news-background
news-background

فیلم جدید کارگردان Shoplifters جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۹ را افتتاح می‌کند

هفتاد و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم ونیز از ۲۸ آگوست با فیلم «هیروکازو کور-ایدا» آغاز می‌شود.

فستیوال فیلم ونیز ۲۰۱۹ با نمایش فیلم «حقیقت» (The Truth) تازه‌ترین اثر «هیروکازو کور-ایدا» با بازی «ایتان هاک» و «ژولیت بینوش» و «کاترین دنو» افتتاح می‌شود. این درام اولین فیلم کور-ایدا است که داستانش خارج از کشور ژاپن روی می‌دهد. «‌دزدان فروشگاه» (Shoplifters) این کارگردان در جشنواره‌ی کن ۲۰۱۸ برنده‌ی نخل طلا شد و نامزدی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را هم به دست آورد.

در «حقیقت» دنو در نقش «فابین» بازیگر افسانه‌ای فرانسوی و بینوش در نقش دختر او ظاهر می‌شود. فابین همزمان با ورود دختر و همسرش (هاک) به پاریس کتاب خاطرات خود را منتشر می‌کند و بین مادر و دختری پرخاشگر می‌شود تنش می‌آفریند.

کور-ایدا که این فیلم را طی ۱۰ هفته در پاریس فیلمبرداری کرده می‌گوید: «بازیگران خوشنام‌اند اما خود فیلم یک داستان کوچک خانوادگی بازگو می‌کند که درون یک خانه به وقوع می‌پیوندد. سعی کرده‌ام شخصیت‌هایم مجبور کنم با دروغ‌ها، غرورها، حسرت‌ها، غم‌ها، شادی‌ها و آشتی‌های‌شان درون این دنیای کوچک زندگی کنند.»

از سال ۲۰۱۲ تاکنون این اولین بار است که یک فیلم هالیوودی فستیوال ونیز را افتتاح نمی‌کند. استودیوهای هالیوودی اغلب از شب افتتاحیه‌ی ونیز برای اکران فیلم‌های مدعی اسکار خود استفاده می‌کنند. سه فیلم افتتاحیه‌ی این جشنواره در سال‌های اخیر «اولین انسان»، «کوچک‌سازی» (Downsizing) و «لا لا لند» بوده‌اند. دوره‌ی جدید فستیوال با یک عنوان بین‌المللی آغاز به کار می‌کند اما آثاری آمریکایی مانند «جوکر»، «به سوی ستارگان» با بازی «برد پیت»‌ و فیلم جدید «نوآح بامبک» برای نت‌فلیکس همچنان نقش پررنگی در آن خواهند داشت.

فستیوال ونیز ۲۰۱۹ از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر آینده برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید