیای مجازی بازی اکران می‌کند. موافقت با این ایده‌ توسط فیلمسازی مانند نولان که مخالف شبکه‌های استریمینگ و تماشای آنلاین فیلم است و ترجیح می‌دهد فیلم‌ها در سالن‌های سینما دیده شوند، کمی عجیب به نظر می‌رسد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این فیلم‌ها روی پرده‌های بزرگ اکران می‌شوند اما در نهایت از طریق لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها و تلویزیون دیده خواهند شد، در حالی که سینماروهای دنیای بازی با ظواهری مضحک و مسلح به تبر و اسلحه باید به تماشای فیلم بنشینند. البته تنها هدف از این اقدام بازاریابی «تنت» است که تریلر آن درون بازی «فورتنایت» پخش شد. اما مدت پخش تریلر با یک فیلم بلند قابل مقایسه نیست و تماشای بازی «کریستین بیل» در نقش «بتمن» یا «لئوناردو دی‌کاپریو» که از رؤیایی به رؤیای دیگر می‌رود، از گیمرهایی که چون مجانین بالا و پایین می‌پرند و به این سو و آن سو حرکت می‌کنند،‌ انتظار زیادی است.

در حالی که تقریباً تمامی ترفندهای بازاریابی «تنت» رو شده، مخاطبین هنوز دقیقاً نمی‌دانند که با چه فیلمی مواجه خواهند شد. «کنت برانا» یکی از بازیگران فیلمنامه‌ی «تنت» را به یک جدول کلمات متقاطع تشبیه کرده و «رابرت پتینسون» آن را نوعی «حقه‌ی شعبده‌بازی» خوانده است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

پتینسون به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «اینترتینمنت ویکلی» کوشیده است تا فیلم «تنت» را برای مخاطبین توصیف کند. او می‌گوید:‌ «واقعاً تصور خواهید کرد که فیلمی در یک ژانر معین است. اما به چیزی دیگر بسط پیدا می‌کند و شما با خود می‌گوید: «خیلی خوب، که اینطور.» سپس به ژانری کاملاً متفاوت بدل می‌شود که بسیار بسیار غیرمنتظره است. اولین واکنش من این بود که فیلم مانند بهترین حقه‌ی بشقاب‌-چرخانی تاریخ است. بشقاب دیگری به چرخش درمی‌آید و سپس بشقابی دیگر و بعد یکی دیگر تا جایی که ابتدا تحسین‌برانگیز و سپس وحشتناک به نظر می‌رسد.»

او در ادامه می‌گوید:‌ «به یک حقه‌ی شعبده‌بازی تبدیل می‌شود، این شاهکار مهندسی و فیلمنامه‌‌نویسی. وقتی اولین بار آن را خواندم، از ابتکارات نویسندگی آن شگفت‌زده شدم. سپس با خود فکر کردم آن‌ها به چه طریقی می‌خواهند این متن را به یک فیلم واقعی تبدیل کنند؟ حتی درک ایده‌ی ابتدایی بعضی صحنه‌ها در ذهن چنان پیچیده است که فیلمبرداری آن‌ها به نظر ناممکن می‌رسد. خوشبختانه من قرار نبود آن‌ها را طراحی کنم. فقط باید در آن ظاهر می‌شدم.»

«تنت» ۱۲ آگست ۲۰۲۰ (۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۹) اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱

بی صبرانه منتظرشیم

نمایش اسپویل