news-background
news-background

عوامل Phantom Thread از بداهه‌پردازی در بهترین‌ نماهای فیلم می‌گویند

عوامل «رشته‌ی خیال» در یک مسترکلاس دو ساعته از فیلم برنده‌ی اسکار اندرسون گفته‌اند.

در حالی که هواداران «پل توماس اندرسون» منتظرند تا گزارش‌های تازه‌ای از فیلم جدید فیلمساز که داستانش در دهه‌ی ۱۹۷۰ روی می‌دهد بشنوند، عوامل نورپردازی «رشته‌ی خیال» (دانلود فیلم Phantom Thread با لینک مستقیم) نگاهی انداخته‌اند به رومنس تحسین‌شده‌ی اندرسون که در سال ۲۰۱۷ اکران شد. «اریک براون» دستیار اول فیلمبردار، «مایک بامن» مدیر فیلمبرداری و «جانی فرانکلین» نورپرداز در مسترکلاس دو ساعته‌ی «لاکس لایتینگ» حاضر شده و از نوآوری‌های خلق «رشته‌ی خیال» گفته‌اند. «فیلم‌ استیج» در گزارشی که از این جلسه تهیه کرده تأیید می‌کند که بهترین لحظات فیلم حاصل بداهه‌پردازی بوده‌اند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

براون می‌گوید:‌ «در این صحنه جایی که ما برای اولین بار با شخصیت «آلما» با بازی ویکی آشنا می‌شویم و «رینولدز وودکاک» با او شروع به گفتگو می‌کند، لحظه‌ای وجود دارد که آلما لیز می‌خورد و سپس برای او غذا می‌برد. اگر دقیق‌تر نگاه کنید، می‌بینید که چهره‌ی زن بسیار گلگون شده. به‌شدت سرخ شده. در این لحظه از ترفند نورپردازی استفاده نشده. زندگی واقعی در آن جریان دارد. او واقعاً لیز می‌خورد و به‌شدت خجالت‌زده می‌شود که از او فیلم گرفتیم بنابراین کاملاً چهره‌اش گلگون شد. برای شخصیت‌پردازی فوق‌العاده بود. درون فیلم وجود داشت.»

نه تنها ملاقات آلما و رینولدز بلکه یکی دیگر از لحظات کلیدی فیلم هم به شکل بداهه فیلمبرداری شده است. یکی از بهترین نماهای فیلم «رشته‌ی خیال» لحظات پایانی جشن شب سال نو است وقتی که دو شخصیت تنها در یک سالن به رقص درمی‌آیند و نوری روی رینولدز و آلما که یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند تابیده می‌شود. عشق آنان را از آشفتگی پایان جشن جدا کرده است. عوامل فیلم فاش می‌کنند که این نما به سرعت پس از آنکه تمامی بازیگران سیاهی لشکر و اغلب عوامل محل فیلمبرداری را ترک کرده بودند ضبط شده است. اندرسون پس از دیدن صحنه‌ی خالی به این فکر می‌افتد که دو شخصیت صحنه‌ی رمانتیکی در صحنه‌ی شلوغی که حالا سکوت در آن حکمفرما شده داشته باشند. اندرسون طی ۳۰ دقیقه این نما را می‌گیرد.

براون می‌گوید دشوارترین نمای فیلم وقتی است که آلما و رینولدز در لحظات پایانی فیلم در پارک نشان داده می‌شوند. او می‌گوید: «ما صحنه‌ی ازدواج «باربارا رز» را فیلمبرداری می‌کردیم و در پایان همان روز باید پایان فیلم وقتی آلما و رینولدز با کالسکه‌ی بچه پیاده‌روی می‌کنند را ضبط کنیم. در حالت عادی بسیار دیر در آن مکان حاضر شده بودیم. نور لازم را از دست داده بودیم. زیبایی خاصی داشت اما در آن نما مشکل زمان بود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید