news-background
news-background

فیلم برنده نخل طلای Parasite اکتبر آینده اکران می‌شود

درام تریلر «بونگ جون-هو» اولین فیلم کره‌ای تاریخ است که برنده‌ی نخل طلای کن می‌شود.

فیلم درام تریلر «پاراسایت»‌ (Parasite) به کارگردانی «بونگ جون-هو» که در جشنواره‌ی کن ۲۰۱۹ نخل طلا را تصاب کرد، در تاریخ ۱۱ اکتبر آینده در آمریکا اکران می‌شود. استودیوی «نئون» که پخش آثار مستقل و غیرانگلیسی زبان را برعهده می‌گیرد، حق پخش این فیلم را پیش از آغاز کن خریداری کرد و حالا با آن وارد رقابت اسکار شده است.

فیلم «پاراسایت» داستان دو خانواده‌ی کیم و پارک را روایت می‌کند که سرنوشت یا بخت آنان را به یکدیگر پیوند می‌زند. فرزندان خانواده‌ی مستمند کیم به عنوان آموزگار و خود را به خانواده‌ی ثروتمند پارک نزدیک می‌کنند و دیری نمی‌گذرد که همزیستی آنان شکل می‌گیرد. اما این اکوسیستم جدید شکننده است و خیلی زود حرص و غرض ورزی مأمن جدیدالکشف خانواده‌ی کیم را واژگون می‌کند.

«بونگ جون-هو» با کسب نخل طلای کن در هفته‌ی گذشته تاریخ‌سازی کرد و به اولین فیلمساز اهل کره تبدیل شد که این جایزه را به خانه می‌برد. انتظار می‌رود این فیلم نماینده‌ی کشور کره‌ی جنوبی در اسکار امسال باشد. این کشور تاکنون در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار نامزد نشده بنابراین «پاراسایت» می‌تواند افتخار تاریخی دیگری برای کشور خود به ارمغان آورد. فیلم «سوزاندن» (Burning) به کارگردانی «لی چانگ-دونگ» سال گذشته موفق نشد به فهرست نامزدهای نهایی راه پیدا کند. بسیاری از منتقدین این بی‌توجهی را یکی از بزرگترین اشتباهات آکادمی در سال گذشته دانستند.

«پاراسایت» پنجمین عنوانی است که با همکاری «بونگ جون-هو» و «تیم کوئین» مدیرعامل نئنون اکران می‌شود. کوئین فیلم «برف‌شکاف» (Snowpiercer) بونگ را عرضه کرده و به فروش قابل‌توجهی دست یافته بود. «سونگ کانگ-هو»، «لی سون-کیون»، «چو یئو-جئونگ»، «چوی وو-شیک» و «پارک سو-دام» از جمله بازیگران فیلم «پاراسایت» بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید