news-background
news-background

طراحان لباس Dune نزدیک به ۱۰۰۰ ظاهر متفاوت خلق کرده‌اند

تمامی جنبه‌های تولید «تل‌ماسه» مقیاس عظیمی داشته است.

 

فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) به‌تازگی در بعضی از بازارهای جهانی اکران شده و ۳۷ میلیون دلار در سه روز اول فروخته است. این اقتباس سینمایی از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» به کارگردانی «دنی ویلنوو» تا یک ماه آینده در ایالات متحده روی پرده نمی‌رود و از اچ‌بی‌او مکس پخش نمی‌شود، اما طراحان لباس فیلم می‌گویند «حدود ۱۰۰۰ ظاهر» مختلف برای شخصیت‌ها خلق کرده‌اند.

«ورایتی» می‌نویسد: «ژاکلین وست و باب مورگان برای خلق حدود ۱۰۰۰ ظاهر برای سه دنیای اصلی فیلم یعنی اراکیس، کلادان و گیدی پرایم با یکدیگر همکاری کردند. وست می‌گوید: «برای تحقیق، فیلم‌های «دیوید لین» را دیدم – «دکتر ژیواگو» (Dr. Zhivago)، «لارنس عربستان» (Lawrence of Arabia) – و همین‌طور «فارنهایت ۴۵۱» (Fahrenheit 451).» او می‌گوید علاوه بر این به افسانه‌های یونانی و رومی ارجاع داده چرا که فکر کرده ارتباطی میان خاندان اتریدیز و خاندان هارکونن وجود دارد... دیگر منابع الهام پرشمار او آثار گویا [نقاش اسپانیایی]، جوتو [نقاش ایتالیایی] و کاراواجو [نقاش ایتالیایی]؛ لباس‌های صحرانشینان از جمله مردم بدوی [یا اعراب] و طوارق؛ کارت‌های تاروت، مدهای کلاسیک بالینسیاگا؛ و رنگ صخره‌ها و شنزارهای اردن، جایی که بخش‌های زیادی از فیلم تولید شده بوده است.»

وست می‌گوید برای طراحی لباس‌هایی که در رمان «تل‌ماسه» هربرت توصیف شده با «کیث کریستنسن» کانسپت آرتیست فیلم‌های «بتمن» (The Batman) و «پلنگ سیاه» (Black Panther) مشورت کرده است.

«تل‌ماسه» ویلنوو ۲۲ اکتبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد و همزمان به مدت ۳۱ روز در اختیار مشترکین شبکه اچ‌بی‌او مکس قرار می‌گیرد. اخیراً گزارش شد که تاریخ اکران این فیلم و «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) از چندگانه «جیمز باند» در بازار کلیدی چین پس از چندین ماه سرانجام تأیید شده است. «تل‌ماسه» همزمان با آمریکای شمالی در تاریخ ۲۲ اکتبر روی پرده می‌رود و «وقتی برای مردن نیست» در این کشور یک هفته بعد و در تاریخ ۲۹ اکتبر یعنی سه هفته پس از آمریکا اکران خواهد شد.

عملکرد فیلم‌های ویلنوو در چین قدرتمندانه بوده اما موفقیتی بزرگ نه. فیلم‌های «ظهور» (Arrival) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) به ترتیب ۱۵.۹ و ۱۱.۷ میلیون دلار فروخته‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید