news-background
news-background

عکس سلفی در مراسم فرش قرمز جشنواره کن ۲۰۱۸ ممنوع شد

«تیری فره‌مو» دبیر هنری جشنواره فیلم کن با وضع قوانین و مقرراتی جدید، گرفتن عکس سلفی در مراسم فرش قرمز و اکران صبحگاهی فیلم‌ها برای اهالی رسانه را پیش از اکران شبانه آن ممنوع اعلام کرد. طبق این برنامه جدید، منتقدین و خبرنگاران باید فیلم‌ها را به همراه میهمانان مراسم در سالن تئاتر دبوسی و در تالار اصلی تماشا کنند. این تغییرات به منظور بالا بردن اعتبار و حیثیت جشنواره انجام می‌شود.

جشنواره کن که در ماه می آینده وارد هفتاد و یکمین دوره می‌شود، همواره به خاطر نقدهای سرسختانه منتقدین که پیش از اکران شبانه منتشر می‌شد مورد انتقاد قرار می‌گرفت. رسم قبلی جشنواره فیلمسازان و استودیوهای بسیاری را وادار کرد که آثارشان را در جشنواره‌های ونیز و تورنتو اکران کنند، جایی که منتقدین با فیلم‌ها رفتاری ملایم‌تر دارند.

فره‌مو می‌گوید هدف از پایان دادن به اکران صبح‌گاهی برای اهالی رسانه «احیای جذابیت اکران‌های شبانه است. رأس ساعت ۷ بعد از ظهر، مطبوعات می‌توانند فیلم‌ها را در سالن دبوسی ببینند. تعلیق به نهایت خودش می‌رسد!» وی در مورد ممنوعیت گرفتن عکس‌های سلفی نیز تأکید می‌کند که «در مراسم فرش قرمز، گرفتن عکس سلفی تجربه فرش قرمز را مبتذل و کند می‌گرداند و بی‌نظمی به بار می‌آورد.»

هفتاد و یکمین جشنواره کن طبق برنامه قبلی روز سه شنبه ۸ می آغاز به کار می‌کندو اسامی فیلم‌های پذیرفته شده جشنواره در تاریخ ۱۲ آپریل اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید