news-background
news-background

فیلمی که قرار نیست تولید شود : آنجلینا جولی و باندراس در "صفویه"

مدتی است که خبرگزاری ها به صورت جسته و پراکنده از اکران فیلمی ایرانی-خارجی با عنوان "صفویه" که بیانگر تاریخ دوران صفوی در ایران است را برای سال 2018 منتشر کرده اند.انطور که از خبرها برمی امد این فیلم قرار بود با حضور آنجلینا جولی و آنتونیو باندراس در سال 2018 اکران شود.

اما تمام این خبر ها شایعه ای بیش نبودند.در حقیقت کاور تولید شده کار یک جوان است و همانطور که خود وی اذعان داشته است،این کاور تنها یکی از نقش های عملی او است که توسط خود وی اماده و تصور ذهنی و داستان سرایی خاصی برای ان در نظر داشته که در ادامه ان را اورده ایم.

این شخص در صفحه مجازی خود درباره عکس منتشر شده اینگونه  میگوید: «فیلم صفوی که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده و در سال 2018 اکران خواهد شد با حضور آنتونیو باندراس در نقش شاه اسماعیل و آنجلینا جولی در نقش تاجلی بیگم که نخست شاه بود و در جنگ چالدران مفقودالاثر شد.طبیعتا این شوخی است - درست است که خیلی دلم می‌خواهد که چنین فیلمی ساخته شود اما این دو عدد پوستر که در پایین است جزو کارهای تجربی من است. برای حکومت ما که 150 میلیون دلار بودجه برای مسابقات فرمول 1 در نظر می‌گیرد با همین پول می‌تواند 3 یا 4 فیلم با همان هدف شناساندن اذربایجان به دنیا تولید کند. یا حکومت می‌تواند به جای آنکه پول را یبه انگلییسی ها بدهد تا فیلم «علی و نینو» را تولید کنند و بعدا این فیلم در همه جشنواره فیلم نتیجه افتضاحی بگیرد می‌تواند چنین فیلمی که در مورد صفویان به عنوان بنیان‌گذاران حکومت‌آذربایجان تولید کند که هم جنگ داشته باشد هم تاریخ باشد هم عشق باشد و هم ادبیات شاه اسماعیل را در خود انعکاس دهد. بهتر از این چه چیزی می‌تواند باشد.»

لازم به ذکر است در تاریخ نگاری جمهوری آذربایجان حکومت صفوی بجای آنکه یک حکومت ایرانی محسوب شود یک حکومت آذربایجانی معرفی می‌شود. این فرد هم تلاش داشته است که این مسئله را تاکید کند.در پایان هدف از اعلام این خبر تنها بیان  شایعه بوده است و تیم 30نما درباره انچه بیان شده است هیچ گونه مسئولیتی را برعهده ندارد. (برای تماشای آنلاین فیلم‌های خارجی به وب سایت 30nama مراجعه کنید)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸

جای تاسف داره، صفویه یک حکومت ایرانی بود و در تاریخ ایران این دوران پر افتخار ثبت شده، گویا جوان مذکور سواد درست تاریخی نداشته ...

نمایش اسپویل