news-background
news-background

فیلم‌های Joker و A Hidden Life «ترنس مالیک» برای کسب اسکار رقابت می‌کنند

استودیوی برادران وارنر و «واکین فینیکس» هر دو در فستیوال‌های معتبر فیلم حضور پررنگی داشته‌اند، بنابراین اکران «جوکر» در ایام برگزاری این رویدادهای سینمایی بعید نیست.

فیلم‌های ابرقهرمانی آثاری نیستند که با ماهیت جشنواره‌های بین‌المللی فیلم سازگار باشند، اما به لطف فیلم «جوکر» (Joker) برادران وارنر این شرایط ممکن است تغییر کند. «ایندی‌وایر» به تازگی گزارش داده است که فیلم کامیک بوکی جدید «واکین فینیکس» احتمالاً در جشنواره‌ی فیلم ونیز به نمایش درخواهد آمد. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند «جوکر» از نمایشگاه کامیک-کان صرف نظر کرده تا در جشنواره‌ی ونیز که آغازگر فصل اهدای جوایز است اکران شود.

وارنرهای معمولاً فیلم‌های مدعی اسکار خود را در ونیز به نمایش درمی‌آورند. سال گذشته استودیو فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» با بازی «لیدی گاگا» و «بردلی کوپر» را به ونیز برد. این درام موزیکال با استقبال گسترده در جشنواره روبرو شد و در نهایت هشت نامزدی اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین بازیگری مرد برای کوپر، و بهترین بازیگری زن برای گاگا را به ارمغان آورد. برادران وارنر موفقیت مشابهی را با فیلم «جاذبه» به کارگردانی «آلفونسو کوارون» تکرار کرده بود. آن درام فضایی هم در پایان سال ۱۰ نامزدی اسکار را دریافت کرد و هفت جایزه از جمله اسکار بهترین فیلم را به خانه برد.

فینیکس نیز سال گذشته با «برادران سیسترز» در فستیوال ونیز حاضر شده و به خاطر بازی در فیلم «مرشد» (The Master) ساخته‌ی «پل توماس اندرسون» جایزه‌ی بهترین بازیگری را تصاحب کرده است. او تاکنون سه بار نامزد اسکار شده و یکی از تحسین‌شده‌ترین بازیگران حال حاضر نسل خود است. «هیث لجر» در سال ۲۰۰۸ به خاطر بازی در همین نقش «جوکر» در فیلم «شوالیه‌ی تاریکی» به کارگردانی «کریستفر نولان» اسکار را از آن خود کرد.

فیلم‌های ابرقهرمانی در سال‌های گذشته بیش از گذشته به کسب افتخار در اسکار نزدیک شده‌اند. «پلنگ سیاه» اولین فیلم اقتباس شده از کتاب‌های کامیک بود که نامزدی اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد. آن فیلم در هفت شاخه نامزد شد و سه جایزه را به خانه برد.

فیلم «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس» و بازی «رابرت دنیرو»، «زازی بیتس»، «فرانسیس کانروی»، و «برایان تایری هنری» که لحنی شبیه به «راننده‌ی تاکسی» اسکورسیزی خواهد داشت، در تاریخ ۴ اکتبر به اکران عمومی می‌رسد. وارنرها فیلم مدعی جایزه‌ی «سهره» (The Goldfinch) را هم پاییز امسال روی پرده می‌برند.

«ترنس مالیک» هم پس از سال‌ها با فیلم «زندگی پنهان» (A Hidden Life) به رقابت اسکار وارد می‌شود. فاکس سرچلایت که امتیاز پخش فیلم را با قراردادی ۱۲ میلیون دلاری خریداری کرده، روز گذشته اعلام کرد درام رمانتیک جدید مالیک را در تاریخ ۱۳ دسامبر آینده اکران می‌کند، بنابراین استودیو فیلم رسماً یکی از مدعیان اصلی در فصل اهدای جوایز آینده خواهد بود.

«زندگی پنهان» با بازی «آگوست دیل» که داستان واقعی «فرانتس یاگراشتاتر» که از نبرد برای نازی‌ها سر باز زد و به دست آن‌ها اعدام شد را روایت می‌کند در جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش درآمد و بسیاری از منتقدین آن را در میان ده فیلم برتر جشنواره و بهترین فیلم کارگردان پس از «درخت زندگی» جای دادند. فیلم «درخت زندگی» هم در سال ۲۰۱۱ با پشتیبانی فاکس سرچلایت نامزدی اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری را تصاحب کرد. هیچیک از فیلم‌های مالیک پس از «درخت زندگی» نامزد اسکار نشدند، بنابراین انتظار می‌رود فیلمساز این بار به رقابت بازگردد.

فاکس سرچلایت علاوه بر «زندگی پنهان» فیلم «لوسی در آسمان» (Lucy in the Sky) اثر «نوآح هالی» کارگردان «فارگو» با بازی «ناتالی پورتمن» و نیز «جوجو خرگوش» (Jojo Rabbit) با بازی «تایکا وایتیتی» و «اسکارلت جوهانسون» را هم در فصل جوایز اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۲۰:۰۲

فینیکس سال گذشته!! بخاطر بازی در سریال!! مرشد. Come` on 30 nama ....

نمایش اسپویل
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۵

انشالا با چنتا فیلم خوبی که امسال میاد ابروی اسکار برگدونن افتضاح پارسالو بشوره ببره

نمایش اسپویل