news-background
news-background

آمازون فیلم جدید و پرستاره «وودی آلن» را بایگانی می‌کند

منابع نزدیک به فیلم جدید «وودی آلن» مدعی شده‌اند که علی‌رغم قرارداد آلن با آمازون برای تولید سه فیلم دیگر، احتمال آن وجود دارد که آخرین ساخته او هرگز اکران نشود.

فیلمبرداری «یک روز بارانی در نیویورک» به کارگردانی «وودی آلن» اکتبر سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده، اما به نظر می‌رسد که این فیلم در سال ۲۰۱۸ یا شاید هیچ زمان دیگری روی پرده نرود. به نوشته «پیج سیکس»، «روز بارانی» که تولید آن ۲۵ میلیون دلار برای آمازون هزینه داشته توسط این استودیو بایگانی شده است. «کافه سوسایتی»، «چرخ و فلک» و «بحران در شش صحنه» دیگر آثاری هستند که آلن با همکاری آمازون به تولید رسانده است.

آمازون در عصر جنبش #MeToo برای عرضه فیلم «روز بارانی» به کارگردانی متهمی چون «وودی آلن» با چالش سختی روبرو است. پس از آنکه «دیلن فارو» دختر خوانده آلن او را متهم به آزار جنسی در سنین کودکی کرد، نام این فیلمساز کهنه‌کار در ماه‌های اخیر تیتر همه رسانه‌های هالیوودی شد. به دنبال این ماجرا، فیلم «چرخ و فلک» (Wonder Wheel) آمازون در دسامبر سال ۲۰۱۷ به شکستی تمام عیار منجر شد. شکستی که با لغو مراسم فرش قرمز فیلم در جشنواره فیلم نیویورک کلید زده شد.

مسئله‌ای که شرایط را برای آمازون سخت‌تر می‌کند این است که طبق گزارش برخی خبرگزاری‌ها فیلم «روز بارانی» حاوی صحنه‌های جنسی میان مردی سالخورده و دختری ۱۵ ساله است. «تیموتی شلمی»، «سلینا گومز»، «ال فنینگ»، «ربکا هال»، و «جود لا» ستارگان این فیلم هستند.

شلمی ژانویه گذشته اعلام کرد که حقوق دریافتی خود از فیلم آلن را به جنبش‌های ضد-آزار جنسی اهدا می‌کند. «ربکا هال» نیز که در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» با آلن همکاری کرده است، به تبعیت از شلمی حقوق خود را به جنبش «تایمز آپ» اهدا کرد و از همکاری با آلن اظهار پشیمانی کرد.

تهیه‌کنندگان آمازون در مصاحبه با «پیج سیکس» اعلام کرده‌اند که انتظار داشته‌اند فیلم «روز بارانی» را در سال ۲۰۱۹ روی پرده ببرند و رکورد افتتاحیه آثار آلن را جابجا کنند. آلن پس از پایان فیلمبرداری «روز بارانی» در پاییز سال گذشته فیلمبرداری پروژه جدیدی را آغاز نکرده تا برای اولین بار در چهار دهه گذشته این فیلمساز در یک سال فیلمی جلوی دوربین نبرده باشد. آمازون ژانویه گذشته گفته بود فیلم «روز بارانی» را یا هیچ‌وقت اکران نمی‌کند یا به صورت اینترنتی عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۷:۵۴

جامعه زنده و پویا هر از گاهی به نقد خودش و اعمال گذشته خودش میپردازه. در این مسیر افراط و تفریط صورت میگیره تا جامعه به مسیری که اکثریت باور دارن درسته هدایت میشه. جنبش metoo یه جنبش مدنی از دل جامعه بوده که هدفش نور انداختن بر بخش های تاریک جامعه بخصوص صنعت سینما بوده. نفس قضیه بنظرم بسیار شجاعانه و زیباست. در صنعتی که نفوذ کارگردان ها و ستاره های سینما بر بخش های فرودست این قشر سلطه داره مستعد بروز جنایت هایی خاموشه. تجاوز و سواستفاده از نفوذ و سلطه بر هرکسی خطاست ولو زمان هم بگذره همچنان خطاست. بنظرم جامعه نیاز داره تا این خطا رو ابراز کنه تا افراد این جامعه با این هنجار خو بگیرن و این اصلاح در جامعه پیاده بشه. اما چیزی که این میان داره پررنگ میشه، بنظرم بدون شواهد کافی برچسب زدن بر افراد هستش که چند موردش رو اخیرا هم دیدیم. بمرور با حمایت سلبریتی ها و اهدای مبالغ سنگین به جنبش metoo این جنبش صاحب قدرت و نفوذی شده که با کوچکترین اشاره به بزرگترین سلبریتی ها هم میتونه باعث به حاشیه رانده شدن اون فرد بشه و کمپانی های تولید فیلم رو از ادامه قرارداد و یا حتی پخش آثار ساخته شده از این سلبریتی، منصرف کنه. امیدوارم بزودی عقلانیت به این جنبش حاکم بشه و این جو داغ فعلی به سردی بره.

نمایش اسپویل
۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۰۷

از فمینیسم متنفرم! ببینید این جنبش مسخره me too تهش به کجا رسیده! هرکس کمبود توجه داره میگه فلانی به من تعرض کرده! بدون هیچ بررسی ای هم منتشر میشه و چندتا سلبریتی گنده هم از طرف ابراز برائت میکنن! انصافا بازیگرهای مرد هالیوود دیگه می ترسن طرف هر زنی برن!

نمایش اسپویل
۹ شهریور ۱۳۹۷ ۲۱:۵۰

خب دیگه ، این چهارتا کارگردان مستقل و صاحب سبک هم که توی هالیوود باقی موندن ، اگه کنار گذاشته بشن دیگه کی می مونه؟؟ بازم به آقای آلن که توی این سن و سال داره فیلم می سازه ... کاشکی یه هنرمند را فقط روی هنرش تمرکز می کردن و‌زندگی شخصیش را برای خودش می گذاشتن ...اون از رومن پولانسکی و درگیریهای چندین سالش با این مسائل و اینم از مسخره بازیهای این چند سال اخیر ... حالا کاشکی واقعا یه جامعه سالم و محجوب داشتن ، طوری رفتار می کنن که انگار همه خانمهای آمریکایی مریم مقدسن

نمایش اسپویل
۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۹:۳۷

این نهایت ظلمه، انصاف نیست. تو قضیه وودی آلن اثبات شده که اون بی گناهه، تازه چندبار هم تو گذشته طرف شکایت کرده بوده و دادگاه کشی ولی هیچ چیزی نشده، اینبار هم همینطور. این جنبش داره شورشو درمیاره. این بازیگرا که زود قضاوت میکنن چقدر نمک نشناسن. تیموتی این وسط چه خود شیرین ای کرده، وودی آلن حداقل دو برابر سن تو تو سینما بوده فقط. حیفه وودی دیگه فیلم نسازه.

نمایش اسپویل