news-background
news-background

بازیگر Saturday Night Live پس از کشف شوخی‌های نژادپرستانه و ضد-هم‌جنس‌گرایانه اخراج شد

به دنبال اضافه شدن «شین گیلیس» به عوامل شوی SNL، شوخی‌های او با مسائل حساسی چون نژادپرستی و هم‌جنس‌گرایی کشف و بازنشر شد و کار او را به اخراج کشاند.

سازندگان مجموعه‌ی تلویزیونی «شوی زنده شنبه شب» (Saturday Night Live) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که همکاری خود با «شین گیلیس» ادامه نمی‌دهند. گیلیس یکی از سه کمدین جدیدی بود که پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته به شوی کمدی شبکه‌ی NBC ملحق شده بود. از آن پس، شوخی‌های جنجالی گیلیس از دل شبکه‌های اجتماعی بیرون کشیده و برای کمدین دردسرساز شدند.

سخنگوی «لورن مایکلز» تهیه‌کننده‌ی SNL در مصاحبه با ورایتی در این باره می‌گوید: «پس از مذاکره با «شین گیلیس» به این نتیجه رسیدیم که او به مجموعه ملحق نشود. ما تمایل داریم در شوی SNL فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها و عقاید مختلف فراهم کنیم و شین را به خاطر استعدادش در طنزپردازی و تست‌های بازیگری تحسین‌برانگیزش استخدام کردیم. اما از اظهارات پیشین او در چند روز گذشته فاش شده بی‌اطلاع بودیم. لحنی که او به کار برده توهین‌آمیز، جریحه‌دار کننده‌ی احساسات بوده و مقبول نیست.»

پس از اینکه گزارش شد گیلیس به عوامل مجموعه پیوسته، «سث سایمونز» ژورنالیست فریلنس ویدیویی جنجالی از گیلیس در «پادکست سری مت و شین» منتشر کرد که در آن کمدین به شوخی در مورد رستوران‌های چینی می‌گوید: «محله‌های لعنتی چینی‌ دیوانه‌کننده‌اند. چینی‌های کج‌ومعوج لعنتی را باید به حال خودشان گذاشت.» گیلیس در بخش دیگری از گفتگوی خود می‌گوید: «ارتباط میان شما و پیشخدمت هم آزاردهنده است. به آن [چیزی که می‌خواستم] اشاره می‌کردم [اما او متوجه نمی‌شد.]»

با انتشار این ویدیو، شوخی‌های توهین‌آمیز بیشتری از گیلیس کشف شد. ورایتی گزارش می‌دهد که گیلیس سابقه‌ای طولانی در اهانت به زنان، مسلمانان و هم‌جنس‌گرایان و گروه‌های دیگر دارد. «شین گیلس» به دنبال این جنجال مجبور به عذرخواهی شد و با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «من کمدینی‌ هستم که از خطوط قرمز عبور می‌کند. گاهی اشتباه می‌کنم. اگر به طنزپردازی من در ۱۰ سال گذشته مراجعه کنید به اشتباهات بسیاری برخواهید خورد. از تمام کسانی که از اظهارات من رنجیده‌اند عذرخواهی می‌کنم. هرگز قصد نداشته‌ام کسی را ناراحت کنم اما سعی می‌کنم بهترین کمدینی که می‌توانم باشم و این نیازمند خطر کردن است.»

اولین اپیزود از فصل چهل و پنجم SNL شنبه ۲۸ سپتامبر آینده (شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۸) با اجرای «وودی هارلسون» از شبکه‌ی NBC روی ایر می‌رود. در این فصل قرار است «ادی مورفی» برای اولین بار از سال ۱۹۸۴ اپیزود ۲۱ دسامبر را اجرا کند. «فیبی والر بریج» ستاره‌ی سریال «فلیبگ» نیز ۵ اکتبر اجرای اپیزودی از این فصل را برعهده دارد و به دنبال او «دیوید هاربر» در ۱۲ اکتبر و «کریستن استوارت» در ۲ نوامبر مجری خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۱۷

وقتی که نفرت پراکنی دامن خودت رو می گیره.

نمایش اسپویل
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲

نفرت پراکنی؟ اخراج شده به خاطر اینکه صاحب های رسانه همشون میخوان یک خط فکری برای مردم جهان درست کنن.

نمایش اسپویل
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ۲۱:۴۸

من جای این باشم میرم چهارتا برنامه جاهای دیگه اجرا میکنم و هزار برابر بدتر درباره هر چیزی که این اوباش چپی و دموکرات و سوسیالیست خوششون میاد جوک میگم که حسابی حرس بخورن. خخخخخ والا اینا چقدر نازنازی شدن. راه میری بهشون بر میخوره.

نمایش اسپویل
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ۲۰:۴۸

یک کمدینی هم هست بنام جیم جفریز که در تمام استند آپ هاش به خدا باوران زنان و مردان و همه چیز توهین میکند ولی چون از کمپین غیر قانونی کردن حمل اسلحه حمایت میکند برنامه به ای جداگانه دارد یا شخصی دیگر به اسم جرج کارلین ولی وقتی با همجنسگرایان شوخی شه دنیا آخر میشه اینا خونشون فرق داره رنگش واقعا خودشون حالشون بهم نمیخوره؟ الن د ژانر در اکثر برنامه هاش به مزدان توهین میکنه ولی هیچکی هیچی نمیگه چی داره میشه این جهان آخه این جماعت یا زنن یا یمشت آدم جلف لوس باهم وارد جنگم نمیشن مثل نازیا و کمونیست ها بزنن هم دیگه رو لتوپار کنن خلاص شیم

نمایش اسپویل