news-background
news-background

فیلم جدید «لارس فون تریه» به جشنواره کن ۲۰۱۸ رسید

 

«لارس فون تریه» فیلمساز دانمارکی پس از هفت سال با فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» به جشنواره کن بازمی‌گردد. «مردی که دون کیشوت را کشت» به کارگردانی «تری گیلیام» دیگر فیلمی است که پس از مدت‌ها انتظار بالأخره به فهرست آثار پذیرفته شده کن اضافه شد.

به گفته «تیه‌ری فرمو» فیلم فون تریه که یک تریلر جنایی است، در بخش خارج از مسابقه به نمایش درخواهد آمد و «مردی که دون کیشوت را کشت» که تولید آن 20 سال به طول انجامیده 19 می برای اولین بار در کن و سراسر فرانسه اکران می‌شود.

«چاقو + قلب» به کارگردانی «یان گونزالس»، «انسان‌های کوچک» فیلم سیاسی «سرگی دورتزوی» قزاق و فیلم «درخت گلابی وحشی» تازه‌ترین اثر «نوری بیلگه جیلان» ترک و برنده نخل طلای کن، آثاری هستند که امروز به بخش مسابقه افزوده شده‌اند.

دورتزوی در سال 2008 برنده جایزه نوعی نگاه از کن شده بود. فیلم جدید وی در مورد دختر قرقیزی است که به دنبال کودک رها کرده خود در نزدیکی مسکو می‌گردد. جیلان نیز در سال 2014 و با فیلم «خواب زمستانی» نخل طلا را تصاحب کرده بود. هشتمین فیلم بلند وی درباره نویسنده زنی است که به زادگاهش در روستایی دورافتاده در ترکیه بازمی‌گردد و باید بدهی‌های سرسام‌آور پدرش را بپردازد.

فیلم «مردی که دون کیشوت را کشت»، با بازی «آدام درایور» و «استلان اسکارزگارد»، که بیشتر با مسائل حقوقی و ماجرای طولانی تولیدش شناخته می‌شود، اخیراً اختلافات زیادی میان گیلیام و «پائولو برانکو» تهیه‌کننده سابق فیلم به وجود آورد. فرمو هفته گذشته به هنگام اعلام اسامی آثار پذیرفته شده امسال، به مسائل حقوقی اثر نیز اشاره کرده و ابراز امیدواری کرده بود که این فیلم و همچنین آخرین اثر فون تریه به جشنواره امسال اضافه بشوند.

فون تریه در جریان برگزاری کنفرانس خبری فیلم «مالیخولا» در جشنواره کن 2011 خود را یک نازی خواند و موجب شد او را از جشنواره اخراج کنند. وی بعدها عذرخواهی کرد و گفته خود را «یک شوخی خیلی احمقانه» خواند. در فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» بازیگرانی چون «مت دیلون»، «رایلی کیو»، «برونو گنز» و «اوما تورمن» ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم که حوادث آن در واشینگن رخ می‌دهد، زندگی و جنایات یک قاتل زنجیره‌ای را در طول 12 سال تصویر می‌کند. اوایل سال جاری، «بیورک» خواننده ایسلندی فون تریه را به صورت غیر مستقیم به آزار جنسی متهم کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید