news-background
news-background

فیلم‌های پذیرفته شده کن ۲۰۲۰ به زودی اعلام می‌شود اما جشنواره امسال به صورت فیزیکی برگزار نخواهد شد

«تیری فرمو» دبیر جشنواره‌ی کن در عوض تمایل دارد که فیلم‌ها در جشنواره‌های دیگر پاییز اکران شوند.

جشنواره‌ی فیلم کن یکشنبه شب اعلام کرد که فیلم‌های پذیرفته‌‌شده‌ی سال ۲۰۲۰ را در ماه ژوئن اعلام می‌کند، اما امسال جشنواره به صورت فیزیکی برگزار نخواهد شد. «تیری فرمو» دبیر فستیوال می‌گوید در عوض در نظر دارد که فیلم‌ها را با همکاری دیگر جشنواره‌ها از جمله جشنواره‌ی فیلم ونیز در ماه سپتامبر و در سالن‌های سینما اکران کند. سخنگوی جشنواره در مصاحبه با ورایتی می‌گوید: «تا امروز، سازماندهی این دوره از جشنواره به صورت فیزیکی پیچیده‌ به نظر می‌رسد، بنابراین ما اسامی فیلم‌های پذیرفته شده را در ابتدای ماه ژوئن اعلام می‌کنیم.»

فرمو در مصاحبه‌ی با «اسکرین دیلی» توضیح داده بود که فیلم‌های انتخاب شده شامل عناونی خواهد بود که از می ۲۰۲۰ تا بهار ۲۰۲۱ قصد اکران داشته‌اند: «فیلم‌های انتخاب شده تحت ساختاری که می‌شناختیم و از «مسابقه»، «نوعی نگاه»، «خارج از مسابقه» تشکیل می‌شد قرار نمی‌گیرند. مضحک به نظر خواهد رسید اگر بخواهیم به گونه‌ای رفتار کنیم که گویی هیچ اتفاقی روی نداده. اما از صمیم قلب تمایل داشتیم که فیلم‌هایی که دیده بودیم و دوست‌شان داشتیم را معرفی کنیم. فیلم‌هایی از سراسر دنیا دریافت کرده بودیم، آثاری قابل‌توجه، و این وظیفه‌ی ماست تا به آن‌ها کمک کنیم مخاطبین‌شان را پیدا کنند. وقتی که فهرست آثار را اعلام کردیم، هدف این است که مقدمات اکران‌شان را فراهم کنیم.»

فرمو در ضمن گفته بود که بعضی از فیلم‌ها ممکن است برای جشنواره‌ی کن سال ۲۰۲۱ بررسی شوند. او می‌گوید امسال هیأت دواران و مراسم اهدای جوایزی در کار نخواهد بود اما اعضای هیأت با ریاست «اسپایک لی» برای دوره‌ی فیزیکی سال آینده بازخواهند گشت. دبیر کن می‌گوید فیلم «۵ قطره خون» (دانلود فیلم Da 5 Bloods با لینک مستقیم) لی که قرار است ۱۲ ژوئن از نت‌فلیکس منتشر شود، می‌توانست در کن اکران شود: «این سوپرایزی بود از طرف لی برای ما و می‌توانست نت‌فلیکس را به فرش قرمز برگرداند، البته در بخش خارج از مسابقه.» آخرین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فیلم‌هایی مانند «گزارش فرانسوی» (دانلود فیلم The French Dispatch با لینک مستقیم) به کارگردانی «وس اندرسون»، «سه داستان» (Three Stories) ساخته‌ی «نانی مورتی» به گفته‌ی فرمو می‌توانستند جشنواره را افتتاح کنند اما دیگر بخشی از آثار پذیرفته‌ شده‌ی کن نیستند و امکان عرضه‌ی آن‌ها در هر جای دیگری وجود دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید