news-background
news-background

فیلم مکزیکی Identifying Features بهترین فیلم جشنواره زوریخ ۲۰۲۰ شد

 

فیلم «ویژگی‌های متمایز» (دانلود فیلم Identifying Features با لینک مستقیم) به کارگردانی «فرناندا والدز» برنده جایزه چشم طلایی، برترین جایزه جشنواره فیلم زوریخ شد. این درام مکزیکی که اولین تجربه کارگردانی والدز به شمار می‌رود اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس اکران شد و جایزه بهترین فیلم از دیدگاه مخاطبان سینمای جهانی در بخش درام را از آن خود کرد. این فیلم ماجرای مادری را دنبال می‌کند که به دنبال پسرش می‌گردد که به آمریکا رفته بود و خبر مرگش رسیده است. او در این راه با مرد جوانی که به تازگی از آمریکا اخراج شده همراه می‌شود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

هیئت داوران جشنواره زوریخ ۲۰۲۰ به ریاست «میشل فرنکو» فیلم‌ساز مکزیکی درباره این فیلم اذعان داشت: «فیلم «ویژگی‌های متمایز» جسور، جادویی و به شدت واقعی، تصویری واقعی از یک تراژدی است. این اثر فوق‌العاده توسط گروه هنرمند بی‌نظیری ساخته شده که تن به کلیشه‌ها درباره فیلم‌های ساخت کارگردانان زن نمی‌دهند.»

 

برندگان جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۰

 

فیلم «چرا تو نه» (Why Not You) به کارگردانی «اِوی رومن» ایتالیایی برترین جایزه بخش فوکس جانبی جشنواره زوریخ را از آن خود کرد. این فیلم درباره مرد جوانی است که از روستای محل زندگی‌اش در تیرول جنوبی به همراه دوست دوران بچگی‌اش فرار می‌کند تا به کافه همجنسگرایان در رم برود اما دوستش مورد حمله وحشیانه قرار می‌گیرد. هیئت داوران از «توماس پن» بازیگر نقش اصلی این فیلم برای بازی ریسکی‌اش تقدیر کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

مستند «زمان» (Time) ساخت «گرت بردلی» که در جشنواره فیلم ساندنس اکران شده بود جایزه چشم طلایی بهترین مستند جشنواره را از آن خود کرد. این مستند ماجرای تلاش «فاکس ریچ» برای آزادی همسرش «راب» که در زندان حکم ۶۰ سال حبس را می‌گذراند را بازگو می‌کند. چشم طلایی بهترین سریال نیز به سریال دانمارکی «چوپان دروغگو» (Cry Wolf) ساخت «ماجا جول لارسن» رسید.

این سریال ماجرای مددکار اجتماعی را تعریف می‌کند که باید حقیقت را درباره خانواده‌ای که از خشونت خانگی رنج می‌برند بفهمد. فیلم دیستوپیایی «کلوپ بچه‌های زشت» (The Club of Ugly Children) به کارگردانی «جاناتان البرز» چشم طلایی افتخاری را برای بهترین فیلم کودکان دریافت کرد. امسال چهار فیلم ایرانی نیز در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ که در کشور سوئیس برگزار شد حضور داشتند. این جشنواره از ۲۴ سپتامبر تا ۴ اوت (۳ تا ۱۳ مهر) برگزار شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید