news-background
news-background

«عشق من غزه» نماینده فلسطین در اسکار ۲۰۲۱

«عشق من غزه» (Gaza Mon Amour) با بازی «هیام عباس» و «سلیم ضوء» نماینده فلسطین در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار خواهد بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این فیلم به کارگردان تارزان و عرب ناصر به صورت رسمی از سوی کمیته‌ی اسکار فلسطین برگزیده شده است. داستان فیلم در غزه معاصر روی می‌دهد و در مورد «عیسی»، یک ماهی‌گیر ۶۰ ساله است که عاشق زنی می‌شود که در بازار با دخترش کار می‌کند. وقتی که او مجسمه‌ی آپولو را در تور ماهی‌گیری‌اش پیدا می‌کند، به این باور می‌رسد که کشف او زندگی‌اش را برای همیشه تغییر خواهد داد.

«عشق من غزه» اولین بار در بخش «افق‌ها» جشنواره‌ی فیلم ونیز اکران شد و سپس به جشنواره‌ی تورنتو و هامبورگ و آنتالیا و شیکاگو رفت. برادران ناصر پیش‌تر فیلم «ديچراديه‎» (دانلود فیلم Dégradé با لینک مستقیم) را ساخته‌اند.

برادران ناصر می‌گویند: «افتخار می‌کنیم که امسال نماینده‌ی فلسطین برای اسکار فیلم بین‌المللی هستیم و پیام جست‌وجوی عشق صرف نظر از سن و سال را با فیلمی که واقعیات زندگی امروز غزه را نشان می‌دهد به رأی‌دهندگان آکادمی صادر می‌کنیم.»

این سیزدهمین فیلم کشور فلسطین است که برای اسکار رقابت می‌کند. فیلم‌های معرفی شده از سوی این کشور دو بار در سال‌های ۲۰۰۵ با «اینک بهشت» (Paradise Now) و «عمر» (Omar) در سال ۲۰۱۳ هر دو به کارگردانی «هانی ابو اسد» نامزد اسکار شده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید