news-background
news-background

فهرست فیلم‌های جشنواره لندن با حضور چهار فیلم ایرانی اعلام شد

 

لیست کامل شصت و چهارمین جشنواره فیلم لندن با حضور ۵۸ فیلم از ۴۰ کشور اعلام شد. جشنواره لندن ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین و یا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سینماهای مستقل به مدت ۱۲ روز برگزار می‌شود. از فیلم‌های مشهور امسال این مراسم می‌توان به «سرزمین صحرا نشینان» (دانلود فیلم Nomadland با لینک مستقیم) ساخته «کلویی ژاو»، «روح» (دانلود فیلم Soul با لینک مستقیم) به کارگردانی «پیتر داکتر»، «مانگرو» (Mangrove) به کارگردانی «استیو مک‌کویین»، «آمونیت» (دانلود فیلم Ammonite با لینک مستقیم) به کارگردانی «فرانسیس لی» و «مدینه فاضله آمریکایی» (دانلود فیلم American Utopia با لینک مستقیم) به کارگردانی «اسپایک لی» اشاره کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

تنها ۱۰ فیلم از ۵۸ فیلم در سینما نمایش داده می‌شوند. این جشنواره از ۷ تا ۱۸ اکتبر (۱۶ تا ۲۷ مهر) در سراسر انگلیس برگزار می‌شود. ۴ فیلم ایرانی حاضر در این مراسم شامل دو فیلم بلند «شطرنج» به کارگردانی «محمدرضا اصلانی»، «خط فرضی» به کارگردانی «فرنوش صمدی» و دو فیلم کوتاه «شاهد» به کارگردانی «علی عسگری» و «آشو» به کارگردانی «جعفر نجفی» می‌شود. در حالت عادی بلیت‌ها برای نمایش فیلم‌ها در بخش‌های ساوث بنک و وست اند لندن فروخته می‌شد. روش نوآورانه این مراسم می‌تواند بینندگان آن را افزایش چشمگیر دهد.

«تریشا تاتل» مدیر فستیوال اعلام کرد که ویروس کرونا باعث تغییرات اساسی در روند برگزاری مراسم امسال شده است: «امسال خبری از روند عادی سال‌های گذشته نیست. من بی‌صبرانه منتظر بازگشت به سینما هستم اما برای تجربه متفاوت امسال نیز بسیار هیجان زده هستم. پیش‌بینی خیلی سخت است. ما روش‌های بسیار جدیدی را امتحان کرده‌ایم. من واقعاً دوست ندارم حدس بزنم ... این کار خیلی جدید است. ما همه تلاشمان را می‌کنیم و امیدواریم که بسیاری با ما در این تجربه شریک شوند.»

«بن رابرتس»، رئیس اجرایی فستیوال نیز گفت: «با اینکه تصمیمات برگزاری مراسم امسال به دلیل بروز بحران گرفته شده‌اند اما مراسم امسال از هر سالی قابل دسترسی تر خواهد بود.»

روش نوآورانه امسال شامل پخش آنلاین ۵۰ فیلم برای بینندگان داخل انگلستان، پخش زنده برخی فیلم‌ها و پخش ۷۲ ساعته برخی دیگر است. این فیلم‌ها تنها یک بار برای هر نفر قابل مشاهده هستند. بعضی از فیلم‌ها در بی‌اف‌آی ساوث بنک و در سینماهای مستقل سراسر بریتانیا از جمله چپ‌تر در کاردیف، هوم در منچستر و کویینز در بلفست روی پرده می‌روند. تغییر دیگر این مراسم موکول کردن تصمیم گیری درباره برنده چهار جایزه بهترین فیلم سینمایی داستانی، بهترین فیلم مستند سینمایی، بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم واقعیت به مردم است. دانلود فیلم سینمایی با لینک مستقیم.

از دیگر فیلم‌های جشنواره امسال می‌توان به فیلم «یک دور دیگر» (Another Round) ساخته «توماس وینتربرگ»  اشاره کرد. این فیلم با بازی «مدز مایکلسن» درباره معلمی است که تصمیم می‌گیرد هر روز مست باشد. تاتل درباره این فیلم اذعان داشت: «به نظر من همه ما دوست داریم این کار را انجام دهیم اما پس از دیدن این فیلم می‌توان دید که این چندان ایده خوبی نیست.»

فستیوال ۲۰۲۰ لندن با فیلم «آمونیت» لی با بازی «کیت وینسلت» و «سورشا رونان» به پایان می‌رسد. «آمونیت» یک داستان عاشقانه در قرن ۱۹ را روایت می‌کند. لی اولین بار با فیلم «سرزمین خود خدا» (دانلود فیلم God's Own Country با لینک مستقیم) در سال ۲۰۱۷ مورد توجه بسیاری قرار گرفت. تاتل همچنین اعلام کرد که نسخه ترمیم شده فیلم «مرگ دوستی» (دانلود فیلم Friendship Death با لینک مستقیم) به کارگردانی «پیتر وولن» در جشنواره لندن به نمایش در می‌آید. در این فیلم تیلدا سویینتون جوان نقش یک آدم فضایی را بازی می‌کند که به مأموریتی در زمین فرستاده می‌شود تا انسان‌ها را متقاعد به تغییر مسیر به منظور جلوگیری از نابودی خود کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید