news-background
news-background

پایان فیلمبرداری Jurassic World: Dominion پس از ۱۸ ماه با ۴۰ هزار تست کووید

مراحل پیش-تولید فیلم «دنیای ژوراسیک: سلطنت» (دانلود فیلم Jurassic World: Dominion با لینک مستقیم) بیش از ۱۸ ماه قبل و در دنیایی بسیار متفاوت آغاز شده بود. اما به‌تازگی گزارش شده است که استودیوی یونیورسال فیلمبرداری این بلاک‌باستر ۱۶۵ میلیون دلاری را در شرایطی بی‌سابقه به پایان رسانده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

یونیورسال در حالی «سلطنت» را در استودیوهای پاین‌وود بریتانیا به پایان رساند که در مجموع ۴۰ هزار تست کووید از عوامل به عمل آورد و میلیون‌ها دلار صرف پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ی آن‌ها به مدت چندین ماه کرد.

«کالین ترورو» کارگردان فیلم به می‌گوید: «احساسات زیادی وجود دارد. بازیگران قدیمی‌تر «ژوراسیک» از جمله «سم نیل»، «لورا درن»، و «جف گلدبلوم»، «کریس پرت» و «برایس دالاس هاوارد» ستارگان «دنیای ژوراسیک»، و بازیگران تازه‌وارد فیلم مثل «مامدو اچی» و «دی‌واندا وایز» [که گفته می‌شوند نقشی کلیدی در چندگانه دارد]... و البته مشتی دایناسور.»

ترورو ادامه می‌دهد: «فکر نمی‌کنم بتوانم احساسم را به زبان بیاورم. به‌یادماندنی بود. عوامل و بازیگران ما بسیار بردبار بودند. تمامی تهیه‌کنندگان شبانه روز تلاش کردند تا فیلم به بهترین شکل ممکن ساخته شود.»

«دانا لنگلی» مدیر گروه یونیورسال اینترتینمنت می‌گوید: «در حالی که با چالش‌های صنعت فیلمسازی در حین پاندمی جهانی مقابله می‌کنیم، ذات مبتنی بر کار گروهی پروژه به ما این امکان را داد تا نزدیک به ۱۰۰ روز فیلمبرداری را به شکل امن پیش ببریم و به آنچه که این گروه موفق به انجامش شد افتخار می‌کنیم.»

تابستان گذشته گزارش شده بود که «سلطنت» اولین پروژه‌ی هالیوودی پرخرجی است که در حین پاندمی به تولید بازمی‌گردد. یونیورسال یک درمانگاه خصوصی به نام «دکتر شما» راه‌اندازی کرد تا نیازهای پزشکی تمامی عوامل تولید را تأمین کند. آزمایش کووید اساس این دستورالعمل‌ها را تشکیل می‌داد و در پایان فیلمبرداری بیش از ۴۰ هزار تست کووید از عوامل گرفته شد.

استودیو یک «منطقه سبز» حفاظت‌شده برای فیلمبرداری ایجاد کرد و دمای بدن عوامل و بازیگران هر روز هنگام ورود بررسی شد. دو ایستگاه بررسی دمای بدن با ظرفیت پذیرش ۱۰۰۰ فرد در ساعت در پاین‌وود دایر شده و هر ایستگاه دارای پرستار، پزشک و اتاق قرنطینه جداگانه بود. علاوه بر این ۱۵۰ ایستگاه ضدعفونی دست و ۶۰ سینک اضافه در سراسر پاین‌وود احداث شد. یونیورسال در مجموع بین ۶ تا ۸ میلیون دلار بر روی پروتکل‌ها هزینه کرد.

ترورو توضیح می‌دهد: «با هم زندگی کردیم، با هم غذا خوردی، داستان‌گویی کردیم، ترس‌ها و امیدهای‌مان را به اشتراک گذاشتیم، بازی فریزبی انجام دادیم... وقتی که یافتن موضوعی برای خندیدن سخت بود صداهای خنده‌ی بسیاری شنیده می‌شد. همگی ما دور بودیم از عزیزان‌مان دور بودیم وقتی که بیش از همیشه نیاز به بودن در کنارشان را احساس می‌کردیم. به‌شدت دلتنگ خانواده‌ام شدم. چهار ماه از آن‌ها دور بودم. اما عوامل قرنطینه‌شده‌ی فیلم به یک خانواده دیگر تبدیل شدند.»

ترورو اظهار امیدواری می‌کند که این تجارب در نسخه‌ی نهایی فیلم را بهبود بخشد: «فکر می‌کنم این نزدیکی به یکدیگر باعث شد فیلم بهتر شود. هر آنچه که از نظر عاطفی تجربه می‌کردیم با هم در میان می‌گذاشتیم. یکشنبه‌ها تمرین می‌کردیم، شخصیت‌ها را می‌ساختیم، و این احساس فیلم را غنی‌تر می‌کرد.»

ترورو می‌گوید برای خلق تمامی دایناسورها از جلوه‌های ویژه دیجیتال استفاده نشده: «تمام دنیاهای فیلم به شکل دیجیتال ساخته نشد.» او اضافه می‌کند: «به دلیل پروتکل‌ها، بازیگران زیاد از صحنه دور نمی‌شدند. فاصله حذف شده بود. اتفاقاتی در این پروژه روی داد که امیدوارم در پروژه‌های بعدی ادامه پیدا کند.»

کارگردان «سلطنت» در مورد ارتباط فیلم با دوران پاندمی می‌گوید: «این فیلم در مورد هم-زیستی و بقا در کنار هم است. اگر این پاندمی یک درس به ما آموخته باشد این است که برای محافظت از یکدیگر به نسل‌های مختلف نیازمندیم.»

ترورو که در حال توسعه‌ی فیلم علمی-تخیلی «آتلانتیس» (Atlantis) برای یونیورسال نیز هست، تأکید می‌کند که «سلطنت» باید در سالن‌های سینما دیده شود. مرحله‌ی پس از تولید فیلم به زودی آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید