news-background
news-background

فهرست فیلم‌های پیشنهادی «گی‌یرمو دل تورو»، «دارن آرونوفسکی» و دیگر کارگردانان برای روزهای قرنطینه

جمعی از بهترین فیلمسازان حال حاضر هالیوود فهرست فیلم‌های پیشنهادی خودشان برای ایام قرنطینه را منتشر کرده‌اند.

«گی‌یرمو دل تورو» اخیراً به شکل غیرمعمولی در شبکه‌های اجتماعی غیرفعال بوده اما به تازگی در صفحه‌ی توئیترش فهرست درازی از کتاب‌ها و فیلم‌هایی که در روزهای تعلیق فیلمبرداری «کوچه کابوس» (Nightmare Alley) را خوانده و دیده منتشر کرده است. کارگردان «هزارتوی پن» (Pan’s Labyrinth) و «شکل آب» (دانلود فیلم Shape of Water با لینک مستقیم) همکاران فیلمسازش را تشویق کرده است تا آن‌ها هم فهرست فیلم‌های پیشنهادی خودشان را منتشر کنند. درخواست او با پاسخ «دارن آرونوفسکی»، «آری آستر»، «ایوا دوورنی»، «سارا پولی»، «ادگار رایت»، «رایان جانسون»، «برد برد»، «اسکات دریکسون»، «جیمز منگولد» و بسیاری دیگر همراه شده است.

انتخاب عناوینی از کلکسیون کرایتریون شامل «چهره‌ی یک زن» (A Woman’s Face) به کارگردانی «گوستاف مولاندر»، «شغل» (Il Posto) ساخته‌ی «ارمانو اولمی»، و «دخترانگی» (Girlhood) اثر «سلین سیاما» دور از انتظار نبود. این کارگردان حتی با استفاده از پلتفرم استریمینگ کرایتریون فیلم‌های «آواز در باران» (Singin’ in the Rain) و «پنجره پشتی» (Rear Window) را برای فرزندانش پخش می‌کند. سریال‌های محبوب دل تورو نیز شامل «اوزارک» (Ozark)، «بهتر است با سال تماس بگیرید» (Better Call Saul) و مسابقه‌ی «بریده» (Chopped) می‌شود.

«اسکات دریکسون» کارگردان قسمت اول «دکتر استرنج» (دانلود فیلم Doctor Strange با لینک مستقیم) در واکنش به توئیت دل تورو می‌گوید سریال «توسعه‌دهندگان» (Devs) به نویسندگی «الکس گارلند» را دنبال می‌کند. او در مورد این مجموعه که پخش فصل اول آن به تازگی از FX به پایان رسیده می‌گوید: «تریلر جذابی است بر اساس تئوری‌های فلسفی/علمی چند جهانی و جلوه‌های بصری آن بسیار چشم‌نواز است. سریال شگفت‌انگیزی است.»

«ایوا دوورنی» اعتراف می‌کند که سلیقه‌ی عجیبی دارد و روزهای قرنطینه را به تماشای «اسب تورین» (The Turin Horse) «بلا تار» و «ناتینگ هیل» (Notting Hill) ساخته‌ی «راجر میشل» با بازی «جولیا رابرتس» و «هیو گرنت» نشسته است. «آری آستر» می‌گوید در حال دیدن دوباره‌ی فصل سوم «سوپرانوها» (The Sopranos) است و «رایان جانسون» فاش می‌کند که فیلم‌های «۳ زن» (3 Women) «رابرت آلتمن» را دیده که جایزه‌ی بهترین بازیگری را برای «شلی دووال» به ارمغان آورد.

«دارن آرونوفسکی» فیلم‌هایی را فهرست می‌کند که در قرنطینه‌ی چهل روزه‌اش نگاه کرده است. این فیلم‌ها شامل «املی» (Amelie)، «بارتون فینک» (Barton Fink)، «راشامون» (Rashamon)، و «یادآوری کامل» (Total Recall) می‌شود. کارگردان «مادر!» (دانلود فیلم Mother! با لینک مستقیم) اضافه می‌کند که آثار کلاسیک «هنری دیوید ثورو» و «پابلو نرودا» را نیز می‌خواند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

فهرست کامل فیلم‌های دل تورو و دیگر بازیگران را از این لینک بخوانید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید