news-background
news-background

طولانی‌ترین فیلم‌های سینما برای طولانی‌ترین شب سال

 

فیلم‌هایی که شروع تا پایانشان ۹۰ دقیقه است، همیشه حرفی برای گفتن دارند، اما تماشای فیلم‌هایی که مدت آن‌ها بیش از سه ساعت طول می‌کشد نیز لذت خاص خودش را دارد، به‌خصوص اگر مجبور باشید برای مدت طولانی در خانه بمانید. بعضی از این فیلم‌های طولانی با همان ساختار سه‌پرده‌ای آشنا، حماسه‌ای بزرگ می‌سازند در حالی که فیلم‌هایی هم هستند که با استفاده از زمان طولانی‌شان، سبب کشش و پرسه زدن در مکان‌های غیرمنتظره می‌شوند. ما لزوماً پیشنهاد نمی‌کنیم این فیلم‌ها را به‌سان یک ماراتن پشت سر هم تماشا کنید، اما تماشای تک تک آن‌ها تجربه‌ای است فوق‌العاده که ارزش خالی کردن برنامه‌ را دارد.

 

۱. بر باد رفته ۱۹۳۹ (Gone With the Wind)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندممکن است شما با دیدن این حماسه عشقی با نگرش منسوخ شده به نژاد احساس شرمساری کنید که با توجه به نرخ تورم همچنان در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌ها در طول تاریخ است ولی داستان این فیلم همچنان موفق است. با فیلم «بر باد رفته» در سفری به درون دوران قبل از جنگ جنوب، جنگ تمدن‌ها، تغییر ساختار و البته رابطه‌ی طوفانی بین «اسکارلت اوهارای» کله‌شق با بازی «ویوین لی» شگفت‌انگیز و «رت باتلر» عجول و سرکش با بازی «کلارک گیبل» همراه شوید و به یاد داشته باشید که «هتی مک‌دنیل» اولین بازیگر آفریقایی آمریکایی بود که به واسطه‌ی نقشش جایزه اسکار را برنده شد و فکر کنید که چقدر زمان طول کشید که به اینجا رسیدیم.

   

۲. اسپارتاکوس ۱۹۶۰ (Spartacus)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستند«اسپارتاکوس» ترکیبی از چند فیلم در یک فیلم است: حماسه‌ای هیجان‌انگیز از شمشیر و صندل، قیاسی برای حقوق مدنی و در نهایت کوبریکی‌ترین فیلمی که «استنلی کوبریک» تاکنون ساخته است. بازی خاطره‌انگیز «کرک داگلاس» در این فیلم باعث شد تا به او لقب «اسپارتاکوس» ابدی را بدهند. تماشای این فیلم معادل سینمایی خوردن صدف و حلزون، راحت و لذیذ است.

       

۳. محاکمه در نورنبرگ ۱۹۶۱ (Judgment at Nuremberg)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستند«اسپنسر تریسی» به زیبایی همه بازیگران مشهور فیلم را هدایت می‌کند تا در دادگاه‌های محاکمه پس از جنگ نازی‌ها و جنایات علیه بشریت را به نمایش درآورد. این فیلم ۱۸۶ دقیقه‌ای بررسی‌ای دقیق از افرادی است که با ظاهر خوب می‌توانند خود را برای انجام کار رژیم‌های توتالیتر متقاعد کنند. پیش از ساخت این فیلم به کارگردانی «استنلی کریمر»، داستان نورنبرگ در یکی از قسمت‌های سریال «اتاق بازی ۹۰» (Playhouse 90) به همین نام از تلویزیون پخش شده بود که در آن «ماکسیمیلیان شل» و «ورنر کلمپرر» نقش‌های مشابه با فیلم «محاکمه در نورنبرگ» داشتند.

     

۴. لورنس عربستان ۱۹۶۲ (Lawrence of Arabia)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم «لورنس عربستان» حماسه‌ای برگرفته از زندگی «توماس ادوارد لورنس» و تجربه‌های او در زمان جنگ جهانی اول می‌پردازد. چشم‌اندازهای زیبای صحرای عربستان که در اسپانیا، اردن و مراکش فیلمبرداری شد بیننده را مجذوب خود می‌کند، البته ممکن است تماشای همه این فیلم ۲۱۶ دقیقه‌ای «دیوید لین» به یکباره، شما را خسته کند اما ترفند این است که اگر خسته شدید به روی خود نیاورید.

     

۵. کلئوپاترا ۱۹۶۳ (Cleopatra)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندصحنه‌ها! ستارگان! داستان! همه چیز در مورد «کلئوپاترا» ۱۹۲ دقیقه‌ای بزرگ‌تر از زندگی است. از جمله بودجه‌اش که بالاترین بودجه تعیین شده برای یک فیلم در آن زمان بود. این فیلم به خودی خود شهرت متفاوتی دارد، در آن زمان بخش زیادی از نسخه سه ساعته فیلم حذف شده بود و طرفداران معتقد هستند نسخه‌های طولانی‌تر بسیار بهتر هستند؛ اما آیا این فیلم ارزش آن را دارد که به عنوان کپسول زمانی از مقیاس و دامنه سینمای کلاسیک هالیوود قبل از این‌که برای همیشه ناپدید شود، دیده شود؟

     

۶. این یک دنیا دیوانه دیوانه دیوانه دیوانه است ۱۹۶۳ (It’s a Mad, Mad, Mad, Mad World)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندیکی از کمدی‌های کلاسیک آمریکایی، «این دنیا دیوانه دیوانه دیوانه دیوانه است»، یک فیلم طولانی، طولانی، طولانی و طولانی، به‌خصوص برای یک کمدی است. این نسخه ۱۹۷ دقیقه‌ای، منحصر به فرد است اما ارزش آن را دارد که نسخه کامل فیلم «استنلی کرامر» را مشاهده کنید که نشان می‌دهد راه‌های بسیاری برای دستیابی به مبلغ هنگفتی پول وجود دارد. این فیلم پیش زمینه ساخت بسیاری از فیلم‌های کمدی مدرن است.

     

۷. آندری روبلف ۱۹۶۶ (Andrei Rublev)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندبدون شک «آندری تارکوفسکی» از طرفداران بزرگ فیلم‌های طولانی است و در «آندری روبلف» ۲۰۵ دقیقه‌ای، طولانی‌ترین فیلم او است که تفکرش را درباره روسیه قرون وسطایی و نقش هنرمند مسیحی نشان می‌دهد. تارکوفسکی کارگردان کارگردانان است. اگرچه ممکن است «آندری روبلف» در دسترس‌ترین مورد برای اجاره در آیتونز برای جمعه شب شما به نظر نرسد، اما قطعاً دیدن آن هوش شما بیشتر خواهد کرد.

     

۸. پدرخوانده ۲ ۱۹۷۴ (The Godfather: Part II)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندقسمت دوم فیلم «پدرخوانده» نه تنها دنباله نادری است که از نسخه اصلی بهتر است، بلکه امتیاز طولانی بودن را نیز دارد. شاید این شاهکار اعتبار کمتری داشته باشد اما «فرانسیس فورد کاپولا» زمان اضافی این فیلم را طوری ساخته که ارزش دیدن را داشته باشد، قسمت دوم فقط ۲۵ دقیقه از قسمت اول طولانی‌تر است، اما دامنه فیلم را به طور قابل توجهی گسترش می‌دهد که در آن جزئیات فعالیت‌های جنایت‌کارانه‌ی «ویتو کورلئونه» و سقوط پسرش را نمایش می‌دهد.

     

۹. بری لیندون ۱۹۷۵ (Barry Lyndon)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستند«استنلی کوبریک» همواره سبک فیلم‌سازی خاصی داشت و «بری لیندون» طولانی‌ترین فیلم او است. «بری لیندون» ۲۰۳ دقیقه‌ای، حتی طولانی‌تر از ۲ اثر دیگر او «۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی» (2001: A Space Odyssey) و «چشمان کاملاً بسته» (Eyes Wide Shut) است. این فیلم مانند دیگر آثار کوبریک پرخرج و ماهرانه است و طولانی بودن آن به «کوبریک» اجازه می‌دهد حتی بیشتر در جزئیات و کلیت دید که مشخصه کار او است فرو رود. «بری لیندون» داستان ظهور اجتماعی ماجراجوی ایرلندی در قرن هجدهم است. «بری لیندون» به اندازه «دکتر استرنج لاو» (Dr. Strangelove) یا «پرتقال کوکی» (A Clockwork Orange) جذابیت ندارد اما برای بینندگان صبور پاداشی بس ارزشمند است.

   

۱۰. شکارچی گوزن ۱۹۷۸ (The Deer Hunter)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندشاهکار «مایکل سیمونو» از جنگ ویتنام به اجراهای سه تن از برجسته‌ترین بازیگران نیم قرن گذشته «رابرت دنیرو»، «کریستوفر واکن» و «مریل استریپ» به خود می‌‌بالد. «جان کازاله» نیز که متاسفانه یکی از کوتاه‌ترین دوران بازیگری را در هالیوود داشت در این فیلم نقش‌آفرینی کرده است. این فیلم ۱۸۳ دقیقه‌ای هیجان بسیار زیادی دارد که با در نظر گرفتن میزان هیجان در مقیاس یک تا ده هیجان آن ۱۰۰ است. این فیلم به هیچ وجه ساده نیست اما در نهایت میزان تلفات جنگ ویتنام و بازی رولت روسی را درک خواهید کرد.

     

۱۱. تس ۱۹۷۹ (Tess)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستنداقتباسی از کتاب «تس دوربرویل» اثر «توماس هاردی»، فیلم «رومن پولانسکی» به همسر فقید او «شارون تیت» که توسط خانواده «منسون» به قتل رسید تقدیم شده است که بار احساسی فیلم را افزایش می‌دهد. «تس» فیلم زیبایی است و در ۱۸۶ دقیقه، پولانسکی یکی از معدود فیلم‌هایی که بر اساس داستان‌های عصر ویکتوریا انگلیس ساخته شده را به صورتی رمان گونه تصویر می‌کند.

       

۱۲. قرمزها ۱۹۸۱ (Reds)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستنددر لیست طولانی فیلم‌هایی که احتمالاً امروز نمی‌توانستند ساخته شوند، «قرمزها» حماسه‌ای با بودجه‌ای عظیم که درباره زندگی عاشقانه روشنفکران کمونیست است، در صدر قرار دارد. «وارن بیتی» و «دایان کیتون» نقش سوسیالیست‌های مشهور را بازی می‌کنند و «جک نیکلسون» در نقش «یوجین اونیل» ظاهر می‌شود که گویی پیش‌نمایشی غیرعمدی برای فیلم «یکی باید کوتاه بیاید» (Something's Gotta Give) است. بیتی که کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده داشته، در واپسین نقطه جذابیت خود قرار دارد.

     

۱۳. فنی و الکساندر ۱۹۸۲ (Fanny and Alexander)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندمسلماً فیلمی که نسخه کوتاه آن بیش از سه ساعت است، فیلمی طولانی است. حماسه «اینگمار برگمان» در مورد خواهر و برادری در اوایل قرن ۲۰ است و نسخه اصلی و تلویزیونی چهار بخشی آن ۳۱۲ دقیقه است. نسخه کوتاه‌شده سینمایی این فیلم ۱۸۸ دقیقه است. هر دو اثر این استاد سوئدی برجسته هستند اما این فیلم ارزش آن را دارد که نسخه کاملش را ببینید. از این گذشته، اگر مثل یک سریال تلویزیونی به آن فکر کنید، ۳۱۲ چیزی نیست و حس می‌کنید یک قسمت از سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) را دیده‌اید.

     

۱۴. گاندی ۱۹۸۲ (Gandhi)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم بیوگرافی حماسی «گاندی» به کارگردانی «ریچارد آتن بورگ» روایت جوانی تا مرگ «گاندی»، رهبر بزرگ هندی است هنوز هم یکی از بهترین آثار در ژانری است که امروزه به راحتی به عنوان طعمه اسکار کنار گذاشته می‌شوند. عملکرد خوب «بن کینگزلی» او را به یک ستاره تبدیل کرد و فیلم قدرتی واقعی در به تصویر کشیدن جنبش ضد خشونت دارد.

       

۱۵. مردان واقعی ۱۹۸۳ (The Right Stuff)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندسال‌ها قبل از شکست خوردن فیلم «آتش غرور» (Bonfire of the Vanities) که اقتباسی از رمانی به همین نام اثر «تام وولف» بود، هالیوود راحت‌تر آثار «تام وولف» را اقتباس می کرد. «فیلیپ کافمن» کتاب او درباره برنامه عطارد را به یک فیلم جذاب آمریکایی تبدیل کرد. «سم شپرد»، «اد هریس» و «اسکات گلن» نیز به عنوان خلبانان آزمایشی و قهرمانانی کم حرف به عنوان چهره‌های فضایی شناخته شدند. صحنه‌های پرواز این فیلم بی‌نظیر است.

     

۱۶. روزی روزگاری در آمریکا ۱۹۸۴ (Once Upon a Time in America)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندبا در نظر گرفتن مدت زمان این فیلم، دیدن آن آسان نیست. اثر گنگستری «سرجیو لئونه» در نسخه اصلی اروپایی خود ۲۲۹ دقیقه بود و لئونه در ابتدا قصد داشت تا فیلم را در دو قسمت ۳ ساعته اکران کند. سپس توزیع کنندگان آمریکایی ۹۰ دقیقه از این فیلم را بدون مشورت با کارگردان حذف کردند و آن را به ۱۳۹ دقیقه کاهش دادند. اکران نسخه کاهش یافته با شکست مواجه شد اما نسخه اصلی فیلم که یکی از شاهکارهای وسترن اسپاگتی نویسنده آن است، حماسه‌ای از رویای آمریکایی بود.

     

۱۷. شوآ ۱۹۸۵ (Shoah)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندکلمه شوآ در زبان فرانسوی و عبری به معنای هولوکاست است و فیلم مستند «شوآ» به کارگردانی «کلود لنزمن» شامل ۹ ساعت مصاحبه با نجات یافتگان، کارکنان و قربانیانی که در کمپ‌های مرگبار «هیتلر» زندگی می‌کردند و شاید یکی از سخت‌ترین فیلم‌های حاضر در این لیست باشد. فیلم «شوآ» تصویری وحشتناک از جنایات انسانی هولوکاست را به نمایش می‌گذارد.

       

۱۸. ده فرمان ۱۹۸۹ (Dekalog)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندسریال «ده فرمان» شامل ۱۰ قسمت یک ساعته موفقیتی بزرگ از کارگردان «کریشتوف کیشلوفسکی» است که بیشتر به خاطر سه‌گانه «سه رنگ» شهرت دارد. با اینکه این سریال که در اصل برای تلویزیون ساخته شده بود اما قسمت‌های آن از لحاظ هنری به سینما بیشتر شباهت دارند و می‌توان آن ها را به صورت جداگانه یا با هم هنر نامید. کیشلوفسکی در هر یک از قسمت‌های سریال یکی از ده فرمان «موسی» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

     

۱۹. جی‌اف‌کی ۱۹۹۱ (JFK)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم هیجان انگیز «جی‌اف‌کی» به کارگردانی «الیور استون» داستان واقعی ترور «جان اف کندی» رئیس جمهور آمریکا را به نحوی بازگو می‌کند که تا آخر عمر آن را از یاد نخواهید برد. فیلم «نیکسون» (Nixon) او نیز به اندازه‌ای طولانی بود که در این لیست قرار بگیرد. «جی‌اف‌کی» ماجرای دادستان بخش نیواورلئان، «جیم گریسون» با بازی «کوین کاستنر» دنبال می‌کند که به دنبال کشف توطئه کنندگان اصلی پشت ماجرای ترور رئیس جمهور فقید است.

     

۲۰. مالکم ایکس ۱۹۹۲ (Malcolm X)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم «مالکم ایکس» یکی از بهترین فیلم‌های کارگردان «اسپایک لی» به شمار می‌رود. او با همکاری بزرگان فیلم‌نامه‌نویسی، «آرنولد پرل» و «جیمز بالدوین» و بازی افسانه‌ای «دنزل واشینگتون» زندگی نامه «مالکم ایکس»، فعال آزادی‌خواه مسلمان آفریقایی آمریکایی را در ۲۰۲ دقیقه به تصویر می‌کشد. با دیدن این فیلم از اینکه لی موفق شد ماجرای پر پیچ و خم این فعال را در ۲۰۲ دقیقه به نمایش درآورد متحیر می‌شوید.

     

۲۱. برش‌های کوتاه ۱۹۹۳ (Short Cuts)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم «برش‌های کوتاه» را شاید بتوان برترین گلچین ادبی «رابرت آلتمن» دانست. این فیلم گلچینی از ۹ داستان کوتاه از «ریموند کارور» و ۲۲ شخصیت است که به صورت پیچیده‌ای در لس‌آنجلس زندگی می کنند و اتفاقاتی برای آن‌ها می‌افتد که گاهی خوب و گاهی بد هستند. این شخصیت‌ها به صورت عجیبی با دیگر مردم شهر ارتباط ندارند اما روابط بین آن ها گاهی معنادار و گاهی بی معنی است.

       

۲۲. فهرست شیندلر ۱۹۹۳ (Schindler’s List)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم درام «فهرست شیندلر» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» به واقع شاهکاری در تاریخ سینمای آمریکاست. یکی از جلوه‌های خاص این فیلم، سیاه و سفید بودن آن است. هدف اسپیلبرگ از فیلمبرداری سیاه و سفید برای نمایش واقعی‌تر اتفاقات وحشتناک هولوکاست، نشان دادن خشونت بی‌رحمانه نازی‌ها مانند رفتارهای شخصیت «ریف فاینز» و نشان دادن ارزش کار «اسکار شیندلر» با بازی «لیام نیسون» بود.

     

۲۳. تانگوی شیطان ۱۹۹۴ (Sátántangó)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم مجاری «تانگوی شیطان» به کارگردانی «بلا تار» اقتباسی هفت ساعته از کتابی به همین نام نوشته «لاسلو کراسناهورکایی» مجارستانی است. فیلم «تانگوی شیطان» برخلاف فیلم‌های طولانی همیشه به عنوان فیلمی تک قسمتی شناخته شده است. سبک سینمایی متفکر، انباشته و ناسازگار تار به خوبی در این فیلم مشخص است. برداشت‌های تار معمولاً ۱۰ دقیقه‌ای و بدون توقف هستند.

       

۲۴. هملت ۱۹۹۶ (Hamlet)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم «هملت» برخلاف دیگر نسخه‌های کوتاه شده آن، اقتباسی کامل از شاهکار «ویلیام شکسپیر» است. «کنت برانا» نه تنها نسخه‌ای کامل و چهار ساعته از فیلم «هملت» ساخت بلکه همه آن را با دوربین ۷۰ میلی‌متر فیلمبرداری کرد تا حضور حتی جزئی بازیگرانی مثل «رابین ولیامز»، «کیت وینسلت» و «ژرار دوپاردیو» جلوه‌ای افسانه‌ای داشته باشد. این نسخه برتر از نسخه‌های پیشین است یا نیست، مسئله این است؟

     

۲۵. تایتانیک ۱۹۹۷ (Titanic)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم حماسی و عاشقانه «تایتانیک» به کارگردانی «جیمز کامرون» بزرگ‌ترین فیلم زمان خود بود و سینماها با کسانی که برای چندمین بار برای تماشای آن می‌آمدند پر شده بود. عشق ابدی «جک» و «رز» و بازی خوب «لئوناردو دی‌کاپریو» و «کیت وینسلت» جذابیت آن را چند برابر می‌کند. شاید بخش‌هایی از این فیلم در سال ۲۰۲۰ کمی مسخره به نظر برسد، اما این فیلم هنوز هم بسیار زیبا است و موضوع و موسیقی مشهورش با صدای «سلین دیون» می‌تواند بیننده را تحت تأثیر قرار دهد.

     

۲۶. مگنولیا ۱۹۹۹ (Magnolia)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم «مگنولیا» اثر «پل توماس اندرسن» را می‌توان تقریباً، همراهی برای فیلم «برش‌های کوتاه» آلتمن خواند. این فیلم اندرسن، گلچینی از داستان‌های مختلفی در لس‌آنجلس است که به صورتی نامتعارف به هم مرتبط هستند. این فیلم نوعی حس دل‌تنگی دارد که حاصل تلاش‌ها، شکست‌ها و التماس‌های شخصیت‌هایش است. حجم زیاد موضوعات باعث می‌شود تا این فیلم به چشم بیننده کوتاه به نظر برسد. ترکیب بازیگران خوبی مثل «تام کروز»، «جولیان مور» و «فیلیپ سیمور هافمن» به همراه صدای بی‌نظیر «ایمی مان» در صحنه انتهایی، این فیلم را ناباورانه و غیرزمینی می‌کنند.

   

۲۷. ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه ۲۰۰۳ (The Lord of the Rings: The Return of the King)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» طولانی‌ترین و آخرین اثر از سه‌گانه «پیتر جکسون» است. این فیلم که اقتباسی از کتاب «جی. آر. آر. تالکین» است پرفروش‌ترین فیلم سه‌گانه بود و موفق به دریافت ۱۱ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم سال شد. جلوه‌های ویژه این فیلم در زمان خودش بی نظیر بودند و بیننده احساس می‌کرد که به همراه «فرودو» برای نابودی حلقه به سمت موردور می‌رود.

     

۲۸. بهترین دوران جوانی ۲۰۰۳ (The Best of Youth)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندهمانند فیلم «فنی و الکساندر»، فیلم «بهترین دوران جوانی» به کارگردانی «مارکو تولیو جوردانا» در ابتدا قرار بود سریال کوتاه چهار قسمتی باشد اما در نهایت با حذف برخی از قسمت‌هایش به فیلم تبدیل شد. این فیلم ۳۶۶ دقیقه‌ای در دو قسمت ۴۰ سال از زندگی یک خانواده را در دوران اوج سینمای ایتالیای به تصویر می‌کشد. به گفته «پیتر بردشاو» منتقد سینما، این فیلم ترکیبی از چندین فیلم است که تاریخ ایتالیا را به صورتی گسترده در قالب زندگی یک خانواده نشان می‌دهد.

     

۲۹. امپراتوری درون ۲۰۰۶ (Inland Empire)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستند«دیوید لینچ» با فیلم «امپراتوری درون» پا به دنیای دوربین دیجیتال گذاشت. این فیلم سه ساعته موضوع عجیبی دارد و فیلمبرداری آن دو سال و نیم به طول انجامید. بازی هنرمندانه «لورا درن» و خصلت‌های عجیب فیلم‌های لینچ، جذابیت خاصی به این فیلم داده است و بینندگان آن با این امید فیلم را می‌بینند که شاید اولین کسی باشند که فیلم‌های لینچ را رمزگشایی می‌کند.

       

۳۰. گرگ وال استریت ۲۰۱۳ (The Wolf of Wall Street)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندداستان زندگی واقعی «جردن بلفورت» دلال آمریکایی با حضوری جنجالی از «لئوناردو دی‌کاپریو»، «جونا هیل»، «متیو مک‌کانهی» و «مارگو رابی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» فیلمی هیجان‌انگیز را رقم زد که با وجود طولانی بودن بسیار سرگرم کننده است. رفتارهای خارج از عرف دی‌کاپریو سراسر فیلم باعث شد تا این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم اسکورسیزی تبدیل شود.

       

۳۱. آبی گرم‌ترین رنگ است ۲۰۱۳ (Blue Is the Warmest Color)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم درام رمانتیک «آبی گرم‌ترین رنگ است» به کارگردانی «عبداللطیف کشیش» اولین فیلمی است که موفق به دریافت نخل طلای بهترین کارگردانی و بازیگری برای نقش‌های اول زنش در جشنواره کن شد. این فیلم ماجرای بلوغ جنسی دختر جوانی به نام «ادل» را به تصویر می‌کشد. فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است» به دلیل صحنه‌های جنسی زیاد، عشق همجنسگرایان و همچنین شکایت بازیگرانش از شرایط بد زمان فیلمبرداری مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت اما داستان رئال این فیلم بیننده را چنان مجذوب خود می‌کند و پس از ۱۷۹ دقیقه همچنان دوست دارید فیلم ادامه داشته باشد.

     

۳۲. نیمفومانیاک ۲۰۱۳ (Nymphomaniac)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم جنجالی دو قسمتی «لارس فون تریه» در دو بخش ساخته شده که بخش اول جوانی «جو» با بازی «استیسی مارتین» را در حالی که به دنبال تجربه‌های مختلف است نشان می‌دهد و بخش دوم میان‌سالی او را با بازی «شارلوت گنسبور» در حالی که زندگی‌اش مسیر تاریک‌تری را دنبال می‌کند نشان می‌دهد. «نیمفومانیاک» سومین بخش از سه‌گانه «افسردگی» فون تریه است. سبک خاص «نیمفومانیاک»، باعث شده تا طرفداران خاص خود را داشته باشد.

       

۳۳. انتقام‌جویان: پایان بازی ۲۰۱۹ (Avengers: Endgame)

اخبار سینمای جهان ۳۳ فیلم برتری که طولانی‌تر از ۳ ساعت هستندفیلم «انتقام جویان: پایان بازی» موفق شد داستان ۲۰ ابرقهرمان را در حالی که برای نجات زمین می‌جنگند و ناپدید شدن نیمی از جمعیت جهان را در ۱۸۲ دقیقه نشان دهد. این فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی «برادران روسو» گلچینی است از ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول که در حین خنده گاهی نیز باعث اشک ریختن بیننده می‌شود. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما جهان شد.

      ۳۴. مرد ایرلندی ۲۰۱۹ (The Irishman)

آخرین فیلم منتشر شده کارگردان محبوب «مارتین اسکورسیزی» را می‌توان یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های او نیز دانست. با مدت زمان ۳ ساعت و ۲۹ دقیقه، «مرد ایرلندی» داستان فراز و نشیب‌های زندگی «فرانک شیرن» به عنوان یک قاتل قراردادی را از زبان خودش بازگو می‌کند. این فیلم یکی از معدود فیلم‌های اصلی نتفلیکس است که موفق به کسب ۱۰ نامزدی اسکار و ۵ نامزدی گلدن گلوب در سال ۲۰۱۹ شد.

        ۳۵. لیگ عدالت زک اسنایدر ۲۰۲۱ (Zack Snyder's Justice League)

نسخه «لیگ عدالت» ویژه «زک اسنایدر» پس از اعتراض‌های فراوان طرفداران این فیلم به نسخه «جاس ویدون» در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. «لیگ عدالت» در اصل در سال ۲۰۱۷ با مدت زمان ۲ ساعت منتشر شد که با انتقادهای بسیاری مواجه شد. کمپانی برادران وارنر سرانجام تسلیم هواداران «لیگ عدالت» شد و نسخه اسنایدر را منتشر کرد. این نسخه به دلیل دیدگاه ویژه اسنایدر و عمق بیشتر شخصیت‌ها به‌خصوص شخصیت «سوپرمن»، مورد تمجید طرفداران و منتقدان قرار گرفت. البته لازم به ذکر است که این فیلم به خاطر مدت زمان طولانی ۴ ساعته‌اش مورد انتقاد واقع شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۳۲

من از فیلمهای بالا فقط 10 تاشو دیدم. «جی‌اف‌کی» هم کتابشو خوندم. فیلم «نیمفومانیاک» رو هم باید خانوادگی دور هم جمع شیم باهم ببینیم وگرنه شب یلدامون هدر میره.

نمایش اسپویل
۳۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۴۴

جا داره یادی کنم از فیلم 172 دقیقه‌ای Cloud Atlas یه کار فوق‌العاده خوب از خواهران واچوفسکی

نمایش اسپویل
۳۰ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۲

تماشای «فیلم» Nymphomaniac در شب یلدا!!! واقعاً با آداب و رسوم ایرانی مطابقت و متابعت تام دارد. در عوض در نظر داشتن درازی فیلم ای کاش گوشه‌چشمی هم به مضمون می‌داشتید.

نمایش اسپویل
۳۰ آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۲۸

کاش حداقل بیشترشون نسخه full hd بودن

نمایش اسپویل
۳۰ آذر ۱۳۹۹ ۰۰:۲۲

از این لیست فقط سه تاشو‌تابحال دیدم‌... چندتاشو هم دانلود کردم ، حقیقتا هیچوقت حوصلم نشد مرسی بابت لیست

نمایش اسپویل
بیشتر