news-background
news-background

شروع قدرتمندانه Godzilla vs. Kong در چین

فیلم «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) امروز جمعه ۲۶ مارس شروعی قدرتمندانه در بازار چین داشت. این عنوان هیولایی بر تمامی فیلم‌های داخلی این کشور غلبه کرد و در صدر جدول فروش قرار گرفت تا هالیوود پس از مدت‌ها در چین عرض اندامی کرده باشد.

اولین گزارش‌ها از چین نشان می‌دهد که «گودزیلا علیه کونگ» تا ساعت ۶ بعد از ظهر جمعه بیش از ۱۵ میلیون دلار فروخته است. پلتفرم «مائویان» نیز گزارش می‌دهد که فیلم ۸۸.۵ درصد فروش امروز را به خود اختصاص داده و در روز افتتاحیه ۱۹۲ هزار مرتبه به نمایش درآمده است.

این فیلم به کارگردانی «آدام وینگارد» محصول «لجندری اینترتینمنت» است و توسط همین کمپانی در چین پخش خواهد شد. برادران وارنر نیز این عنوان را در سایر نقاط جهان روی پرده می‌برد.

پیش از آمریکای شمالی، در طول این هفته بسیاری از بازارهای بین‌المللی شروع به اکران این فیلم کرده‌اند. «مائویان» پیش‌بینی کرده است که «گودزیلا علیه کونگ» ۱۶۶ میلیون دلار در چین می‌فروشد. در صورتی که این رکورد ثبت شود، «گودزیلا علیه کونگ» چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ تا امروز پس از سه عنوان چینی «سلام مادر» (Hi Mom)، «کارآگاه محله چینی‌ها ۳» ‌(Detective Chinatown 3) و «گل سرخ کوچک» (Little Red Flower) لقب می‌گیرد. این رکورد «گوزیلا علیه کونگ» را به پرفروش‌ترین فیلم هالیوود در چین از زمان شروع پاندمی نیز بدل خواهد کرد.

سینماهای چین از ژوئیه سال گذشته پس از شش ماه بازگشایی یشدند و از آن زمان تاکنون به فعالیت خود ادامه داده‌اند. محدودیت سالن‌های سینما در این کشور از سپتامبر گذشته از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد رسیده است.

فیلم «تنت» (Tenet) «کریستفر نولان» در چین ۷۰ میلیون دلار، «روح» (Soul) دیزنی و پیکسار ۵۸ میلیون دلار، «کرودها ۲» (Croods 2) ۵۴.۳ میلیون دلار و «مولان» (Mulan) ۴۲.۸ میلیون دلار فروخته‌اند. اکران مجدد «آواتار» (Avatar) نیز تا یکشنبه شب گذشته پس از ده روز به ۴۴ میلیون دلار رسیده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید