news-background
news-background

فصل هشتم Game of Thrones: اسب سفید آریا نماد چیست؟

[حاوی اسپویلر از فصل هشتم]

پس از مشاهده‌ی بیش از یک ساعت ویرانی و تباهی در اپیزود جنون‌آمیز ماقبل پایانی «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones)، بهتر است کمی تأمل کنیم. شاید نویسندگان سریال هم همین احساس را داشته‌اند زیرا پس از یورش اژدها به «کینگز لندینگ» با صحنه‌ای آرام و بی‌صدا مواجه شدیم. «آریا استارک» که موفق به کشتن «سرسی لنیستر» نشده بود، از انهدام جان سالم به در برد و سپس با اسب سفیدی به خون آغشته برخورد کرد. او به آرامی به سمت اسب حرکت می‌کند و درحالی که جز اجساد و ویرانه‌های در آتش سوخته چیزی در اطرافشان نبود، سوار بر اسب دور می‌شود.

پیش از هر چیز نجات یافتن «آریا» در این گیر و دار را شهر باید معجزه دانست. اگرچه به همراه «هوند»/«سندور»/«سگ شکاری» به درون «رد کیپ» نفوذ کردند، اما با آغاز ریزش آوار، «سندور» به او اجازه‌ی پیشروی نمی‌دهد و دستور می‌دهد که آن مکان را ترک کند. آریا در راه گریز چندین مرتبه مصدوم می‌شود و سعی می‌کند افرادی را هم نجات دهد. در پایان، وقتی از آوار ساختمان رهایی می‌یابد با اسبی سفید رو در رو می‌شود.

علت این اقدام آریا می‌تواند این باشد که شخصیت او در سریال نماد مرگ بوده و هست. او افراد بسیاری را به قتل رسانده و در نهایت بزرگ‌ترین خطری که وستروس را تهدید می‌کرد از پا درآورد. این اسب سفید می‌تواند اشاره‌ای باشد به «چهار سوار آخرالزمان» که در مکاشفات یوحنا در کتاب عهد جدید آمده است. آریا می‌تواند نماد «منجی» نیز باشد. شاید او دیگر منادی مرگ نیست و قرار است وستروس را نجات دهد. اگر چنین تصوری صحیح باشد، نجات او توسط «هوند» منطقی به نظر خواهد رسید.

ارتباط جالبی نیز میان دنریس و اسب سفید وجود دارد. در فصل اول سریال، دنی اسب سفیدی از طرف «دروگو» هدیه می‌گیرد. این حیوان در فصل دوم وقتی که آن‌ها در صحرا سفر می‌کنند و به دنبال آب می‌گردند می‌میرد و دنریس را اندوهگین می‌سازد چرا که این اسب اولین هدیه‌ی دروگو به او بود. بنابراین آریا دوباره به عنوان نماد مرگ مطرح می‌شود و می‌تواند حامل خبرهای بدی برای دنی باشد.

اسب سفید همچنین می‌تواند سمبل کودکی آریا هم باشد که در ابتدا دورانی معصومانه است و بعد خشونت و خون‌ریزی گراییده می‌شود. در نهایت، اسب ممکن است نماد امید به آینده‌ای بهتر برای آریا و وستروس باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۳۵

امیدوارم اریا دنریس روانی رو بکشه!!

نمایش اسپویل
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۳۵

شاید هم نشانه ایست برای اینکه زمان هیچکس شدن آریا فرا رسیده است و باید برای همیشه با آریا وداع کند چرا که خدای مرگ کسی را به او نشان داد ـ دنریس ـ.

نمایش اسپویل
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۱۲

بیشتر معنای زندگی میداد

نمایش اسپویل