news-background
news-background

فیلمبردار Dune: فیلم یک اثر حماسی یکتا است هرچند بخشی از رمان را روایت می‌کند

«گرگ فریزر» نامزد اسکار که سریال «مندلوری» و فیلم «روگ وان» را فیلمبرداری کرده اخیراً وارد دنیای آراکیس شده است.

«گرگ فریزر» فیلمبرداری است که چهار نامزدی اسکار را در کارنامه دارد و به تازگی «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune با لینک مستقیم) به کارگردانی «دنی ویلنوو» را فیلمبردرای کرده است. او برای فیلمبرداری این پروژه باید دنیای «جنگ ستارگان» و فیلم‌های «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (دانلود فیلم Rogue One: A Star Wars Story با لینک مستقیم) و «مندلوری» (دانلود سریال The Mandalorian با لینک مستقیم) را فراموش می‌کرد. فریزر به تازگی در مصاحبه با «کلایدر» می‌گوید بخشی از تجربه‌ی لذت‌بخش کار بر روی «تل‌ماسه» این بوده است که روش کارش در این فیلم را نسبت به پروژه‌های «جنگ ستارگان» تغییر دهد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فریزر می‌گوید: «وقتی «تل‌ماسه» را می‌ساختیم باید لحظات زیادی از «جنگ ستارگان» را از یاد می‌بردم. دنی [ویلنوو] و من در مورد اینکه فیلم باید چگونه به نظر برسد و چه حسی داشته باشد، فرمت آن و غیره بحث‌های روشنی داشتیم، بنابراین تغییر مسیر و تعویض لنزها کار چندان دشواری نبود.»

فریزر در ادامه می‌گوید: «شباهت‌هایی وجود داشت، مانند وجود کویرها. منظورم این است که به هر حال «جورج لوکاس» تحت تأثیر «تل‌ماسه» دنیای «جنگ ستارگان» را خلق کرده. نمی‌دانم صحبت در این باره برای کسی توهین‌آمیز خواهد بود یا نه، اما در بعضی زمینه‌ها شباهت‌های زیادی وجود دارد. بنابراین برای فیلمبرداری هر دو فیلم [«تل‌ماسه» و «مندلوری»] باید مراقب می‌بودم و خودم را تکرار نمی‌کردم. نه فقط به خاطر خود فیلم، برای لذت بردن از آن. بیزارم از اینکه یک کار را دو بار انجام دهم.»

«تل‌ماسه» به اعتقاد فریزر «یک فیلم حماسی کاملاً یکتا» است هرچند ویلنوو اقتباس از رمان «فرانک هربرت» را به شکل دو فیلم بلند می‌سازد. علی‌رغم اینکه کارگردان قسمت دوم «تل‌ماسه» را هم خواهد ساخت، فریزر به هواداران اطمینان می‌دهد که قسمت اول مثل یک فیلم جداگانه به نظر خواهد رسید. تماشای انلاین فیلم خارجی.

فریزر می‌گوید: «داستانی است که به کلی شکل گرفته و اهداف خودش را دارد. از لحاظ بصری یک ماجراجویی است. ساختن آن یک تجربه‌ی زیبا بود. [بودن در کنار] کسانی که در تولیدش مشارکت داشتند لذت‌بخش بود. بعضی از بازیگران، جدا از استعدادشان، انسان‌های بسیار بسیار دوست‌داشتنی هستند و من از آن زمان ارتباط نزدیکی با آن‌ها دارم.»

در فیلم «تل‌ماسه» ویلنوو، «تیموتی شلمی»، «اسکار آیزک»، «جاش برولین»، «ربکا فرگوسن»، «خاویر باردم»، «جیسون موموآ» و بسیار دیگر نقش‌آفرینی کرده‌اند. برادران وارنر این فیلم را ۱۸ دسامبر آینده (۲۷ آذر ماه ۱۳۹۹) اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید