news-background
news-background

عزت‌الله انتظامی در سن ۹۴ سالگی درگذشت

«عزت‌الله انتظامی» بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر بامداد امروز ۲۶ مرداد ماه در بیمارستان باهنر تهران دار فانی را وداع گفت. این خبر را نوه‌ی «آقای بازیگر» تأیید کرده است.

انتظامی در ۳۰ خرداد ۱۳۰۳ در تهران زاده شد و پس از تحصیل در رشته برق، برای ادامه‌ی تحصیل به هانوفر رفت و بعد از بازگشت به میهن در سال ۱۳۴۸ با بازی در فیلم «گاو» ساخته‌ی «داریوش مهرجویی» به شکل حرفه‌ای به عرصه‌ی سینما وارد شد. زنده‌یاد انتظامی علاوه بر تدام همکاری با مهرجویی با فیلم‌های «آقای هالو»، «اجاره‌نشین‌ها»، «دایره‌ی مینا»، «پستچی»، «هامون» و «بانو»، در آثار دیگر کارگردانان بزرگ سینمای ایران از جمله «علی حاتمی»، «مسعود کیمیایی»، «رخشان بنی اعتماد»، و «ناصر تقوایی» هم به ایفای نقش پرداخت.

او که در چند سال آخر زندگی خود خانه‌نشین شده بود اخیراً در مصاحبه با ایسنا ابراز امیدواری کرده بود که سلامتش را بازیابد، «از ناحیه کمر درد زیادی دارم که حرکت کردن برایم مشکل شده است؛ دائم در خانه هستم و پزشک معالجم وضعیتم را زیر نظر دارد. بیشتر وقتم همچنان به مطالعه می‌گذرد.»

اهالی سینما و هنرمندان از جمله «پرویز پرستویی»، «نوید محمدزاده»، «مهتاب کرامتی»، «سارا بهرامی»، و بسیاری دیگر هریک با انتشار پیامی درگذشت چهره ماندگار سینمای ایران را تسلیت گفتند.

رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر اعلام کرده است که مراسم تشییع از مقابل تالار وحدت انجام خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۲۶

خدا بیامرزدش به معنای واقعی کلمه آقا بود یادش بخیر

نمایش اسپویل